Σχεδόν το 70% των Γερμανών είχε οριστικοποιήσει από τον περασμένο ιανουάριο πως θα πάει διακοπές το 2018 και μόνο το 11% ήταν σίγουρο ότι δεν πρόκειται να πάει πουθενά.

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της έκθεσης Reiseanalyse 2018, που πραγματοποίησε η ένωση ερευνών για τα ταξίδια και τον τουρισμό Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V. (FUR), και παρουσιάστηκαν στην διεθνή τουριστική έκθεση ITB Berlin 2018. Η έκθεση της Reiseanalyse, θεωρείται η πιο λεπτομερής μελέτη της γερμανικής αγοράς ταξιδίων.

Οι Γερμανοί φαίνεται πως έχουν τη διάθεση για διακοπές, σύμφωνα με την έκθεση, ενώ μία σαφής ανοδική τάση είναι εμφανής και στις δαπάνες των διακοπών, με τον αριθμό των ατόμων που σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα τις διακοπές το 2018 να είναι σημαντικά υψηλότερος στο 30%, σε σύγκριση με το 2017 που ήταν μόλις 13%.

Για πρώτη φορά, ο συνολικός όγκος των δαπανών για τις διακοπές και τις σύντομες αποδράσεις ξεπέρασε κατά πολύ τα € 90 δισ.

Το 2017 34,3 εκατομμύρια άτομα ταξίδεψαν συνολικά, ενώ 82,1 εκατομμύρια άτομα έκαναν κάποια μικρή απόδραση παίρνοντας και περισσότερες μέρες άδεια.

Οι Γερμανοί επιθυμούν πλέον όσο ποτέ άλλοτε να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, με τα ταξίδια στο εξωτερικό να καταγράφουν ρεκόρ το 2017 και το ποσοστό να φτάνει το 72%, ενώ καταγράφηκε αύξηση δαπανών περισσότερο από 70 €/ανά άτομο.

Οι Γερμανοί προτιμούν να ταξιδεύουν στην Ισπανία, την Ιταλία, την Τουρκία, την Αυστρία, την Κροατία, την Ελλάδα, την Πολωνία και την Πορτογαλία, ενώ αυξήθηκε η ζήτηση για Νοτιοανατολική Ασία και Βόρεια και Νότια Αφρική.

Οι προορισμοί εκτός Ευρώπης και η Μεσόγειος αντιπροσωπεύουν το 8% ενώ το 28% ταξιδεύει εντός των γερμανικών συνόρων.

Τα πακέτα διακοπών παραμένουν σταθερή επιλογή των Γερμανών, που προτιμούν να κλείνουν τα ταξίδια τους σε ταξιδιωτικά γραφεία, αν και τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση των online κρατήσεων, οι οποίες αυξήθηκαν από 7% το 2007 σε 38% το 2017.

Επιπλέον, οι κύριες πηγές ενημέρωσης των Γερμανών για τα ταξίδια είναι τα φυλλάδια, οι ταξιδιωτικοί κατάλογοι και οι συμβουλές των ταξιδιωτικών πρακτόρων για τους πιο μεγάλους σε ηλικία, ενώ το διαδίκτυο για τους νεώτερους.

Τον πρώτο λόγο για την επιλογή διακοπών τον έχει η ποιότητα και η τιμή. Το 49% των ερωτηθέντων εστίασε στην τιμή και το 38% των ερωτηθέντων στην ποιότητα. Σε γενικές γραμμές, η σημασία των τιμών έχει αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το 2008 αν και δίνουν σημασία και στα δύο.

Αυτό που κάνει τις διακοπές τους αξέχαστες είναι ο καλός καιρός και το όμορφο τοπίο. Πέρα από την όμορφη θέα οι Γερμανοί δίνουν σημασία και στο φαγητό, την ατμόσφαιρα ενός εστιατορίου και την αλληλεπίδραση με τους ντόπιους.

Συνολικά το 36% των Γερμανών παραθεριστών μεγαλύτερης ηλικίας δήλωσε ότι προτιμούν διακοπές μακριά από τα τουριστικά κέντρα, ενώ το 32% των νεώτερων τουριστών προτιμάει την πολύβουη ζωή των δημοφιλών προορισμών διακοπών.

Από τα συνολικά € 82,1 εκατ., το 74% δαπανήθηκε στη Γερμανία.

Η Βαυαρία και Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία ήταν οι πιο δημοφιλείς εγχώριοι προορισμοί για διακοπές μακράς διάρκειας, ενώ οι μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές ήταν οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για σύντομες εκδρομές με το Βερολίνο και το Αμβούργο να ναι οι πρώτες επιλογές και το Μόναχο, την Κολωνία και τη Δρέσδη να ακολουθούν.

Στο εξωτερικό, το Παρίσι ήταν ο πιο δημοφιλής προορισμός, με τη Βιέννη, το Άμστερνταμ και το Λονδίνο και τις Κάτω Χώρες να ακολουθούν.