του Χάρη Ντιγριντάκη

 

«η Ελλάδα δεν πρέπει να ανησυχεί από τους ανερχόμενους για φέτος προορισμούς όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία»

Αποτελεί μια από τις κορυφαίες προσωπικότητες του παγκόσμιου τουρισμού. Αναρριχήθηκε στην κονίστρα του Thomas Cook, ενός εκ των κορυφαίων Tour Operator στον κόσμο, έχοντας ήδη παρακαταθήκες από την κραταιά κάποτε ελβετική Kuoni και από το βραχύβιο πέρασμα του στον γερμανικό LTU.

Ο Dr Peter Fankhauser όντας 3 έτη επικεφαλής του Thomas Cook ταύτισε τη διαδρομή του με την επαύξηση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας του και επαναπροσδιόρισε το ρόλο της στη νέα ψηφιακή εποχή που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και με την ανάπτυξη των νέων αγορών της Άπω Ανατολής.

Άλλωστε δεύτερος μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος στον Thomas Cook είναι η κινεζική FOSUN που έχει ήδη βάλει στο μικροσκόπιο της την ελληνική αγορά.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Thomas Cook βρέθηκε για λίγες ημέρες στην Ελλάδα στο πλαίσιο των εγκαινίων του νέου ξενοδοχειακού προϊόντος Cook Club, Στη συνέντευξη του στον ΕΤ της Κυριακής ο κ. Fankhauser δηλώνει ότι ο Thomas Cook θα υπερβεί το φράγμα των 3 εκατ. τουριστών το 2018, δηλώνει ότι θα υπάρχει και νέα αύξηση το 2019, ενώ ως χρονιά ορόσημο θεωρεί το 2021 όπου και ενδέχεται η χώρα μας να αποτελεί τον πρώτο προορισμό του βάζοντας στη δεύτερη θέση την Ισπανία !

Προϋπόθεση βέβαια είναι η Ελλάδα να βελτιώσει τις υποδομές της πετώντας ευθέως το μπαλάκι στην πολιτεία μολονότι πλέκει το εγκώμιο της σημερινής υπουργού Τουρισμού για τη συνεργασία τους.

Στο πλαίσιο βελτιστοποίησης των υποδομών δίνει αυτός το παράδειγμα στην Ελλάδα αιμοδοτώντας με το ποσό των 150 εκατ. ευρώ τις 48 μονάδες που ήδη έχει στενή συνεργασία μαζί τους. Ταυτόχρονα απευθύνει πρόταση συνεργασίας σε Έλληνες παίκτες «τουρισμού» στην κατεύθυνση δημιουργίας τουλάχιστον 5-6 ιδιόκτητων ξενοδοχείων έως το 2019.
Ποιες οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού υπό το πρίσμα του έντονου ανταγωνισμού στη Μεσόγειο ?

Θεωρώ πως η Ελλάδα δεν πρέπει να ανησυχεί από τους ανερχόμενους για φέτος προορισμούς όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία καθώς διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά που την κάνουν έναν εξαιρετικό προορισμό για διακοπές.

Για τον Thomas Cook η Ελλάδα αποτελεί το νούμερο 2 προορισμό. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε στείλει στην Ελλάδα 3 εκατ. επισκέπτες. Πολλά ξενοδοχεία στην Ελλάδα ανακαινίζονται και αναβαθμίζουν το ξενοδοχειακό τους προϊόν.

Πρέπει να αναπτύσσουν νέα προϊόντα όπως εμείς στην Κρήτη με το Cook Club. Αυτή την ευκαιρία πρέπει να αρπάξουν τα ξενοδοχεία. Αφήστε τις ξένες επενδύσεις να έρθουν στην Ελλάδα να αναπτύξουν περαιτέρω τον προορισμό.

Πως μπορεί η Ελλάδα να αποτελέσει το νούμερο ένα προορισμό για τον Thomas Cook ?

Εάν η ξενοδοχειακή υποδομή και η υποδομή των αεροδρομίων αναπτυχθεί με τον ίδιο τρόπο όπως στην Ισπανία ίσως το 2020-2021.

Επενδύετε στην Ελλάδα μόνο στα νέα σας προϊόντα ? Σε πιο κοινό απευθύνονται τα Cooks Club ?

