Μετά το δραματικό σοκ του περασμένου έτους στο οικοσύστημα της φιλοξενίας, η βιομηχανία καλωσορίζει τα αυξανόμενα σημάδια ανάκαμψης το 2021.

Καθώς τα ξενοδοχεία προσπαθούν να επωφεληθούν από τη ζήτηση, αναγνωρίζουν την επιτακτική ανάγκη να παραμείνουν κερδοφόρα στο μεταμορφωμένο αυτό τοπίο. Πως όμως θα το καταφέρουν αυτό ;

Στο ερώτημα αυτό απαντάει η Skift και η Oracle μέσα από μια συνεργασία για μια μελέτη που εστιάζει στην τρέχουσα σκέψη των ξενοδόχων και των επισκεπτών.

Η ζήτηση ταξιδιού στην ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά ξενοδοχείων δεν έχει ανακάμψει τόσο γρήγορα όσο στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, με την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών σε εξέλιξη, στελέχη στην περιοχή βλέπουν θετικά σημάδια ότι η ανάκαμψη σε ορισμένες αγορές σημειώνει πρόοδο.

“Καθώς οι αγορές αρχίζουν να ανοίγουν ξανά και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί αρχίζουν να χαλαρώνουν, αρχίζουμε να βλέπουμε μια αυξημένη ζήτηση, ειδικά για ξενοδοχεία σε λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς “. Αυτό  δήλωσε ο Δημήτρης Μανίκης, πρόεδρος Ευρώπης, Μέσης Ανατολής, Ευρασίας και Αφρικής για τα Wyndham Hotels.

Ευκαιρίες για έσοδα εκτός των ξενοδοχειακών δωματίων

Το επιχειρηματικό περιβάλλον του 2020 δημιούργησε νέα δυναμική μεταξύ των στελεχών των ξενοδοχείων για να επανεξετάσουν την έννοια της κερδοφορίας και να αναζητήσουν νέες πηγές διαφοροποίησης εσόδων.

Ως αποτέλεσμα πολλοί ανακάλυψαν μια αναδυόμενη στρατηγική που επικεντρώθηκε στην εξερεύνηση νέων τρόπων δημιουργίας εσόδων και εμπορίας υπαρχόντων προϊόντων και υπηρεσιών ξενοδοχείων.

Οι φετινές απαντήσεις στην έρευνα υποδηλώνουν ότι οι ξενοδόχοι στην Ευρώπη ήδη διερευνούν πώς να επεκτείνουν τις ροές των εσόδων τους πέρα ​​από τη διανυκτέρευση.

  • Το 64% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων ξενοδοχείων είτε άρχισαν να προσφέρουν παρατεταμένη διαμονή επτά ημερών ή περισσότερο το 2020.
  • Το 60% επίσης είτε άρχισαν να προσφέρουν πακέτα προσφορών είτε τα προσέφεραν εκ των προτέρων. Αυτό είναι κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από τους παγκόσμιους ερωτηθέντες.

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, εν τω μεταξύ, δεν φάνηκαν τόσο ενθουσιώδεις με το να τους προσφέρονται περισσότερες τιμές ή προϊόντα εκτός δωματίου κατά τη διαμονή τους στο ξενοδοχείο.

Τουλάχιστον σε σύγκριση με τους παγκόσμιους συνομηλίκους τους.

Ο ανταγωνισμός με τα καταλύματα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης

Καθώς ο κλάδος της φιλοξενίας «βγαίνει» από την πανδημία, θα πρέπει επίσης να αναζητήσει ευκαιρίες για να διαφοροποιηθεί από ανταγωνιστικές απειλές όπως οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις.

Η φετινή έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι Ευρωπαίοι ξενοδοχειακοί φορείς πιστεύουν ότι θα πρέπει να αναπτύξουν προϊόντα και υπηρεσίες για να ανταγωνιστούν καλύτερα τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις στο μέλλον.

