Στα πέριξ των 1,9 δισ. ευρώ εκτιμάται η αξία των έργων που αφορούν τουριστικές υποδομές κι έχουν προγραμματιστεί μέχρι το 2022.
Το ποσό αυτό προκύπτει με βάση την τελευταία μελέτη που πραγματοποίησε η PricewaterhouseCoopers για τις υποδομές στην Ελλάδα, η οποία υπολόγισε ότι συνολικά, η αξία των έργων υποδομών σε εξέλιξη ή σχεδιασμό αντιστοιχεί σε 21,4 δισ. μέχρι το 2022 και αφορούν τις μεταφορές, την ενέργεια, την ύδρευση και τη διαχείριση αποβλήτων.
Το παράδοξο βέβαια με τον τομέα του τουρισμού, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 8,9% επί του συνολικού προϋπολογισμού είναι το γεγονός ότι το 76% των έργων έχει μεν ανακοινωθεί δεν έχει ωστόσο σχεδιαστεί, όπως αναφέρει η μελέτη… Εξαίρεση αποτελεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο αντιπροσωπεύει το 45% επί του συνολικού προϋπολογισμού των προγραμματιζόμενων έργων και προωθείται να εκκινήσει μέσα στο 2017. Αντίθετα, δεν υπάρχουν νεότερα ως προς την κατασκευή μαρίνων σε περιοχές – κλειδιά, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι αναλυτές της PwC και δη στο Κατάκολο και τη Ζάκυνθο, την περιοχή του Αλίμου και της Γλυφάδας, της Πάτρας, της Χίου, της Κρήτης, Πύλου και Αρετσού Καλαμαριάς.
«Η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός προορισμός, με ένα σύνολο διεθνών αφίξεων 24,8 (πλην κρουαζιέρας) το 2016 και κατατάσσεται στη 15η θέση της παγκόσμιας κατάταξης και στην 9η στην Ευρώπη», αναφέρει η μελέτη της PwC. «Παρά την άνοδο των αφίξεων, τα έσοδα ανά τουρίστα σημειώνουν πτώση, όπερ σημαίνει ότι οι ξένοι επισκέπτες στην Ελλάδα ξοδεύουν λιγότερα».
Οπως αναφέρουν οι αναλυτές της γνωστής εταιρείας συμβούλων, η αναβάθμιση της Ελλάδας ως διεθνής τουριστικός προορισμός περιλαμβάνει:
-Την αναβάθμιση και κατασκευή των περιφερειακών αεροδρομίων ώστε να υποστηριχθεί η αύξηση των τουριστικών αφίξεων τα επόμενα χρόνια.
-Τις επενδύσεις των 309 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021 για λιμενικές υποδομές και εξοπλισμούς που περιλαμβάνονται στο master plan του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη του λιμανιού σε ορίζοντα 25ετίας
-Την αναβάθμιση ζωτικών λιμανιών της χώρας προκειμένου να εξυπηρετήσουν ως σταθμοί διερχόμενων επιβατών και να διευκολύνουν τη διασύνδεση με τις γειτονικές χώρες.
-Την αναβάθμιση σημαντικών μαρίνων (Αλιμος, Καραμαριά, Χίος, Κρήτη, Γλυφάδα, Ζάκυνθος και Κατάκολο, Πάτρα, Πύλος, Ρόδος και Κώς) έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί η αυξανόμενη ζήτηση στο θαλάσσιο τουρισμό.
Σημειώνεται εδώ ότι, με βάση την έρευνα που πραγματοποίησαν οι PwC – REMACO για λογαριασμό του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η συμβολή του Τουρισμού στην ελληνική οικονομία και ειδικότερα στο ΑΕΠ (άμεση και έμμεση) αναμένεται να ξεπεράσει το 2021 τα 43 δισ. ευρώ, ενώ το ίδιο έτος, η απασχόληση (άμεση και έμμεση) στον κλάδο αναμένεται να ξεπεράσει το 1 εκατ. θέσεις εργασίας.
Η ίδια μελέτη είχε τοποθετήσει τις επενδυτικές ανάγκες του κλάδου σε ένα σύνολο 6,5 δισ. ευρώ έως το 2021 εκ των οποίων το 1,3 δισ. ευρώ σε δημόσιες επενδύσεις και τα 5,145 δισ. ευρώ σε ιδιωτικές επενδύσεις.
Πηγή : www.newmoney.gr