Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το προφίλ του Γερμανού τουρίστα όσον αφορά στην διαμονή αποκαλύπτει η έκθεση Changing Traveler Report 2023 της SiteMinder.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τον πληθωρισμό και την άνοδο του κόστους, οι Γερμανοί είναι αποφασισμένοι να μην εγκαταλείψουν τα ταξίδια. Ωστόσο, έχουν γίνει πιο ευαίσθητοι στις τιμές.

  • Μόνο το 28% δήλωσε ότι οι υψηλότερες τιμές δεν έπαιξαν ρόλο στην επιλογή  καταλύματος.
  • Για εξοικονόμηση κόστους, όλο και περισσότεροι Γερμανοί επιλέγουν οργανωμένες διακοπές, όπως ανέφερε ένας στους πέντε.
  • Το 15% κάνει κράτηση σε φθηνότερες κατηγορίες δωματίων.
  • Το ποσοστό όσων κάνουν χρήση πρόσθετων υπηρεσιών, όπως προσφορές ευεξίας ή μεταφορές από το αεροδρόμιο, έχει μειωθεί από 77% πέρυσι σε 73% φέτος.

Τα ταξίδια στο εξωτερικό και πάλι πιο δημοφιλή στους Γερμανούς

Όσον αφορά στον προορισμό, οι τουρίστες από τη Γερμανία που προγραμματίζουν αποκλειστικά διεθνή ταξίδια έχουν αυξηθεί από 32% σε 55% μέσα σε ένα χρόνο.

«Σε αντίθεση με το προηγούμενο έτος ταξιδιού, βλέπουμε μεγαλύτερη εστίαση φέτος στα ταξίδια στο εξωτερικό, ακόμη και όταν οι ταξιδιώτες αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το κόστος», σχολιάζει ο Clemens Fisch, περιφερειακός διευθυντής EMEA της SiteMinder.

  • Το 90% σχεδιάζει να διατηρήσει ή ακόμα και να αυξήσει τα ταξίδια στο μέλλον, όπως έκανε φέτος.
  • Από αυτούς το 37% σχεδιάζει αποδράσεις πιο συχνά από πριν.

Σε μια διεθνή σύγκριση οι Γερμανοί είναι μάλλον διστακτικοί, αφού το 57% παγκοσμίως θέλει να ταξιδέψει περισσότερο ή πολύ περισσότερο.

  • Ο «τυπικός Γερμανός ταξιδιώτης» συχνά προγραμματίζει τουρισμό στο εξωτερικό παρέα με τον/την σύντροφό του (44%).
  • Η οικογένεια φαίνεται ότι παίζει επίσης σημαντικό ρόλο και το 25% ταξιδεύει με τους συγγενείς του.

Οι τάσεις στη διαμονή

  • Οι μισοί λένε ότι σκοπεύουν να περάσουν «λίγο χρόνο αλλά όχι πολύ» στο κατάλυμα που έχουν κλείσει (51%).
  • Οι Γερμανοί παραθεριστές περνούν τον περισσότερο χρόνο τους έξω από το κατάλυμα για να εξερευνήσουν τον προορισμό τους.
  • Παρά την ψηφιακή τεχνολογία, περισσότεροι από τους μισούς (52%) προτιμούν να κάνουν check-in στο ξενοδοχείο με το προσωπικό, ακόμα κι αν αυτό απαιτεί περισσότερο χρόνο.
  • Για το 24%, μια «μεγάλη εμπειρία» στη διαμονή είναι σημαντική.
  • Το 22% εκτιμά «αρκετό χώρο για οικογένεια και φίλους», στο κατάλυμα.

Διακοπές bleisure και τεχνητή νοημοσύνη (AI)

Το ενδιαφέρον των Γερμανών για ταξίδια bleisure έχει μειωθεί. Μόλις το 21% σχεδιάζει να συνδυάσει διακοπές με εργασία το 2024, σε σύγκριση με 29% πέρυσι.

Παρά τη γενική τάση, λίγοι ταξιδιώτες από την Γερμανία είναι επί του παρόντος διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) στην αναζήτηση για διαμονή. Το 62% θεωρεί «απίθανο» να χρησιμοποιήσει τέτοια εργαλεία για υποστήριξη.