Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

 

Η Renault ρίχνει μεγάλο βάρος στο σχεδιαστικό σκέλος και φυσικά σε ότι έχει να κάνει και με το τεχνολογικό κομμάτι.

Τελευταία έφτιαξε το Arkana, κάτι από SUV, πεντάθυρο coupe, ημίψηλο hatch, επιμηκυμένο crossover, κάτι απ’ όλα εν πάση περιπτώσει. Στην περίπτωση του E-Tech Hybrid υφίσταται και τεχνολογικό ενδιαφέρον με τη high tech υπόσταση να βρίσκει τις ρίζες της στο μαγικό κόσμο της F1.

Το Arkana υιοθετεί θελκτική coupe εμφάνιση, ευρύχωρο εσωτερικό, υβριδικό κινητήρα, υψηλής ποιότητας υλικά εντός, τεχνολογίες και συστήματα ασφαλείας με τα οποία οι επιβάτες νιώθουν αμέσως οικεία. Τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας C-SUV και η εικόνα-διαβατήριο αναλαμβάνει απευθείας τις συστάσεις με τον ενδιαφερόμενο.

Μπορεί να μην εξοπλίζεται με σύστημα τετρακίνησης, αλλά η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 200 mm, υψηλή τιμή για την κατηγορία. H πλατφόρμα CMF-B προερχόμενη από το Captur, στην “τραβηγμένη” εκδοχή της παρέχει ένα μεταξόνιο 2,72 m το οποίο δεν ευνοεί μόνο τους μεγάλους χώρους επιβατών, αλλά εξασφαλίζει και σωστές αναλογίες στο μακρύ αμάξωμα.

Ένας άλλος ουσιαστικός παράγοντας είναι η βέλτιστη αεροδυναμική που εξασφαλίζει το coupe αμάξωμα, 25% αποδοτικότερη παρακαλώ σε σχέση με την αντίστοιχη των παραδοσιακών SUV που υιοθετούν υψηλή μετωπική επιφάνεια. Ε, δεν τη λες και αμελητέα…

Το εμπρός τμήμα με τα full LED φωτιστικά σώματα και την υπογραφή του σχήματος C είναι χαρακτηριστικά που φέρουν όλα τα νέα μοντέλα της Renault. Το δυναμικό design της μάσκας κολακεύει το Arkana, ενώ τα πίσω φωτιστικά αξιοποιούν με τη σειρά τους την υπογραφή «C» με μία λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος της πίσω πόρτας ενώνοντας νοητά τις δυο άκρες και δίνοντας έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό αποπνέει μοντέρνα αρχιτεκτονική με όλα τα ψηφιακά “καλούδια” της σύγχρονης εποχής. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων ο οποίος φτάνει τις 10,2 ίντσες και διαφοροποιείται σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Έχει τη δυνατότητα να εξατομικευτεί, ωστόσο οι τροποποιήσεις γίνονται με τη μορφή widgets. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και η οθόνη αφής 9,3 ιντσών η οποία βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία. Παράλληλα, διαθέτει σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone και σίγουρα δεν θα ξεμείνετε από θύρες USB, μιας και εξοπλίζεται με τέσσερις.

Στα θετικά στοιχεία είναι η υψηλή ποιότητα υλικών που έχουν χρησιμοποιήσει οι Γάλλοι καθώς και η στιβαρή συναρμογή. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και θα βρει εύκολα την ιδανική θέση από τις ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα, με το τελευταίο να προσφέρει συνάμα την κατάλληλη πλευρική στήριξη.

Η άνεση και η ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες είναι δεδομένη, αναλογιζόμενοι τον “αέρα” των 211 mm για τα γόνατα τους. Ο χώρος των 305 mm για τα πόδια αποτελεί επίσης σημείο αναφοράς, ενώ η απόσταση των κεφαλιών από την οροφή είναι επίσης πολύ καλή για ένα μέσο όρο αναστήματος (1,78 m).

Κλείνοντας τα χωροταξικά θα σταθούμε στα αξιοσέβαστα 480 lt του χώρου αποσκευών. Το κατώφλι φόρτωσης είναι μοιραία υψηλό αλλά το εσωτερικό δάπεδο μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση αυξάνοντας τη χωρητικότητα, ή στην ανώτερη προκειμένου να φιλοξενήσει ογκώδεις αποσκευές. Στη συγκεκριμένη διαμόρφωση οι πλάτες του πίσω καθίσματος δύναται να αναδιπλωθούν ασύμμετρα (2/3 – 1/3) ώστε να αποκαλυφθεί ένας εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης.

Στη θέση του οδηγού η περιμετρική ορατότητα αναλαμβάνει να λύσει όλες τις απορίες θέασης. Οι κολακευτικές εντυπώσεις από την ποιότητα κύλισης του Arkana δημιουργούνται από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Λες και από κάτω κρύβεται αερανάρτηση.

