sas-averkiadisΠρωτοφανή ζήτηση καταγράφει τη φετινή σεζόν ο σκανδιναβικός αερομεταφορέας SAS για τους ελληνικούς προορισμούς. Όπως επισημαίνει μιλώντας στο tourismtoday.gr ο διευθυντής της SAS σε Ελλάδα και Κύπρο, κ. Αλέξανδρος Αβερκιάδης, οι συντελεστές πληρότητας της σκανδιναβικής αεροπορικής εταιρείας προς Ελλάδα κινούνται από 90% και πάνω, ενώ η SAS εκτελεί πάνω από 92 δρομολόγια την εβδομάδα προς τη χώρα μας τη θερινή περίοδο.

Της Ανθής Σασματζόγλου

Ψηλά στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών τουριστών, σύμφωνα με τον κ. Αβερκιάδη βρίσκονται τα νησιά, ενώ η ζήτηση για Αθήνα ολοένα και αυξάνεται.

Κατά πόσο έχουν αυξηθεί οι Σκανδιναβοί τουρίστες στην Ελλάδα φέτος;

Η SAS τη φετινή σεζόν καταγράφει πρωτοφανή αύξηση ζήτησης για τους ελληνικούς προορισμούς με πολύ υψηλούς συντελεστές πληρότητας, από 90% και πάνω. Η αύξηση των διαθέσιμων καθισμάτων ανά χιλιόμετρο είναι 53% στην Ελλάδα για πρώτη φορά στην ιστορία της SAS.Το συνολικό τουριστικό ρεύμα των Σκανδιναβών μέσω της SAS έχει αυξηθεί κατά 58%, ενώ μόνο από τη Σουηδία καταγράφεται άνοδος 30%. Η Αθήνα σημειώνει επίσης μεγάλη αύξηση που αγγίζει το 19% και ολοένα και μεγαλώνει.

Πόσα δρομολόγια εκτελεί η SAS στην Ελλάδα;

Η SAS εκτελεί στην Ελλάδα 92 δρομολόγια την εβδομάδα με περισσότερες από 17.090 θέσεις τη θερινή περίοδο. Ενδεικτικά, πραγματοποιούνται 6 συχνότητες την εβδομάδα για Θεσσαλονίκη, 4 για Χανιά από Κοπεγχάγη και Στοκχόλμη, ενώ και η πτήση Όσλο-Σαντορίνη έχει γίνει ανάρπαστη. Επίσης, η σύνδεση Όσλο-Αθήνα παρατείνεται μέχρι και τον Οκτώβριο λόγω υψηλής ζήτησης, ενώ είχε προγραμματιστεί να λειτουργήσει για 2 μήνες το καλοκαίρι. Από 1η Ιουλίου προστέθηκε και το δρομολόγιο Αθήνα-Γκέτεμποργκ με μεγάλη ζήτηση και σύντομα θα μπορέσουμε να πούμε ότι θα συνεχιστεί και αυτή η πτήση. Επιπλέον, πραγματοποιεί πάνω από 1.500 απευθείας πτήσεις τσάρτερ το καλοκαίρι αλλά και κατά περιόδους το χειμώνα σε Καλαμάτα, Ηράκλειο, Χανιά, Κεφαλονιά, Ρόδο, Σαντορίνη, Μύκονο, Σκιάθο, αλλά και προς Λάρνακα και Πάφο, μέσω Κοπεγχάγης, Στοκχόλμης και Όσλο.

Ποιες είναι οι προτιμήσεις των Σκανδιναβών τουριστών;

Οι προτιμήσεις των Σκανδιναβών τουριστών είναι τα νησιά, ενώ και η Αθήνα, όπως προείπα, έχει πολύ μεγάλη άνοδο και αυξανόμενη ζήτηση, όπως συμπεραίνουμε από τις διανυκτερεύσεις. Τα προηγούμενα χρόνια ο εισερχόμενος τουρισμός χρησιμοποιούσε την Αθήνα σαν διερχόμενο κέντρο για να μεταβεί στα νησιά. Πλέον μεταφέρονται σε άλλες περιοχές και πολλοί καταλήγουν στην Αθήνα, όπου συνήθως παραμένουν από 1 έως 2 ημέρες προκειμένου να δουν την Ακρόπολη αλλά και να ανακαλύψουν περαιτέρω την πόλη, αφού πλέον αποπνέει θετικά μηνύματα προς τα έξω. Η Αθήνα μπορεί να αναπτύξει περισσότερο τις διανυκτερεύσεις και κατά συνέπεια τον τουρισμό της.

Τι πρέπει να γίνει ώστε να καταστεί η Αθήνα δημοφιλής προορισμός;

Προκειμένου να γίνει αυτό θα πρέπει να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας και να κάνουμε τους επισκέπτες να θέλουν να επιστρέψουν, παρέχοντάς τους την ελληνική φιλοξενία. Λόγου χάρη, τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Σαντορίνη που πλέον φέτος έχει πετύχει απίθανα νούμερα, έχουν καταφέρει να προσελκύουν ξανά τους τουρίστες. Η Αθήνα είναι ένας αξιόλογος προορισμός και κατά την άποψή μου έχει πλεονεκτήματα που δεν έχουν άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως είναι ο Αργοσαρωνικός. Μπορεί ο επισκέπτης να έρθει μία φορά να δει την Αίγινα και να ξαναέρθει για τις Σπέτσες και την Ύδρα. Επιπλέον, σε αυτές τις περιοχές πραγματοποιούνται σημαντικές εκδηλώσεις που έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν τουρίστες. Πρέπει να δημιουργούνται περιστασιακά events ώστε να ο τουρίστας να έχει κίνητρο να μας επιλέξει.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η SAS στους επιβάτες της;

Μια από τις καινοτομίες της SAS για τους επιβάτες είναι η κατάργηση του παραδοσιακού business class, το οποίο πρώτη εισήγαγε, και το λανσάρισμα του SAS Plus και SAS Go. Οι δύο αυτοί τύπου ναύλου προσφέρουν στους πελάτες χαμηλές τιμές αλλά και όλες τις έξτρα παροχές της business class κατά βούληση.