Σε μια ομιλία στα μέσα ενημέρωσης για τα αποτελέσματα πλήρους έτους της Qantas , ο Διευθύνων Σύμβουλος , Άλαν Τζόις, προειδοποίησε για απότομες αυξήσεις των αεροπορικών ναύλων.
Είπε ότι η επερχόμενη αύξηση θα είναι 20% στους διεθνείς ναύλους και κατά 10% στους ναύλους εσωτερικού για να καλύψει την αύξηση του λογαριασμού καυσίμων της Qantas.
«Είναι δίκαιο να πούμε ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί δραματικά», είπε.
«Αναμένουμε ότι το κόστος των καυσίμων μας θα είναι 60% υψηλότερο φέτος από ό,τι το 2019, πριν από τον COVID».
Αυτό σημαίνει ότι θα δαπανήσουμε ένα δισεκατομμύριο δολάρια περισσότερα για καύσιμα από ό,τι κάναμε το 2019 και θα κάνουμε μόνο το 75% των πτήσεων μας στο εξωτερικό και λιγότερο από το 100% των εσωτερικών μας πτήσεων, με αποτέλεσμα σημαντική αύξηση του κόστους.
«Θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε αξία στους ανθρώπους, αλλά έχει ένα κόστος που δεν μπορούμε να αντέξουμε δεδομένου αυτού που έχουμε περάσει».
Ο κ. Joyce είπε στο 2GB την Παρασκευή ότι αυτός και η Qantas θα πρέπει να κριθούν με βάση τις μελλοντικές επιδόσεις του εθνικού αερομεταφορέα, παρόλο που τόσο η αεροπορική εταιρεία όσο και ο ίδιος βρίσκονται υπό αυξανόμενο δημόσιο έλεγχο.
Τα κουπόνια συγγνώμης 50 δολαρίων της Qantas για πολύμηνες καθυστερήσεις, ακυρώσεις και κακοδιαχείριση αποσκευών επικρίθηκαν τη Δευτέρα και το Σωματείο Εργαζομένων στις Μεταφορές ζήτησε από τον κ. Τζόις να παραιτηθεί.
Την Παρασκευή, ο κ. Τζόις ρωτήθηκε για το πόσα κέρδισε ενώ χιλιάδες υπάλληλοι της Qantas απολύθηκαν καθώς ο COVID ανάγκασε το κλείσιμο των συνόρων της Αυστραλίας και την απότομη πτώση των κερδών του αερομεταφορέα.
Την Πέμπτη, η Qantas ανακοίνωσε ετήσια ζημιά 1,86 δισεκατομμυρίων δολαρίων προ φόρων για την περίοδο 2021-2022.
«Για να επιβιώσουμε, έπρεπε να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις», είπε ο κ. Joyce στο 2GB’s, Ben Fordham.
Ο Τζόις δήλωσε ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας λόγω πανδημίας έφθασαν ακόμη και στα υψηλότερα επίπεδα της Qantas, με το 30% των εργαζομένων σε κεντρικά γραφεία να απολύονται.
Η Qantas απέλυσε 6000 υπαλλήλους το 2020 και άλλους 2000 υπαλλήλους εδάφους μήνες αργότερα για να αναθέσουν σε εξωτερικούς συνεργάτες την εργασία τους. Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο έκρινε αργότερα ότι η απόφαση ήταν παράνομη.
Eίπε επίσης στον Fordham ότι ο μισθός του συνδέεται με την απόδοση της Qantas και ότι δεν θα λάβει τα αναφερόμενα 200 εκατομμύρια δολάρια σε μπόνους.
«Αυτή είναι η πιο δύσκολη στιγμή στην ιστορία της αεροπορίας», είπε.
«Η επανεκκίνηση δεν πήγε τόσο άψογα όσο περιμέναμε. Πρέπει να πάμε καλύτερα και θα τα πάμε καλύτερα».