Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το 2025, θα σημειωθεί άνοδος του «everything traveller» ενός πολύπλευρου μείγματος παλιού και νέου που αντικατοπτρίζει τη μεταβαλλόμενη δυναμική του ταξιδιού.
Αυτό δείχνουν τα δεδομένα μελέτης της SiteMinder σε τουρίστες από 14 χώρες.
Αυτός ο ταξιδιώτης αναζητά έναν στρατηγικό συνδυασμό μοντέρνων και παραδοσιακών προορισμών, βασίζεται περισσότερο στις διαδικτυακές κοινότητες παρά στις προσωπικές προτάσεις και εξισορροπεί τον αυθορμητισμό με την πρακτικότητα.
Εχει γνώμονα τις εκδηλώσεις και επιθυμεί περισσότερο χρόνο στο χώρο, σκέφτεται οικονομικά και είναι πρόθυμος να επενδύσει σε πρόσθετα και φιλικά προς το περιβάλλον.
Το 72% κοιτάζει στο εξωτερικό
Οι ταξιδιώτες θα εξερευνήσουν διεθνώς περισσότερο από ποτέ την επόμενη χρονιά. Το 72% σχεδιάζει αποδράσεις στο εξωτερικό, από 65% το 2024 και 62% το 2023.
Λιγότεροι, ωστόσο, σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αποκλειστικά στο εξωτερικό, με τον αριθμό να προορίζεται τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό Τα ταξίδια σχεδόν διπλασιάζονται, από έτος σε έτος.
Η Ιαπωνία στην κορυφή των προορισμών
- Η Ιαπωνία είναι ο top προορισμός (13%), με τους τουρίστες από την Ταϊλάνδη και την Ινδονησία να είναι ιδιαίτερα πιθανό να κάνουν κράτηση εκεί.
- Οι ΗΠΑ (9,5%) και η Γαλλία (9%) ακολουθούν ως οι επόμενες δημοφιλέστερες.
- 1 στους 2 είναι πιο πιθανό να αγοράσει ταξιδιωτικά πακέτα, αλλά δεν θέλει να τα απολαύσει με αγνώστους.
- Λιγότερο από το 1% να σχεδιάζει να ταξιδέψει ως μέρος μιας ομάδας περιήγησης.
Οι 10 κορυφαίες χώρες για διεθνείς ταξιδιώτες
- Ιαπωνία
- ΗΠΑ
- Γαλλία
- Αυστραλία
- Ιταλία
- Κίνα
- Καναδάς
- Νότια Κορέα
- Ισπανία
- Ηνωμένο Βασίλειο
Από πού κάνουν κράτηση για ξενοδοχεία
- Το 36% σχεδιάζει να ξεκινήσει την έρευνα του για ξενοδοχεία χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης, από 26% το 2024, με τους Baby Boomers να προηγούνται με 42%.
- Η χρήση φόρουμ έχει σχεδόν διπλασιαστεί, ιδιαίτερα μεταξύ των νεαρών ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ και τη Γερμανία, ξεπερνώντας τις συμβουλές από την οικογένεια και τους φίλους, οι οποίες μειώνονται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
- Κατά την κράτηση, το 42% θα επιλέξει ένα διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο (αύξηση 3%), ενώ οι απευθείας κρατήσεις σε καταλύματα έχουν μειωθεί κατά 1% (σε 27%).
- Η χρήση ταξιδιωτικού πράκτορα αυξήθηκε κατά 1,5%. Πάνω από το ήμισυ (52%) αναφέρουν ότι εγκατέλειψαν μια online κράτηση λόγω κακής εμπειρίας, με τα υψηλότερα ποσοστά στο Μεξικό και την Ινδία.
Τι είδους δωμάτια επιλέγουν
- Παγκοσμίως, το 46% σχεδιάζει να κάνει κράτηση σε Standard δωμάτιο για τις διαμονές του το 2025, 12,5% περισσότερο από εκείνους που επιλέγουν ένα Superior, σηματοδοτώντας την εστίαση στην εξοικονόμηση σε απαραίτητα.
