Στο μάρκετινγκ όλοι μιλάνε για social media και επηρεαστές, αλλά υπάρχει ένα εργαλείο που παραμένει ισχυρό στον χρόνο και στις τάσεις. Κι αυτό είναι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Το 2010, εκτιμάται ότι στάλθηκαν ημερησίως περίπου 247 δισεκατομμύρια μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Και φέτος εκτιμάται ότι θα αποσταλούν 307 δισεκατομμύρια ημερησίως.
Οι καιροί όμως έχουν αλλάξει. Και μαζί τους και οι τάσεις μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μελέτη της Benchmarking DMA αποκαλύπτει τις τέσσερις βασικές τάσεις μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το 2020.
Αυτές περιλαμβάνουν από τη βελτιστοποίηση του κινητού τηλεφώνου και το απλουστευμένο περιεχόμενο, μέχρι τη συνεχιζόμενη άνοδο της AI.
1. Βελτιστοποίηση για κινητά
Από το κινητό, σύμφωνα με έρευνες ελέγχεται ο μεγαλύτερος αριθμός μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η τάση αυτή, αντικατοπτρίζει την μετακίνηση στα κινητά σε όλο το ψηφιακό φάσμα μάρκετινγκ.
Η βελτιστοποίηση για κινητά δεν είναι μια απλή διαδικασία. Η κωδικοποίηση πίσω από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας είναι σημαντική για την σωστή μορφή που μπορεί να προβληθεί από κινητά και μία εύκολη εμπειρία ανάγνωσης.
Η περιοχή για άμεσες βελτιώσεις για κινητά είναι στο αντίγραφο, τις εικόνες και το γενικό σχεδιασμό και διάταξη.
Τα περισσότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ουσιαστικά πηγές σύνδεσης για σελίδες προορισμού, ιστολόγια ή σελίδες προϊόντων.
2. Τεχνητή Νοημοσύνη στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Η Τεχνητή Νοημοσύνη ή η ΑΙ, είναι ένας όρος που φαίνεται να τρομάζει πολλούς εμπόρους. Ιδιαίτερα αν έχουν περάσει το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας τους σε παραδοσιακές μορφές μάρκετινγκ και διαφήμισης.
Το μεγαλύτερο μέρος του AI που συζητείται στον κόσμο μάρκετινγκ αφορά την αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Η αυτοματοποίηση του μάρκετινγκ εστιάζεται γύρω από την παροχή του πιο σχετικού περιεχομένου στον πλέον κατάλληλο χρόνο σε ένα συγκεκριμένο άτομο ή ομάδα, είτε πρόκειται για υπάρχοντες είτε για δυνητικούς πελάτες.
Το έξυπνο μέρος είναι το πώς τα συστήματα AI μαθαίνουν από προηγούμενες συμπεριφορές για να διαμορφώσουν μελλοντικές ενέργειες.
Το AI θα πρέπει να θεωρηθεί ως η λύση σε ένα μεγάλο αριθμό διαδικασιών. Επιδιώκει όχι μόνο να αντικαταστήσει τις παραδοσιακές (και κάπως επίπονες) διαδικασίες τμηματοποίησης που λειτουργούν επί του παρόντος, αλλά να μεταβάλει πλήρως τα επίπεδα συνάφειας που οι έμποροι, προσφέρουν στους καταναλωτές.
Η χειρωνακτική διαδικασία της κατάτμησης των παραληπτών, χρησιμοποιώντας δεδομένα που συνήθως συλλέγονται κατά τη διαδικασία εγγραφής, αντικαθίσταται ήδη από λογισμικό που είναι πιο αποτελεσματικό και πιο έξυπνο από τον άνθρωπο.
3. Εμπιστοσύνη στο μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Πολλοί έχουν εκπλαγεί από το πώς το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ έχει αντισταθεί σε κάποιες σημαντικές εξωτερικές απειλές. Όπως την άνοδο των κοινωνικών μέσων δικτύωση και την εισαγωγή του GDPR.
Τώρα η πλειοψηφία των παραληπτών λαμβάνει μόνο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει επιλέξει από συγκεκριμένους αποστολείς. Κι αυτό βασίζεται στην εμπιστοσύνη που σας έχουν δείξει.
Το GDPR μπορεί να έφερε αναστάτωση όταν τέθηκε σε λειτουργία το Μάιο του 2018, αλλά ποτέ δεν σχεδιάστηκε για να καταστρέψει το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Αντίθετα, έχει μετατρέψει το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε ένα ισχυρότερο μέσο επικοινωνίας, εισάγοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών πίσω σε αυτό το κανάλι μάρκετινγκ.
Ο νόμος περί απορρήτου δεδομένων της ΕΕ είναι πραγματικά μόνο η αρχή για τη δημιουργία μιας αρένα μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που επικεντρώνεται στην εμπιστευτικότητα, τη συμμόρφωση και την εμπιστοσύνη των συνδρομητών.
4. Το μάρκετινγκ με γνώμονα τα δεδομένα είναι έτοιμο να εξελιχθεί
Η τεχνολογία στα συστήματα AI πηγαίνει πάνω και πέρα από οτιδήποτε είχαν προηγουμένως πρόσβαση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τα εμπορικά σήματα.
Αλλά υπάρχουν πολλά περισσότερα να περιμένουμε με τα τρέχοντα συστήματα και βάσεις δεδομένων.
Όπως η βελτιστοποίηση της διατύπωσης και του περιεχομένου των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ώστε να παρέχονται τα μέγιστα δυνατά επίπεδα εμπλοκής.
Με την πάροδο του χρόνου, οι απλές αλλαγές στο περιεχόμενο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – με βάση την προηγούμενη απόδοση – μπορούν να βοηθήσουν. Να οδηγήσουν σε επιπλέον κλικ, λήψεις, προωθήσεις και εγγραφές.
Το μάρκετινγκ με βάση τα δεδομένα δίνει στοιχεία για το πως σκέφτονται οι πελάτες και την ευκαιρία να δημιουργήσετε τις εμπειρίες που τους ενδιαφέρουν και θα ασχοληθούν.