Ρίχνει τις ετήσιες προβλέψεις της για τα κέρδη της η Ryanair, αφού αναγκάστηκε να μειώσει τους ναύλους για να προσπαθήσει να καλύψει τις κενές θέσεις, εν μέσω διαμάχης με διαδικτυακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες

Τα κέρδη κατά το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους της αεροπορικής εταιρείας μειώθηκαν στα 15 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2022 των 211 εκατ. ευρώ, καθώς το υψηλότερο κόστος καυσίμων αντιστάθμισε τα κέρδη παρά την αύξηση 7% στον αριθμό των επιβατών στα 41,4 εκατ.

Οι μέσοι ναύλοι αυξήθηκαν 13% σε περισσότερα από 42 ευρώ, την περίοδο Χριστουγέννων/Πρωτοχρονιάς τον Οκτώβριο «αν και τα κοντινά φορτία και οι ναύλοι ήταν χαμηλότερα από ό,τι αναμενόταν αρχικά λόγω της ξαφνικής κατάργησης των πτήσεων της Ryanair από πολλές «πειρατικές» ιστοσελίδες OTA στις αρχές Δεκεμβρίου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Michael O’Leary.

Οποιοδήποτε κέρδος από το Πάσχα που πέφτει στα τέλη Μαρτίου είναι απίθανο να αντισταθμίσει «ασθενέστερους από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως συντελεστές φορτίου και αποδόσεις» στα τελευταία στάδια του τρίτου τριμήνου και στις αρχές του τρέχοντος τριμήνου.

Η αεροπορική εταιρεία ξακολουθεί να αναμένει ότι οι μεταφορές για τους 12 μήνες θα αυξηθούν κατά 9% σε 183,5 εκατομμύρια επιβάτες, παρά τους χαμηλότερους συντελεστές φορτίου το χειμερινό τρίτο τρίμηνο και τις καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών Boeing.

Τα καθαρά κέρδη για τους πρώτους εννέα μήνες αυξήθηκαν κατά 39% σε ετήσια βάση στα 2,19 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, ο O’Leary αποκάλυψε ότι η καθοδήγηση για τα καθαρά κέρδη για ολόκληρο το έτος περιορίστηκε σε ένα εύρος μεταξύ 1,85 δισεκατομμυρίων ευρώ-1,95 δισεκατομμυρίων ευρώ έναντι της προηγούμενης προσδοκίας 1,85 δισεκατομμυρίων ευρώ-2,05 δισεκατομμυρίων ευρώ.

«Αυτή η καθοδήγηση και το αποτέλεσμα ολόκληρου του έτους εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την αποφυγή απρόβλεπτων δυσμενών γεγονότων στο τέταρτο τρίμηνο, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, η σύγκρουση Ισραήλ-Χαμάς και περαιτέρω καθυστερήσεις στην παράδοση της Boeing», είπε.

Ο O’Leary επιβεβαίωσε πρόσφατες συμφωνίες με τις OTA Loveholidays και Kiwi, «που θα βλέπουν τους πελάτες τους να κάνουν κράτηση πτήσεων απευθείας στον ιστότοπο Ryanair.com, αλλά χωρίς να διογκώνουν τις τιμές της Ryanair για θέσεις ή βοηθητικά προϊόντα, βελτιώνοντας έτσι σημαντικά την προσφορά εξυπηρέτησης πελατών που είναι διαθέσιμη».

Έχει επίσης επιτευχθεί συμφωνία με την εταιρεία διαχείρισης ταξιδιών και εξόδων SAP Concur για την ενσωμάτωση του διαδικτυακού ταξιδιωτικού εργαλείου της στον ιστότοπο της Ryanair.

Οι εταιρικοί πελάτες που κάνουν κράτηση απευθείας με τη Ryanair μέσω του Concur μπορούν τώρα να «επωφεληθούν από σημαντική αποτελεσματικότητα», συμπεριλαμβανομένης της αυτοματοποιημένης διαχείρισης εξόδων και τιμολογίων, στη διαδικασία κράτησης και διαχείρισης, σύμφωνα με τον O’Leary.

«Αυτό, σε συνδυασμό με τους χαμηλούς ναύλους και την υψηλή αξιοπιστία μας βελτιώνει την προσφορά μας στους επαγγελματίες ταξιδιώτες», πρόσθεσε.

Η Ryanair συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με την Boeing για να ελαχιστοποιήσει τις καθυστερήσεις παράδοσης και να βελτιώσει τον ποιοτικό έλεγχο μετά από ένα πάνελ που έσκασε ένα Alaska Airlines 737 Max 9 νωρίτερα μέσα στον μήνα.

Ο O’Leary είπε: «Ενώ η πρόσφατη γείωση Max 9 ήταν μια απογοητευτική οπισθοδρόμηση, δεν περιμένουμε να επηρεάσει τον στόλο Max 8 ή την πιστοποίηση Max 10.

«Έχουμε πραγματοποιήσει επιπλέον ελέγχους στις πρόσφατες παραδόσεις B737 μας και έχουμε σημειώσει βελτιώσεις στην ποιότητα με λιγότερα ελαττώματα παράδοσης.

«Ωστόσο, η Boeing έχει περισσότερη δουλειά να κάνει για να βελτιώσει την ποιότητα, να μειώσει τις καθυστερήσεις παράδοσης και υποστηρίζουμε πλήρως τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν ο διευθύνων σύμβουλος Dave Calhoun και ο οικονομικός διευθυντής Brian West για να βελτιώσουν την απόδοση και την παραγωγή της Boeing».

Η Ryanair αναμένει τη συνέχιση της ενοποίησης των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη τα επόμενα τρία χρόνια, με την εξαγορά της ITA στην Ιταλία και της Air Europa στην Ισπανία, καθώς και την πώληση των TAP Air Portugal και SAS.

Αυτό, εκτός από την προσάραξη του στόλου του Airbus A320 λόγω προβλημάτων κινητήρα και των μεγάλων καθυστερήσεων παραδόσεων αεροσκαφών «είναι πιθανό να περιορίσει τη χωρητικότητα μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη για τα επόμενα τρία χρόνια», προέβλεψε ο O’Leary.

«Αυτοί οι περιορισμοί χωρητικότητας, σε συνδυασμό με το σημαντικό μας πλεονέκτημα κόστους, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης καυσίμων, του ισχυρού ισολογισμού, των παραγγελιών αεροσκαφών χαμηλού κόστους και της κορυφαίας ανθεκτικότητας του κλάδου, πιστεύουμε ότι θα στηρίξουν μια δεκαετία κερδοφόρων ευκαιριών ανάπτυξης για τη Ryanair καθώς επεκτείνουμε την επισκεψιμότητά μας στα 300 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως για ολόκληρο το έτος ’34».