- Τα οφέλη αφοσίωσης επηρεάζουν επίσης τις επιλογές, με το 24% να επιστρέφει στα ξενοδοχεία για αυτά τα προνόμια -από 19% το 2024 και 15% το 2023- και να φτάνει το 33% στις ΗΠΑ.
- Παρόλα αυτά, οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν, σε σύγκριση με πέρυσι. Το 92% θα δαπανήσει τουλάχιστον το ίδιο ποσό για τη διαμονή του, μέσω πρόσθετων που την ενισχύουν.
- Το 87% είναι έτοιμοι να πληρώσει επιπλέον για πρωινό (47%), μέγεθος δωματίου (30%) και θέα (28%).
- Το 70% θα δώσει περισσότερα χρήματα για μια οικολογική διαμονή.
Ταξίδια για εκδηλώσεις
- Τα ταξίδια για εκδηλώσεις αναμένεται να σημειώσουν άνθηση, με το 65% να λέει ότι θα ήταν πιο πιθανό να ταξιδέψει για μια εκδήλωση σε σύγκριση με πριν από 12 μήνες.
- Αυτό αυξάνεται σε ταξιδιώτες της Gen Z σε Ινδία και Ινδονησία 83% και 96%, αντίστοιχα.
- Το 58% θα κλείσει το ξενοδοχείο τους μέσα σε μια εβδομάδα από την αγορά εισιτηρίου συναυλίας, με μόνο το 7% να περιμένει μέχρι την τελευταία στιγμή.
- Όσον αφορά την τιμολόγηση, το 65% συμφωνεί (40%) ή συμφωνεί απόλυτα (25%) ότι τα ξενοδοχεία θα πρέπει να μπορούν να προσαρμόζουν τις τιμές τους κατά τη διάρκεια περιόδων έντονης κίνησης, μια προοπτική που είναι πιο κοινή μεταξύ των νεαρών επισκεπτών της πόλης.
- Ωστόσο, οι περισσότεροι (83%) θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να κάνουν κράτηση κάποια άλλη στιγμή, εάν είχαν κίνητρο.
Μόνο τα απαραίτητα
- Παρά την άνοδο των ταξιδιών σε εκδηλώσεις, πάνω από το 50% αναμένει να περάσει «τον μεγαλύτερο μέρος του χρόνου» (19%) ή «σημαντικό χρόνο» (32%) στο ξενοδοχείο του το 2025, μια αύξηση 1,5% από έτος σε έτος.
- Όταν υπάρχουν, τα μαξιλάρια και τα κλινοσκεπάσματα αναδεικνύονται ως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του δωματίου (56%), ειδικά μεταξύ ταξιδιωτών από την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία.
- Ακολουθεί η θέα ενός δωματίου (53%) και ο έλεγχος θερμοκρασίας (35%), ενώ τα μπάνια (30%) μειώνουν την πίεση του ντους (29%).
- Το 42% προτιμά τις πετσέτες του κρεμασμένες στο μπάνιο, έναντι 38% στο κρεβάτι, με μόνο το 13% να προτιμά την τέχνη της πετσέτας.
Ο εργαζόμενος ταξιδιώτης αυξάνεται
- Ο αριθμός που σχεδιάζει να εργαστεί στο ταηίδια έχει αυξηθεί 41% στο +5% από το 2024 και 10% από το 2022.
- Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι μεταξύ των Millennials, το 50% των οποίων σκοπεύει να εργαστεί στις διακοπές του το 2025.
- Εκείνοι από την Ταϊλάνδη και την Ινδονησία οδηγούν στις συνδέσεις, ενώ οι ταξιδιώτες από τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι λιγότερο πιθανό να απαντήσουν σε email από το δρόμο.
Ανέσεις φιλικές προς τα κατοικίδια στο ξενοδοχείο
- Το 46% βρίσκει πλέον τις ανέσεις που είναι φιλικές προς τα κατοικίδια πιο σημαντικές όταν επιλέγουν ένα ξενοδοχείο.
- Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους ταξιδιώτες Gen Z από την Ταϊλάνδη και την Ινδονησία, και λιγότερο για τους μεγαλύτερους επισκέπτες από τον Καναδά και τη Γερμανία.