Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Google, οι ταξιδιώτες σήμερα λαχταρούν πολυτελείς αποδράσεις από την καθημερινότητα, αλλά θέλουν επίσης μια καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Μπορούμε να δούμε αυτή την επιθυμία να αποτυπώνεται στα Google Trends, όπου υπάρχουν αξιοσημείωτα περισσότερες αναζητήσεις για το “καλύτερο” από το “φθηνό” στην κατηγορία ταξιδιών.

Το 2024, οι ταξιδιώτες κάνουν την πολυτέλεια φιλική προς τον προϋπολογισμό τους μέσω εντυπωσιακών ταξιδιωτικών εμπειριών. Αυτό περιλαμβάνει αναβαθμίσεις — το 54% των ταξιδιωτών θα πλήρωνε για αναβαθμίσεις δωματίου και το 47% είναι πρόθυμο να επενδύσει σε αναβαθμίσεις πτήσεων.

Η “έξυπνη” τιμολόγηση γίνεται ακόμη πιο κρίσιμη για την επιτυχία. Στην ελληνική Αγορά, η ορθή διαχείριση εσόδων (revenue management) είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας, ιδιαίτερα κατά την εποχή υψηλής ζήτησης.

Κάθε ξενοδοχείο, από μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση μέχρι τις τουριστικές μονάδες των εκατοντάδων δωματίων, αντιμετωπίζει προκλήσεις στην αποτελεσματική διαχείριση των εσόδων του. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο με πέντε τύπους δωματίων, μονάχα δύο κωδικούς τιμολόγησης και ανοιχτές κρατήσεις για τους επόμενους δώδεκα μήνες, αντιμετωπίζει έως και 7.300 αποφάσεις τιμολόγησης ημερησίως.

Η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση αυτής της πολυπλοκότητας. Με την αξιοποίηση εξελιγμένων εργαλείων, τα ξενοδοχεία μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις τιμολογιακές τους στρατηγικές και να ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στις διακυμάνσεις της Αγοράς.

Για τα μικρά και μεσαία resort ξενοδοχεία, η κύρια πρόκληση είναι η έλλειψη γνώσεων δυναμικής τιμολόγησης για την επιτυχημένη προσαρμογή των τιμών με βάση τις διακυμάνσεις της ζήτησης. Χωρίς την εξειδίκευση ενός revenue manager και τα κατάλληλα εργαλεία, χάνονται ευκαιρίες εσόδων κατά τις περιόδους υψηλής ζήτησης. Επιπλέον, τα ελληνικά resort αντιμετωπίζουν μια μοναδική πρόκληση, αυτήν της στενής σχέσης με τους τουριστικούς πράκτορες.

Ενώ η δυναμική τιμολόγηση μπορεί να αυξήσει τα κέρδη, μπορεί επίσης να δημιουργήσει προστριβές στις συνεργασίες με τους OTAs που απολαμβάνουν μακροχρόνια σταθερής τιμολογιακής πολιτικής. Οι ξενοδόχοι καλούνται να βρουν την ισορροπία μεταξύ της προσαρμογής των τιμών για τους μεμονωμένους ταξιδιώτες και της διατήρησης των σχέσεων με τους πράκτορες.

Από την άλλη πλευρά, τα city και boutique ξενοδοχεία χάνουν σημαντικές ευκαιρίες εσόδων λόγω της έλλειψης μιας στρατηγικής άμεσης διαχείρισης της διαθεσιμότητας και εργαλείων αυτοματοποίησης.

Ο Νικόλαος Τσιτούλης, συνιδρυτής του Hotel Lab RMS και ξενοδόχος ο ίδιος, πιστεύει ότι πριν προχωρήσουν στη διαχείριση εσόδων, τα ξενοδοχεία πρέπει πρώτα να ορίσουν τη στρατηγική τους. Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση της αγοράς-στόχου, τον καθορισμό τιμολογιακών στόχων, τη δημιουργία ευέλικτων πολιτικών τιμολόγησης, την αποτελεσματική διανομή μέσω των καναλιών και την τακτική αναθεώρηση της απόδοσης.

Με την υιοθέτηση ενός RMS όπως το Hotel Lab, μιας πλατφόρμας διαχείρισης εσόδων που ειδικεύεται κυρίως στα leisure και τα resort ξενοδοχεία, όχι μόνο αυτοματοποιείτε την χρονοβόρα διαδικασία τιμολόγησης, αλλά αποκτάτε πρόσβαση σε μια ολοκληρωμένη, βασισμένη σε πραγματικά δεδομένα, προσέγγιση για τη διαχείριση εσόδων, καθώς και τη συνεχή καινοτομία στις δυνατότητες της λύσης. Οι εφαρμογές της HIT έχουν πλήρως διασυνδεθεί με το Hotel Lab RMS, ώστε να μπορείτε απρόσκοπτα να διαχειρίζεστε αποτελεσματικά τα έσοδά σας και να εξασφαλίζετε επιπλέον εισόδημα για την επιχείρησή σας.