Κι όμως, η συμβατική διάταξη της ανάρτησης με τις κατάλληλες (γαλλικές) ρυθμίσεις λειτουργεί τόσο ομαλά διατηρώντας τους επιβάτες “στον αφρό” παρά τους μεγάλους τροχούς.

Το Arkana αναδύει “με το καλημέρα” τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα και τη διάθεση για πάσης φύσεως εξορμήσεις. Ταυτόχρονα όμως δεν δυσκολεύεται να κινηθεί στην πρωτεύουσα παρά το απαγορευτικό μήκος του.

Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος με τον θερμικό κινητήρα 1.6 lt αγγίζει τους 143 PS και τα 205 Nm ροπής, προσδίδοντας την δυνατότητα να κινήσει ηλεκτρικά το Arkana έως 75 km/h μέχρι και 3 km.

Η λειτουργία του συστήματος E-Tech είναι υποδειγµατική µε τα εµπλεκόµενα τμήματα να συνεργάζονται αθόρυβα σαν ένα καλοκουρδισµένο ρολόι. Η µετάβαση γίνεται ομαλά από την αµιγώς ηλεκτρική λειτουργία κατά την εκκίνηση και τις χαµηλές ταχύτητες σε υβριδική, ενώ, όσο αυξάνονται τα χιλιόµετρα και οι απαιτήσεις ο θερµικός κινητήρας αναλαµβάνει κυρίαρχο ρόλο.

Σε αστικό ιστό μπορείς να κινείσαι επί το πλείστον ηλεκτρικά, όσο δηλαδή δεν χρειάζεσαι άμεσες επιταχύνσεις. Θετική εντύπωση προκαλεί το πόσο εύκολα μπορείς να φορτίσεις εν κινήσει την μπαταρία εκμεταλλευόμενος την ανάκτηση ενέργειας κυρίως σε κατωφέρειες ή κατά την πέδηση.

Η άμεση ροπή και κατά συνέπεια ώθηση του ηλεκτροκινητήρα σε κάνει στην αρχή να κινείσαι ευχάριστα, πιέζοντας περαιτέρω όμως το γκάζι θα διαπιστώσεις τις περιορισμένες δυνατότητες του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα με την άκομψη χροιά και τις επιδόσεις στο μέσο όρο.

Το σημαντικότερο πλεονέκτηµα του Arkana Ε-Τech αποτελεί η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που µπορεί να περιοριστεί σε µικτές συνθήκες γύρω στα 6 lt/100 km. Για ένα βαρύ και ογκώδες SUV σαν αυτό, είναι αναμφίβολα σημαντική είδηση.

Αυτόματο κιβώτιο και φρένα συνεργάζονται αρμονικά προκειμένου να αποκομίσεις ένα ομοιογενές και ισορροπημένο αποτέλεσμα, δεν επιθυμούν όμως να ακολουθήσουν πιστά τις εντολές σε μια περαιτέρω απαιτητική χρήση, η οποία μοιάζει αχρείαστη με βάση τον user friendly χαρακτήρα του Arkana.

Μαζεύοντας χιλιόμετρα και ορμώντας στις στροφές, αντιλαμβάνεσαι πως οι κλίσεις του αμαξώματος δεν θέτουν φρένο στις ορέξεις σου ακόμη και σε πιο δύσκολες από πλευράς χάραξης διαδρομές. Η άνεση υψηλού επιπέδου σε συνοδεύει πάντως σε κάθε απόπειρα αύξησης του ρυθμού.

Το στιβαρό πλαίσιο ενισχύεται από το ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Το τελευταίο μάλιστα είναι υπεύθυνο για το ότι νιώθεις να “μικραίνει” ξαφνικά ο όγκος του αυτοκινήτου στα χέρια σου, παρά την κάπως τεχνητή αίσθηση.

Οι αλλαγές στα προγράμματα οδήγησης του συστήματος Multisense και συγκεκριμένα στο Sport, κάνει την αντίδραση του κιβωτίου και την απόκριση σε γκάζι και τιμόνι λίγο πιο άμεση. Δεν διαφοροποιούν όμως τον φιλήσυχο χαρακτήρα του Arkana E-Tech Hybrid, που επιστρατεύει ένα υπερσύγχρονο υβριδικό σύστημα στην προσπάθεια να προάγει την περιβαλλοντική ευαισθησία και το μικρότερο αποτύπωμα εκπομπών.

Η Renault με το νέο Arkana E-TECH Hybrid προσφέρει ένα “υβρίδιο” με εκκεντρική προσωπικότητα, μειωμένα ετήσια πάγια έξοδα και λάβαρο, τι άλλο, από τον αέρα φινέτσας που προάγει τόσο εν στάση όσο και εν κινήσει. Haute cuisine… Η τιμή του ξεκινά από 34.990 ευρώ.