«Άστραψε και βρόντηξε» στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο επικεφαλής της Ryanair Michael O’Leary, προασπιζόμενος, για ακόμα μια φορά, τα συμφέροντα της εταιρείας του. Μιλώντας στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού για τις επιπτώσεις του Brexit στον κλάδο των αερομεταφορών έκανε λόγο για μια από τις μεγαλύτερες οικονομικές «αυτοκτονίες» στην ιστορία.
Ο ιδιόρρυθμος επιχειρηματίας που μας έχει συνηθίσει σε ρηξικέλευθες δηλώσεις και «άκομψες» τοποθετήσεις και χειρονομίες, προειδοποίησε ότι οι πτήσεις μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και των υπόλοιπων κρατών μελών θα ακυρωθούν για μήνες μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξόδου από τους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτός εάν οι συμφωνίες των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών πληγούν πριν την αποχώρηση της Βρετανίας.
«Υπάρχει μια πραγματική προοπτική και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε αυτό το γεγονός, ότι δηλαδή δε θα υπάρχουν πτήσεις μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρώπης για εβδομάδες ή μήνες μετά το Μάρτιο του 2019. Δεν πρόκειται να υπάρξει προσωρινή συμφωνία, δεν πρόκειται να υπάρξει νομική βάση, θα ακυρώσουμε πτήσεις, θα ακυρώσουμε τις διακοπές των ανθρώπων για το καλοκαίρι του 2019» είπε χαρακτηριστικά από το βήμα.
Ο ίδιος πάντως εμμένει στη θέση του να ακυρωθεί το αποτέλεσμα του Βρετανικού δημοψηφίσματος, διότι, όπως αναφέρει, εάν εφαρμοστεί στην πράξη, το Heathrow πολύ σύντομα θα εγκαταλειφθεί, θυμίζοντας “κουφάρι” αεροδρομίου, οι κρατήσεις για την καλοκαιρινή τουριστική σεζόν θα ακυρωθούν και ο στόλος της low cost αεροπορικής θα μεταφερθεί σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Βάσει μάλιστα της Συμφωνίας Ανοικτών Ουρανών, στις διοικήσεις των αερομεταφορέων της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είναι εγγεγραμμένες στο Ηνωμένο Βασίλειο, επιτρέπεται να λειτουργούν η κάθε μία στη χώρα της άλλης. Ο κ. O’Leary εξήγησε ότι σε αντίθεση με άλλους τομείς, η αεροπορία δεν μπορεί να υπαναχωρήσει από τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και πρότεινε επανεξέταση της συμφωνίας και τη δημιουργία ενός σαφούς νομικού πλαισίου μέχρι το Σεπτέμβριο του 2018.
Υπενθυμίζεται ότι ο Μάρτιος του 2019 θεωρείται ως η καταληκτική προθεσμία για την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ. Σε περίπτωση που η συμφωνία δεν έχει οριστικοποιηθεί μέχρι τότε, η Βρετανία θα κληθεί να αποχωρήσει χωρίς συμφωνία – το λεγόμενο «σκληρό Brexit».
Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία χειρίζεται τις διαπραγματεύσεις για το Brexit εξ ονόματος της ΕΕ, αρνήθηκε να τοποθετηθεί επί του θέματος, μέχρι να επιτευχθεί συμφωνία για τα δικαιώματα των πολιτών και το νομοσχέδιο που αφορά στο Brexit. Ο δεύτερος γύρος συνομιλιών θα διεξαχθεί στις Βρυξέλλες αυτήν την εβδομάδα.
Η διοίκηση της Ryanair γενικά έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω και επιδεικνύει γρήγορα αντανακλαστικά, ακόμη και την ύστατη στιγμή, όταν νιώσει πως θίγονται τα συμφέροντά της. Το ίδιο έκανε και στην περίπτωση της ελληνικής αγοράς. Παρότι στις αρχές του χρόνου παρουσίασε την έναρξη τεσσάρων νέων δρομολογίων από το αεροδρόμιο της Αθήνας, εντούτοις απείλησε ότι θα προβεί σε μείωση της κίνησής της στην Αθήνα κατά 22% για τον χειμώνα του 2017, τόσο «λόγω καθυστερήσεων των έργων ολοκλήρωσης του αεροδιαδρόμου Θεσσαλονίκης, καθώς και λόγω των αναπάντητων αναπτυξιακών της προτάσεων, εκ μέρους της κυβέρνησης».
Πηγή : www.fortunegreece.com