Οριστικός ανάδοχος για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ αναδείχθηκε η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία, ως επικεφαλής (leader με ποσοστό 60%) κοινοπραξίας με τις εταιρείες ALSTOM (20%) και ARCADA (20%).

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος “Apata – Cata” της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Πρόκειται για το τρίτο τμήμα που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ στη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή. Υπενθυμίζεται πως τον Ιούνιο η ΑΚΤΩΡ αναδείχθηκε ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων “Brasov – Apata” και “Cata – Sighisoara”, με συνολικό προϋπολογισμό 627 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέως φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της γραμμής σε υποδομή και υπερδομή.
Μεταξύ των οποίων η αποκατάσταση δοµικών έργων(σιδηροδροµικές γέφυρες, σταθμοί, οδογέφυρες και αποχετευτικοί αγωγοί). Ο εκσυγχρονισμός των τοπικών διασταυρώσεων, η ηλεκτροδότηση και η αναβάθµιση των συστηµάτων σηµατοδότησης και επικοινωνιών.

Η ολοκλήρωση των εργασιών, εντός διαστήματος 48 μηνών σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, θα επιτρέψει την κίνηση εμπορικών και επιβατικών τρένων με μέγιστη ταχύτητα 120χλμ./ω και 160 χλμ./ω αντίστοιχα, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού τμήματος θα μειωθεί από τα 44 χλμ. σήμερα στα 28,2 χλμ.
Περιλαμβάνοντας μάλιστα δύο (2) σήραγγες, οι οποίες πρόκειται να φτάνουν σε μήκος τα 12 χλμ.

“Η ΑΚΤΩΡ μπορεί να ανταγωνιστεί επιτυχώς σε διεθνές επίπεδο”

“Πρόκειται για ένα ακόμη έργο το οποίο σηματοδοτεί το υψηλό επίπεδο εξειδικευμένης εμπειρίας που έχει αναπτύξει η ΑΚΤΩΡ στον τομέα των σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου.
Αξιοποιώντας το συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτει στην κατασκευή και αναβάθμιση σύνθετων σιδηροδρομικών υποδομών, η ΑΚΤΩΡ μπορεί να ανταγωνιστεί επιτυχώς σε διεθνές επίπεδο. Διεκδικώντας επάξια μέρος από τα μεγάλα έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή».

Σημειώνεται πως τον Απρίλιο, η ΑΚΤΩΡ προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή οδικού έργου (Lot 3 της Περιφερειακής Οδού Βουκουρεστίου) με προϋπολογισμό 180 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα διαθέτει ακόμη τέσσερα μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα υπό κατασκευή στη Ρουμανία. Μεταξύ των οποίων οι αυτοκινητόδρομοι“Baia Mare – Sighetu Marmatiei” και “Sebes – Turda”. Καθώς και τα σιδηροδρομικά τμήματα “Micasasa – Coslariu”και “Gurasada – Ilteu2C”.

Σχετικά με την ΑΚΤΩΡ
Ως ο κατασκευαστικός βραχίονας της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η μεγαλύτερη θυγατρική της, η ΑΚΤΩΡ κατέχει ηγετική θέση και διεθνή παρουσία στον τομέα των υποδομών. Παρέχει μεγάλο εύρος διαφοροποιημένων υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στις Κατασκευές Έργων Υποδομής, Κτηριακών και Βιομηχανικών Έργων, στα Φωτοβολταϊκά, στις Λατομικές δραστηριότητες, στη Διαχείριση Τεχνικών Εγκαταστάσεων και στη Διαχείριση Έργου.
Μεταξύ των εμβληματικών έργων υποδομής της ΑΚΤΩΡ στην Ελλάδα και το εξωτερικό περιλαμβάνονται η Γραμμή 2 του Μετρό της Αθήνας, το Μουσείο της Ακρόπολης, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Αθήνας στην Ψυττάλεια, καθώς και τα υπό εξέλιξη έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, της Χρυσής Γραμμής του Μετρό στο Κατάρ κ.α.