Τα κέρδη της Ryanair για το τρίμηνο έως τον Ιούνιο μειώθηκαν κατά 46% στα 360 εκατ. ευρώ μετά από 10 ημέρες πολλαπλών καθυστερήσεων και ακυρώσεων πτήσεων.

Η αύξηση κατά 20% σε ετήσια βάση στις μεταφορές επιβατών στα 55,5 εκατομμύρια αντισταθμίστηκε από το ήμισυ του Πάσχα που έπεσε το προηγούμενο τρίμηνο και τους «ασθενέστερους από το αναμενόμενο» αεροπορικούς ναύλους.

Ωστόσο, οι μέσοι ναύλοι μειώθηκαν κατά 15% στα 41,93 € από 49,07 € ένα χρόνο νωρίτερα και θα παραμείνουν «ουσιαστικά χαμηλότεροι» κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής.

Τα τριμηνιαία έσοδα μειώθηκαν κατά 1% στα 3,63 δισ. ευρώ.

Η αύξηση της κίνησης σημειώθηκε παρά τις καθυστερήσεις στην παράδοση νέων αεροσκαφών Boeing που είχαν ως αποτέλεσμα 20 λιγότερα νέα B737 να προστεθούν στον στόλο από ό,τι είχε προγραμματιστεί.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Michael O’Leary O’Leary παραδέχτηκε ότι η ζήτηση αιχμής το καλοκαίρι ήταν ισχυρή, αλλά οι τιμές “παραμένουν πιο ήπιες από ό,τι περιμέναμε” με τους ναύλους να προβλέπονται ότι θα είναι “ουσιαστικά χαμηλότεροι” από πέρυσι.

Είπε επίσης: «Τις τελευταίες 10 ημέρες του Ιουνίου υποστήκαμε σημαντική επιδείνωση της χωρητικότητας της ευρωπαϊκής ATC [ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας] που προκάλεσε πολλαπλές καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων, ειδικά στις πρωινές πτήσεις του πρώτου κύματος».

Προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πραγματοποιήσει «μεταρρύθμιση των απελπιστικά αναποτελεσματικών υπηρεσιών ATC της Ευρώπης που καθυστερεί πολύ».

Ο O’Leary πρόσθεσε: «Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη σωστή στελέχωση των υπηρεσιών ATC της Ευρώπης και την προστασία των υπερπτήσεων κατά τη διάρκεια εθνικών απεργιών που θα επιφέρουν επαναστατικές περιβαλλοντικές βελτιώσεις στα αεροπορικά ταξίδια της ΕΕ».

Ο όμιλος χρειάστηκε να επεκτείνει τις λειτουργικές μισθώσεις για τρία Airbus A230 για τον αυστριακό βραχίονα Lauda για να βοηθήσει στη διαχείριση ενός καλοκαιρινού προγράμματος ρεκόρ με περισσότερα από 200 νέα δρομολόγια.

«Θα συνεχίσουμε επίσης να παραδίδουμε B737 μέχρι τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, παρόλο που δεν θα μπορούμε να προγραμματίσουμε αυτά τα αεροσκάφη για πτήσεις αιχμής το καλοκαίρι», είπε ο O’Leary.

Προέβλεψε ότι η ευρωπαϊκή χωρητικότητα μικρών αποστάσεων θα παραμείνει περιορισμένη «για μερικά χρόνια» λόγω των ανακλήσεων κινητήρων αεροσκαφών της Airbus, των καθυστερήσεων παράδοσης και της ενοποίησης των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.

Η ετήσια κίνηση της Ryanair προβλέπεται τώρα να αυξηθεί κατά 8% σε 200 εκατομμύρια επιβάτες «με την επιφύλαξη μη επιδείνωσης των καθυστερήσεων παράδοσης της Boeing».