Η οικονομία της Ελλάδας, σκοράρει πολύ υψηλά στον τομέα της καινοτομίας, με ανάλογα αποτελέσματα με εκείνα των πλέον ανεπτυγμένων αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αυτό τονίζεται μεταξύ άλλων για την χώρα μας σε έρευνα της PayPal -την οποία διεξήγαγε η Deloitte, σχετικά με τις βασικές αρχές της οικονομικής άνθησης στην περιοχή και τους πιθανούς τρόπους για περαιτέρω προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης.

“Η Ελλάδα βρίσκεται στην φάση προετοιμασίας ενός νέου αναπτυξιακού σχεδίου για την μεταμνημονιακή εποχή, ενώ ο κρατικός προϋπολογισμός κατέγραψε πλεόνασμα της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους. Επομένως, η εξίσου δυναμική διεύρυνση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιοχής και του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ανάπτυξης τόσο της Ελλάδας όσο και άλλων χωρών που συγκαταλέγονται στους επονομαζόμενους “Νέους Ευρωπαϊκούς Τίγρεις”, αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Οι συγγραφείς της έκθεσης μελέτησαν ενδελεχώς 13 χώρες, όλες κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εκτός από την Ελλάδα, στο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης, περιλήφθηκαν οι εξής χώρες: Βουλγαρία, Εσθονία, Κροατία, Λετονία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Τσεχική Δημοκρατία και Φινλανδία.

Τα ευρήματα της έρευνας ανατρέπουν τους γενικούς μύθους σχετικά με τις χώρες αυτές και δείχνουν το πως “Οι Νέοι Ευρωπαϊκοί Τίγρεις” αναπτύσσονται χάρη στο τοπικό ταλέντο, την αυξανόμενη διείσδυση των νέων τεχνολογιών, την ανάπτυξη του κλάδου των ΜΜΕ και κυρίως, στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στην Ελλάδα το 2015, τονίζεται στην έρευνα, υπήρχαν πάνω από 780.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ο αριθμός όμως αυτός αφορά αποκλειστικά και μόνο εταιρείες με προσωπικό έως 19 άτομα. Ενώ τα στατιστικά στοιχεία για τις ΜΜΕ δεν είναι ακόμα πλήρη, το μερίδιο των ‘micro’ επιχειρήσεων εξακολουθεί να είναι υψηλότερο από κάθε άλλη αναλυθείσα χώρα, υπογραμμίζοντας ότι ο κλάδος αυτός είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ανάπτυξη της χώρας.

Ο ρυθμός γέννησης (ο αριθμός των νέων εταιρειών με άνω των 10 υπαλλήλων ανά 1.000 ήδη υπάρχουσες) για εταιρείες με 10+ υπαλλήλους το 2015 ήταν 22,1% – σημαντικός υψηλότερος από την υπόλοιπη περιοχή και την Δυτική Ευρώπη.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οικονομία της χώρας σκοράρει πολύ υψηλά στον τομέα της καινοτομίας, με ανάλογα αποτελέσματα με εκείνα των πλέον ανεπτυγμένων αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

“Στην PayPal, επί πολλά έτη, έχουμε σαφή εικόνα από πρώτο χέρι της ταχείας αύξησης του κλάδου των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και της άμεσης υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών και της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην περιοχή αυτή.

Το γεγονός αυτό συνδράμει στη γεφύρωση των διαφορών ανάμεσα στις εν λόγω χώρες και τις πιο αναπτυγμένες οικονομίες της Ευρώπης. Αποφασίσαμε να διεξάγουμε την έρευνα αυτή με την Deloitte προκειμένου να δούμε εάν οι νέες τεχνολογίες στο εμπόριο και τις πληρωμές, ένα πεδίο ξεχωριστής σημασίας για εμάς, βοηθούν στην περαιτέρω ώθηση και ενδυνάμωση της περιοχής.

Πραγματικά με μεγάλη χαρά συνειδητοποιήσαμε τον τεράστιο ρόλο που διαδραματίζουν οι ΜΜΕ, οι οποίες και καθοδηγούν την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Μας καθησυχάζει όντως το να βλέπουμε ότι οι διαδικτυακές εξαγωγές αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της ανάπτυξης», εξηγεί ο Marcin Glogowski, Managing Director της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.”

Η ανερχόμενη οικονομική δύναμη της περιοχής είναι εμφανής μέσω της αυξανόμενης παραγωγικότητας – είναι κατά 9% υψηλότερη σε σχέση με το 2007 (ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο της ανάπτυξης των παραδοσιακών πιο ανεπτυγμένων οικονομιών της Ευρώπης). Μία στις τέσσερις μικρομεσαίες επιχειρήσεις εντός Ε.Ε. (5,2 εκατομμύρια από τις συνολικά 22 εκατομμύρια επιχειρήσεις) εδρεύει σε μία από τις χώρες της περιοχής αυτής.