  • Το 77% των στελεχών στην Ευρώπη συμφώνησαν με αυτό σε σύγκριση με το 80% παγκοσμίως.

Αλλά το ερώτημα παραμένει ως προς το τι είδους προϊόντα ή υπηρεσίες θα πρέπει να εξετάσουν.

Οι λόγοι για τους οποίους οι Ευρωπαίοι καταναλωτές επιλέγουν επί του παρόντος βραχυπρόθεσμες διαμονές έναντι ξενοδοχείων ήταν λίγο πολύ παρόμοιοι με τις παγκόσμιες στάσεις.

Οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις τους παρείχαν :

  • Aυξημένη ιδιωτικότητα.
  • Πρόσβαση σε εγκαταστάσεις κουζίνας.
  • Προστασία από την έκθεση στον Covid-19.

Ωστόσο, υπάρχουν σημεία διαφοράς που μπορεί να βοηθήσουν τα ξενοδοχεία να τοποθετηθούν καλύτερα όταν απευθύνονται σε μελλοντικούς επισκέπτες που ενδιαφέρονται για βραχυπρόθεσμες επιλογές ενοικίασης.

Ένα παράδειγμα είναι οι διαδικασίες υγιεινής και καθαρισμού.

Τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία είναι πιο πιθανό να υποστηρίξουν νέα προϊόντα με αυστηρά πρωτόκολλα καθαριότητας ως μέσο διαφοροποίησης της προσφοράς τους.

Αξίζει να τονιστεί ότι μόνο το 38% των καταναλωτών ανέφεραν σαφή προτίμηση για βραχυχρόνιες ενοικιάσεις έναντι ξενοδοχείου.

Τεχνολογική αναβάθμιση

Η πανδημία βοήθησε τα ξενοδοχεία να αναβαθμίσουν τα τεχνολογικά τους συστήματα και να προετοιμαστούν για τις νέες προσδοκίες των καταναλωτών.

Το 71 % των Ευρωπαίων στελεχών ξενοδοχείων δήλωσε ότι η πανδημία επιτάχυνε την υιοθέτηση της τεχνολογίας στα ξενοδοχεία. Αυτό είναι πέντε ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από τους ερωτηθέντες παγκοσμίως.

Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες φαίνονταν λιγότερο ενθουσιασμένοι με την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών, υπηρεσιών αυτοεξυπηρέτησης ή ανταλλαγής μηνυμάτων ως μέρος της διαμονής τους, σε σύγκριση με τους παγκόσμιους ταξιδιώτες.

Πάντως, η στάση των ευρωπαϊκών στελεχών γύρω από τις λύσεις λογισμικού cloud φαίνεται να αλλάζει.

  • Οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι διερευνούν σε ποσοστό πλέον 70% τις ψηφιακές επιλογές μέσω cloud.
  • Το αντίστοιχο ποσοστό για τους παγκόσμιους ξενοδόχους είναι στο 72%.

Επανεξετάζοντας το Operation των ξενοδοχείων

Τα ξενοδοχεία, θα πρέπει να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στον τρόπο διαχείρισης των ιδιοκτησιών τους πιο αποτελεσματικά και κερδοφόρα.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλά ξενοδοχεία χρησιμοποίησαν το 2020 και τους πρώτους μήνες του 2021 στον εξορθολογισμό των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων. Στόχος ήταν να προετοιμαστούν για την ανάκαμψη.

Συνολικά, τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία φάνηκαν ενθουσιώδη για την αναθεώρηση των λειτουργικών πλατφορμών και διαδικασιών.

Ποσοστό 80% των στελεχών δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να παράσχουν επιπλέον εκπαίδευση στο προσωπικό. Στόχος τους είναι να υποστηρίξουν σχέδια δημιουργίας νέων εσόδων εκτός δωματίου.

Ενώ άλλες περιοχές ανέφεραν εστίαση στην προσέλκυση νέων τύπων επισκεπτών, αυτό φάνηκε να είναι λιγότερης προτεραιότητας για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία.