Απλός, αφοπλιστικός, ξεκάθαρος. Ο Peter Long θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά και ισχυρά στελέχη της τουριστικής αγοράς παγκομίως, αυτή τη στιγμή. Και φυσικά δεν είναι τυχαία επικεφαλής του κορυφαίου τουριστικού οργανισμού TUI Travel plc τόσα χρόνια. Η  παρουσία του στα Χανιά είχε δύο διαστάσεις: Έδωσε σαφή εικόνα της αγοράς αλλά έστειλε και σαφή μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση: ξενοδόχους, πολιτική ηγεσία, τουριστικούς επιχειρηματίες, ανταγωνιστές.

Για να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και συνοπτικά, ο κ. Long:

Δήλωσε ότι υπάρχει μείωση κρατήσεων για την Ελλάδα αυτή τη στιγμή της τάξης του 20% (από TUI) και εκτίμησε ότι η χρονιά μπορεί να κλείσει με μείωση μεταξύ 10%-15%.

Διαμήνυσε προς τους ξενοδόχους – ας μην ξεχνάμε ότι είναι περίοδος υπογραφής συμβολαίων για την επόμενη χρονιά, ασχέτως του ότι όλοι περιμένουν τις εκλογές – ότι θα πρέπει να δώσουν προσφορές και καλύτερες τιμές για να αναπτυχθεί και να διατηρηθεί θετική δυναμική για το 2013. “Χρειάζεται ρεαλιστική προσέγγιση” είπε κατά λέξη, χαρακτηρίζοντας τις τιμές “πολύ σημαντική παράμετρο στην σχέση μας με τους συνεργάτες μας”…

Σχολίασε ότι η μεγάλη μείωση των κρατήσεων οφείλεται σχεδόν εξ ‘ ολοκλήρου στην αρνητική δημοσιότητα και εικόνα της Ελλάδας στις μεγάλες αγορές προέλευσης τουριστών. “Είναι περισσότερο πρόβλημα εντυπώσεων, παρά πραγματικότητας” είπε χαρακτηριστικά.

Έθεσε ευθέως – “ωμά” θα λέγαμε – θέμα “άνισης μεταχείρισης” με χαρακτηριστικό παράδειγμα-στόχο την Ryanair, καθιστώντας μάλιστα σαφές ότι ο TUI Travel δεν πρόκειται να αποδεχθεί “πολιτικές διακρίσεων”, ιδίως από την πλευρά του ελληνικού κράτους, όπως π.χ. σε θέματα κόστους χρήσης και τελών αεροδρομίων ή σε ενέργειες συνδιαφήμισης!

“Περιμένουμε τα ίδια ακριβώς”  τόνισε απαντώντας σε διευκρινιστική ερώτησή μας για το αν εννοεί και τις “επιδοτήσεις” μέσω διαφήμισης που γίνονται από προορισμούς προς την Ryanair.

Μεταξύ άλλων, σχολίασε  ως “απογοητευτικό” το γεγονός ότι δεν υπάρχει μεγάλη υποστήριξη από το ελληνικό κράτος, αναφέροντας ως παράδειγμα το θέμα των ενεργειών συνδιαφήμισης, στις οποίες προχώρησε ο TUI δαπανώντας σημαντικά ποσά από την πλευρά του, αλλά ακόμα δεν έχει εισπράξει τα οφειλόμενα από την ελληνική συμμετοχή. 

Σχολίασε ότι για να εξομαλυνθεί η κατάσταση ως προς τη διεθνή εικόνα της Ελλάδας, θα πρέπει να προκύψει κάποια κυβέρνηση, έστω και συνεργασίας, η οποία θα πρέπει να στείλει, αμέσως, με μηνύματα σταθερότητας, με σαφήνεια και με ξεκάθαρες θέσεις.

Γενικά εκφράστηκε αρκετά θερμά για την Ελλάδα και την μακροχρόνια συνεργασία του ομίλου με τα ξενοδοχεία και τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις και ειδικά για την   Κρήτη, τόνισε ότι είναι ένας προορισμός με σημαντική ζήτηση και ακόμα μεγαλύτερες προοπτικές

Γιώργος Ν. Αγγελής

Πηγή: Tourism Lobby