Το target group του Cook Club είναι η γενιά των millennials δηλαδή από 25 έως 40 ετών. Κυρίως εστιάζουμε στις νέες γενιές οι οποίες ταξιδεύουν με τον Thomas Cook μέσω πακέτων διακοπών των tour operators.

Στη Ρόδο το 95% των επισκεπτών επισκέπτονται το Casa Cook για πρώτη φορά και το αντίστοιχο ποσοστό στην Κω είναι 75%. Επομένως εστιάζουμε επιτυχώς sto νέο κομμάτι.
To Casa Cook στη Ρόδο είναι για ζευγάρια και το δεύτερο στην Κω μπορεί κανείς να πάρει τα παιδιά του μαζί από 14 ετών και άνω.

Αυτό που ετοιμάζουμε στην Κρήτη έχει ως target group τις οικογένειες. Περιλαμβάνει εκπαιδευτικά ψυχαγωγικά παιχνίδια για την απασχόληση των παιδιών.

Είναι ακριβός προορισμός η Ελλάδα, την θεωρείται value for money destination ?

Φυσικά και θα έλεγα ότι έχετε ακίνητα που είναι value for money αλλά η Ελλάδα είναι ανταγωνιστική στην τιμή.

Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι ξενοδόχοι πρέπει να πουν ότι έχουμε δωμάτια και μπορούμε να αυξήσουμε τις τιμές μαζικά.

Η Ελλάδα πρέπει να κρατήσει την καλή τιμολογιακή της πολιτική στον τουρισμό δεδομένου όπως προείπα του ανταγωνισμού από προορισμούς όπως η Τουρκία ή η Τυνησία. Θα ήταν εξαιρετικό να γίνουν μειώσεις στους φόρους από του χρόνου για να δοθεί νέα ώθηση στον προορισμό.

Ποια τα επόμενα επιχειρηματικά σας σχέδια στην Ελλάδα ?

Έχουμε δημιουργήσει ένα επενδυτικό fund για ξενοδοχεία με την εταιρεία LMS από την Ελβετία και έχουμε εντάξει 5 ακίνητα σε αυτό.

Τρία εκείνοι και εμείς 2 ακίνητα. Ένα στη Ρόδο και ένα στην Κρήτη στο Μακρύ Γυαλό. Αυτά τα 5 ακίνητα που έχουν αξία 50 εκατ. ευρώ.

Σκοπεύουμε να εντάξουμε άλλα 10 έως 15 ακίνητα σε Ελλάδα και Ισπανία μέχρι το τέλος του 2019. Όμως δεν επενδύουμε μόνο στα δικά μας προϊόντα αλλά πραγματοποιούμε φέτος 150 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις, και ανακαινίσεις και βοηθάμε τους ξενοδόχους να αναβαθμίσουν το προϊόν τους. Δίνουμε deposits, εγγυήσεις.

Φέτος αναπτύξαμε 34 νέες διαδρομές από διαφορετικά αεροδρόμια στην Ευρώπη προς την Ελλάδα. Τα τελευταία 2 χρόνια ο ρυθμός ανάπτυξής μας ήταν στο 35%.

Δεν υπολογίζω το ίδιο για φέτος αλλά η πορεία μας θα είναι ανοδική φυσικά. Θέλουμε να έχουμε μεγαλύτερη παρουσία στην Ελλάδα.

Πως μεταλλάσσεται ο ρόλος των tour operators ? Ποιες οι νέες τάσεις στην αγορά ?

Η τάση είναι ότι το ξενοδοχεία πλέον αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα για τον επισκέπτη περισσότερο από τον προορισμό τον ίδιο. Τα ξενοδοχεία που είναι στο instagram πολύ είναι πιο δημοφιλή.

Επίσης τάση είναι το γεγονός ότι εάν η κριτική στο tripadvise δεν είναι καλή τότε χάνονται οι πελάτες. Προσφέρουμε στους πελάτες μας online reputation management σύστημα για να τους εκπαιδεύσουμε για το πως μπορούν να αντιδράσουν σε άσχημες κριτικές και βαθμολογία. Η Airbnb έχει μια πολύ καλή πλατφόρμα. Αλλά δεν έχει να κάνει με τη δική μας δουλειά.