Ο επικεφαλής της Ryanair Michael O’Leary δήλωσε ότι η εταιρεία δεν «ενδιαφέρεται ιδιαίτερα» για τις Κυπριακές Αερογραμμές, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Η Ryanair ήταν μεταξύ των 20 περίπου εταιρειών που υπέβαλαν, την περασμένη εβδομάδα, μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις ΚΑ. Η διαδικασία αυτή είναι το πρώτο βήμα προς ενδεχόμενη δεσμευτική προσφορά από κάθε υποψήφιο.
«Εμείς δεν ενδιαφερόμαστε ιδιαίτερα για τις ΚΑ, που έχουν τεράστια ζητήματα του παρελθόντος: Συνταξιοδοτικό σύστημα, ιστορικό ζημιών», δήλωσε στους δημοσιογράφους στο Λονδίνο, μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της εταιρείας, σημειώνοντας ότι η Cyprus Airways ενδεχομένως θα πρέπει να επιστρέψει 100 εκατ. σε κρατικές ενισχύσεις.
Πρόσθεσε ότι η Ryanair είχε υποβάλει εκδήλωση ενδιαφέροντος, επειδή τους το… ζήτησε η κυπριακή κυβέρνηση.
Όπως σημειώνεται, οι ΚΑ παλεύουν να επιβιώσουν, έναντι των φθηνότερων ανταγωνιστών και καταγράφουν ζημιές για χρόνια, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες για ανάκαμψη.
Η αεροπορική εταιρεία έχει πρόσφατα προχωρήσει σε πώληση περιουσιακών στοιχείων για να επιβιώσει, συμπεριλαμβανομένων των χρονοθυρίδων στο αεροδρόμιο του Heathrow του Λονδίνου.
Είναι επίσης, υπό εξέταση, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι Βρυξέλλες ερευνούν τους όρους της αύξησης κεφαλαίου 31,3 εκατ. στις αρχές του 2013 και ένα πακέτο διάσωσης 73 εκατ. από το κυπριακό κράτος το 2012 για να διαπιστωθεί, αν παραβίασαν τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις.
Ο Michael O’Leary δήλωσε ότι η Ryanair ήταν πρόθυμη να αναπτύξει τις δραστηριότητες της στην Κύπρο και έψαχνε τρόπους για την ανάπτυξη των αγορών της Μέσης Ανατολής, με τη χρήση της Κύπρου ως βάση. «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε μαζί τους σε όλα αυτά», δήλωσε ο O’Leary, ο οποίος συζήτησε την επέκταση του τουρισμού με την κυβέρνηση.
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, συνάγεται το συμπέρασμα ότι μάλλον η Ryanair «προσδοκά» κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών, ώστε να καλύψει το κενό της.