Η Boeing, που ήδη έχει χτυπηθεί από τα προβλήματα ασφάλειας στα 737 Max αεροπλάνα της, τώρα αντιμετωπίζει νέο πονοκέφαλο.

Βρέθηκαν ρωγμές σε σημείο που συνδέουν τα φτερά με την άτρακτο σε αρκετά αεροπλάνα Β-737 NG, τα οποία έχουν πλέον τεθεί εκτός λειτουργίας για επισκευές.

Η ρωγμή “μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου του αεροπλάνου”

Στα αεροσκάφη 737 NG, οι ρωγμές εντοπίστηκαν από ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν μετά από εντολή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ, πριν από μία εβδομάδα.

Σύμφωνα με την FAA, η ρωγμή “μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς τη δομική ακεραιότητα του αεροπλάνου και να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου του αεροπλάνου”.
Η ρυθμιστική αρχή διέταξε να ελεγχθούν περίπου 165 αμερικανικά αεροσκάφη εντός επτά ημερών, όταν εντοπίστηκαν ρωγμές σε αεροπλάνα.

 

 

Ποια αεροσκάφη ελέγχονται άμεσα

Τα αεροσκάφη με περισσότερες από 30.000 πτήσεις πρέπει να επιθεωρηθούν εντός επτά ημερών. Τα αεροπλάνα μεταξύ 22.600 και 29.999 πτήσεων πρέπει να επιθεωρηθούν πριν πραγματοποιήσουν άλλες 1.000 πτήσεις.
Πάνω από 1.700 αεροπλάνα πρέπει να ελεγχθούν πριν πετάξουν άλλες 1.000 φορές.
Συνολικά, η οδηγία της FAA καλύπτει 1.911 αεροσκάφη σε ΗΠΑ.

Υπάρχουν περίπου 6.800 Boeing 737 NG που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία σε όλο τον κόσμο. Και μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές πόσα χρειάζονται άμεσες επιθεωρήσεις.
Η Boeing δεν έχει αποκαλύψει πόσες αεροπορικές εταιρείες έχουν τα 38 NG αεριωθούμενα αεροπλάνα στα οποία έχουν ανακαλυφθεί τα νέα προβλήματα.

Περισσότερες από 100 αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν κάποια έκδοση των αεροσκαφών που παρουσιάστηκαν τα προβλήματα.
Τα αεροπλάνα είναι μια έκδοση του Boeing 737 που ονομάζεται NG ή επόμενη γενιά. Παραδόθηκαν για πρώτη φορά το 1997. Τα ονόματα μοντέλων τους είναι τα 737-700, 737-800 και 737-900.
Η Boeing αντικατέστησε το NG με το 737 Max.

450 αεροσκάφη Boeing 737-800 στον στόλο της Ryanair

Η Ryanair διαθέτει 450 αεροσκάφη Boeing 737-800 στον στόλο της, σύμφωνα με όσα αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της. Και δήλωσε ότι βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας των επιθεωρήσεων, χωρίς να ανακοινώσει πόσα αεροσκάφη τις χρειάζονται επισκευή.

Σε 13 αεροσκάφη των Southwest Airlines Co και Gol Linhas Aereas οι ρυθμιστικές αρχές διέταξαν επείγουσες επιθεωρήσεις.
Ένας εκπρόσωπος της Southwest είπε ότι τα πληρώματα επιθεώρησαν περισσότερα από 200 αεροσκάφη. Και βρήκαν σημάδια ρωγμών σε δύο, τα οποία θα παραμείνουν εκτός λειτουργίας μέχρι να γίνουν επισκευές.
Η Sriwijaya Air της Ινδονησίας δήλωσε ότι έχουν γειωθεί δύο αεροπλάνα της.
American Airlines, Delta και United Airlines -τρεις από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ- δήλωσαν ότι δεν υπάρχουν ρωγμές στα αεροσκάφη τους.

Τι λέει η Boeing για το πρόβλημα στα Β-737 NG

Η Boeing υποστηρίζει ότι η λύση για τα Β-737 NG αεροσκάφη είναι πιο απλή από τη λύση για το 737 Max.
“Η ασφάλεια και η ποιότητα είναι οι κορυφαίες προτεραιότητες της Boeing, τονίζει η εταιρεία.
Η Boeing εκφράζει τη λύπη της για τον αντίκτυπο που έχει αυτό το θέμα στους πελάτες μας παγκοσμίως. Η Boeing συνεργάζεται στενά με τους πελάτες για να αναπτύξει ένα σχέδιο επισκευής. Παράσχει εξαρτήματα και τεχνική υποστήριξη όπως είναι απαραίτητο.
Εργαζόμαστε όλο το εικοσιτετράωρο για να παρέχουμε την απαραίτητη υποστήριξη για την επιστροφή όλων των αεροπλάνων όσο το δυνατόν συντομότερα”.

“Ρωγμές” και στην ηγετική ομάδα της Boeing

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Dennis Muilenburg αποδυναμώνεται και χάνει τον τίτλο του προέδρου, καθώς η εταιρεία διαχωρίζει τους ρόλους μετά την κρίση 737 Max.
Η Boeing δήλωσε ότι ο διαχωρισμός των δύο ρόλων θα επιτρέψει στον Dennis Muilenburg να επικεντρωθεί στην επαναπιστοποίηση του Max, του αεροσκάφους με τις καλύτερες πωλήσεις της Boeing Co.
Την θέση του προέδρου ανέλαβε ο διευθυντής David Calhoun.

“Το διοικητικό συμβούλιο έχει πλήρη εμπιστοσύνη στο Dennis Muilenburg ως CEO. Και πιστεύει ότι αυτός ο καταμερισμός καθηκόντων θα επιτρέψει τη μέγιστη εστίαση στη λειτουργία της επιχείρησης με το διοικητικό συμβούλιο να διαδραματίζει ενεργό ρόλο εποπτείας”, δήλωσε ο David Calhoun.

Τα οικονομικά της Boeing έχουν υποστεί ζημιά από την συντριβή των δύο Max που σκοτώθηκαν 346 άτομα και οδήγησε σε μια παγκόσμια γείωση. Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ δεν έχουν ακόμη προγραμματίσει μια κρίσιμη δοκιμαστική πτήση που απαιτείται για την εκ νέου πιστοποίηση του αεροπλάνου.
Ο Dennis Muilenburg ετοιμάζεται για μια κρίσιμη εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσο στις 30 Οκτωβρίου, σχετικά με την συντριβή των Max.