Του Χάρη Ντιγριντάκη

Ευημερούν οι αριθμοί στον ελληνικό τουρισμό το πρώτο εξάμηνο του 2018 σύμφωνα μα τον ΣΕΤΕ. Ειδικότερα παρουσιάστηκε αύξηση των αεροπορικών και οδικών αφίξεων τον Ιούνιο 2018 έναντι του Ιουνίου 2017.

Επίσης στα κυριότερα αεροδρόμια καταγράφηκε άνοδος των διεθνών αφίξεων +14,6% (+18,0% από την αρχή του έτους).

Αναρριχήθηκαν τα μεγέθη των αφίξεων τόσο στην Αθήνα (+27,0%) όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια (+11,7%), ενώ από την αρχή του έτους οι αντίστοιχες αυξήσεις είναι +23,1% και + 15,8% αντίστοιχα.

Την ίδια ώρα οι διεθνείς οδικές αφίξεις, αυξήθηκαν κατά +8,4%, ενώ από την αρχή του έτους η άνοδος ανέρχεται σε +3,1%. Οι αυξημένες αφίξεις αποτυπώνονται και στην Έρευνα Συνόρων της ΤτΕ, με την εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση του Μαΐου αυξημένη κατά +23,6% σε σχέση με τον Μάιο 2017, και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις κατά +34,7%.

Οι αντίστοιχες μεταβολές από την αρχή του έτους είναι +16,8% και +21,7% αντίστοιχα. Παράλληλα συνεχίζεται η κινητικότητα στο ξενοδοχειακό χώρο με δυο σημαντικές επενδυτικές εξελίξεις.

H Evergolf, συμφερόντων της οικογένειας Βασιλάκη (κύριος μέτοχος της Aegean και της Autohellas) απέκτησε σημαντικό ποσοστό της Golf Residences, ιδιοκτήτριας εταιρείας και operator πέντε μεγάλων τουριστικών μονάδων της Κρήτης (Blue Palace a Luxury Collection Resort & Spa, Agapi Beach Resort, Cretan Malian Park, Village Heights και Koutouloufari Village Holiday Club). Επίσης, η επενδυτική εταιρεία HIG απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο στην ιδιοκτήτρια εταιρεία των ξενοδοχείων Amillia Mare και Paradise Village στην Ρόδο, ενώ η διαχείρισή τους παραμένει υπό την Aldemar.

Οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, παρά τις ανοδικές τάσεις, και σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, κινούνται στους περισσότερους προορισμούς σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού.

Η Ελλάδα συνολικά (με εξαίρεση Μύκονο και Σαντορίνη) είναι φθηνότερη σε όλες τις κατηγορίες – εκτός της Τουρκίας που φέτος ανακάμπτει χρησιμοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική ως βασικό της εργαλείο.

Και αυτό, παρά τις πολύ υψηλότερες φορολογικές επιβαρύνσεις που υφίσταται το ελληνικό ξενοδοχειακό προϊόν σε σχέση με το αντίστοιχο προϊόν των άμεσα ανταγωνιστικών προορισμών – για κάθε 100 ευρώ που δαπανά ένας τουρίστας στην Ελλάδα για διαμονή σε 4* ξενοδοχείο, τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερα κατά περίπου 20% έως 120% από τα αντίστοιχα στους ανταγωνιστικούς προορισμούς Κροατία, Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία και Κύπρο.