Σύνταξη tourismtoday.gr

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δεν θα εισαγάγει ελάχιστες τιμές ή ανώτατα όρια σε πτήσεις, εκτιμά η Ryanair.
Θεωρεί μια τέτοια κίνηση μη εφικτή, αφού είναι πολιτικά αδύνατη λόγω των αρνητικών επιπτώσεων που θα είχε σε οικονομικά ασθενέστερα άτομα.

Σύμφωνα με τον Eddie Wilson, επικεφαλής της Ryanair DAC, θα ήταν «πολιτικά αδύνατο για την ΕΕ να επιβάλει ελάχιστη τιμολόγηση ή ανώτατο όριο στα αεροπορικά ταξίδια για τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια.

Οι άνθρωποι χρειάζονται αεροπορική σύνδεση για ταξίδια άνω των 5-600 χιλιομέτρων και  γρήγορα. Αυτό εκτείνεται πέρα ​​από τα ταξίδια αναψυχής ή τα επαγγελματικά. Τα αεροπορικά ταξίδια χρησιμεύουν ως αναγκαιότητα για πολλούς σκοπούς».

Τα σχόλια έρχονται στον απόηχο της απόφασης της ολλανδικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε σχέδια μείωσης των πτήσεων στο αεροδρόμιο Schiphol, με στόχο τον μετριασμό της ηχορύπανσης και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η απόφαση συνεπάγεται μείωση των κινήσεων αεροσκαφών στον κόμβο σε 460.000 ετησίως, εν αναμονή της έγκρισης από την ΕΕ.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) επέκρινε την απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης, τονίζοντας τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία και απείλησε να κινηθεί νομικά.

Το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe) καταδίκασε επίσης την κίνηση, τονίζοντας τον πιθανό αντίκτυπο της στα αεροπορικά ταξίδια το επόμενο έτος, ιδιαίτερα καθώς ο κλάδος ανακάμπτει από την πανδημία.

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Clement Baune, ζήτησε την περασμένη εβδομάδα από άλλα μέλη της ΕΕ να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία για τον καθορισμό ελάχιστης τιμής στις πτήσεις στην Ευρώπη ως αντίμετρο για τη μείωση της συμβολής του τομέα των αερομεταφορών στην κλιματική αλλαγή.
Οι αξιωματούχοι της ΕΕ δήλωσαν στα Μέσα ότι χώρες όπως η Ολλανδία και το Βέλγιο ενδέχεται να υποστηρίξουν τη Γαλλία σε αυτή την απόφαση.

Η Ryanair, υποστηρίζει μια εναλλακτική προσέγγιση, τονίζοντας την ανάγκη για την αεροπορική βιομηχανία να επιτύχει μηδενικές εκπομπές άνθρακα προωθώντας βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και αναπτύσσοντας μεγαλύτερα, πιο αθόρυβα αεροσκάφη.

Όπως εξήγησε ο Eddie Wilson «αυτή η μετάβαση δεν θα γίνει εν μία νυκτί. Και σίγουρα δεν θα επιτευχθεί με μεγαλειώδεις ανακοινώσεις όπως η Γαλλία που προτείνει απαγορεύσεις ή καθιερώνει ελάχιστες τιμές.

Τέτοια μέτρα περιορίζουν απλώς την προσβασιμότητα των αεροπορικών ταξιδιών για οικονομικά ασθενέστερα άτομα, μια στάση που δεν έχει απήχηση στη Γαλλία».