Αν και η επιχειρηματική εμπιστοσύνη έχει μειωθεί σε χαμηλό το 2019, οι κρατήσεις και τα έσοδα είναι σταθερά για τη βιομηχανία τουρισμού και ταξιδίων.
Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία του Business Barometer της Ένωσης Εισερχόμενου Τουρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου UKinbound.
- Μόνο το 47% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι είναι σίγουρες για τους επόμενους 12 μήνες. Ποσοστό όμως υψηλότερο από το 40% που καταγράφηκε από τον Σεπτέμβριο / Οκτώβριο του 2018.
- Παρά τη μείωση της εμπιστοσύνης, το 80% των επιχειρήσεων ανέφερε ότι Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2019, οι αποδόσεις ήταν παρόμοιες ή αυξήθηκαν κατά τις ίδιες περσινές περιόδους.
- Το 21% αντιμετωπίζει μείωση από τις αγορές της Γερμανίας, Γαλλίας και Ισπανίας.
- Αντίθετα, οι αγορές μακρών αποστάσεων εξακολουθούν να αποδίδουν καλά σε πολλές επιχειρήσεις. Το 22% των ερωτηθέντων λέει ότι οι ΗΠΑ είναι η κύρια αναπτυσσόμενη αγορά και το 20% λέει την κινεζική αγορά.
- Το Brexit εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη αιτία χαμηλότερων επιπέδων εμπιστοσύνης.
Συνεισφέροντας περίπου 23 δις λίρες στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου και απασχολώντας πάνω από τρία εκατομμύρια ανθρώπους (μαζί με την ευρύτερη τουριστική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου), ο εισερχόμενος τουρισμός είναι μια ιστορία επιτυχίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Και με τη σωστή υποστήριξη, έχει την ικανότητα να προσελκύει ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο.
“Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε”
Η UKinbound υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη του εισερχόμενου τουρισμού της χώρας, χρειάζεται μια κυβέρνηση που θα υποστηρίξει τη βιομηχανία με μέτρα.
Αντιπροσωπεύοντας τις προτεραιότητές της κατά τη διάρκεια και μετά την μεταβατική περίοδο του Brexit.
“Παρά τη συνεχιζόμενη πολιτική αβεβαιότητα, είναι θετικό το γεγονός ότι πολλές τουριστικές επιχειρήσεις σε όλη τη Βρετανία συνεχίζουν να βλέπουν τις κρατήσεις και τα έσοδα να αυξάνονται από έτος σε έτος και οι αγορές μας σε μακρινές αποστάσεις να έχουν καλές επιδόσεις, τονίζει ο Joss Croft, CEO της UKinbound.
Δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού. Η βιομηχανία μας εξακολουθεί να ανησυχεί ιδιαίτερα για τον αντίκτυπο της Brexit, ιδίως με το τέλος της ελεύθερης κυκλοφορίας, καθώς τμήματα του κλάδου βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στους πολίτες της ΕΕ”.
Τα μέτρα που προτείνει η UKinbound
- Πρόσβαση χωρίς θεώρηση για τους επισκέπτες της ΕΕ και συνεχή προστασία των εργαζομένων της ΕΕ.
- Συνεχιζόμενη ισχυρή προώθηση του Ηνωμένου Βασιλείου ως προορισμού υποδοχής.
- Συνεχιζόμενη πρόσβαση στην συμφωνία για την ενιαία αγορά, την τελωνειακή ένωση και την ανοικτή θάλασσα.
- Παράταση της προθεσμίας μεταβατικής περιόδου του Δεκεμβρίου 2020.
- Εφαρμογή και αξιοποίηση του τομέα του τουρισμού με στόχο να διασφαλιστεί ότι ο τουρισμός θα αποτελέσει αντικείμενο ευρύτερων αλλαγών πολιτικής.
- Επαρκής χρηματοδότηση για το VisitBritain στην επερχόμενη αναλυτική επισκόπηση δαπανών.
- Εξασφάλιση ότι ο κλάδος διαθέτει αρκετά ταλέντα και δεξιότητες για να μπορέσει να συνεχίσει να αναπτύσσεται.
- Να δοθεί η δυνατότητα στον κλάδο να είναι σε θέση να εμπορεύεται αποτελεσματικά.
- Μείωση της φορολογίας, καθώς οι επισκέπτες του Ηνωμένου Βασιλείου είναι από τις πλέον φορολογούμενες χώρες στον κόσμο.
- Εξασφάλιση της ύπαρξης ρυθμιστικών ίσων όρων για όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που συμμετέχουν στην οικονομία κοινής αποδοχής.
- Εξασφάλιση ότι η υποδομή μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου υποστηρίζει τον τουρισμό αναψυχής σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο.