Ένα έτος «συλλογικών ταξιδιωτικών εμπειριών» προβλέπει για το 2025 η Skyscanner.

Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα αναζήτησής της, η εταιρεία παρατηρεί ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο εμπειρίες που φέρνουν κοντά τους ανθρώπους, από αθλητικές εκδηλώσεις και καλλιτεχνικά δρώμενα έως διακοπές με βιντεοπαιχνίδια.

Παρά το τρέχον οικονομικό περιβάλλον, οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές δαπάνες το 2025 και σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα στις διακοπές τους από ό,τι φέτος.

O βασικός παράγοντας για επιλογή προορισμού

Η τιμή παραμένει βασικός παράγοντας για τους ταξιδιώτες με το κόστος των πτήσεων (47%) και τα ξενοδοχεία (47%) να είναι οι κορυφαίοι παράγοντες κόστους που καθορίζουν την επιλογή προορισμού διακοπών το 2025.

Ωστόσο, το κόστος δεν είναι ο μόνος καθοριστικός παράγοντας, καθώς το φαγητό (54%), το φυσικό τοπίο (49%) και ο πολιτισμός (44%) είναι οι κορυφαίες εμπειρίες που βοηθούν τους ταξιδιώτες να αποφασίσουν έναν προορισμό.

Τα ευρήματα αποκαλύπτονται στην πιο πρόσφατη αναφορά ταξιδιωτικών τάσεων της εταιρείας με βάση τα ιδιόκτητα δεδομένα για την αποκάλυψη τάσεων προορισμών και τις πιο πρόσφατες συμπεριφορές ταξιδιωτών.

Η έκθεση υποδηλώνει ότι οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου αναζητούν ολοένα και περισσότερο εναλλακτικούς, κάπως παραγνωρισμένους προορισμούς.

Κορυφαίοι προορισμοί

Τα νέα οικονομικά δρομολόγια πτήσεων διευκολύνουν την εναλλαγή της ακτής του Αμάλφι με την παραλία της νότιας Ιταλίας, με το Reggio Calabria να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας αναζήτησης προορισμών.

Εν τω μεταξύ, το Tartu στην Εσθονία (φωτογραφία) προσελκύει περισσότερη προσοχή αφού ανακηρύχθηκε Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2024.

Άλλοι που καταγράφουν αυξημένο ενδιαφέρον περιλαμβάνουν το Siem Reap, Καμπότζη. Βαλτιμόρη, ΗΠΑ; Πόρτσμουθ, Δομινίκα; Κόρδοβα, Ισπανία; Tromso, Νορβηγία; Panglao Bohol, Φιλιππίνες; Στουτγάρδη, Γερμανία και Thiruvananthapuram, Ινδία.

Νέα μειωμένες τιμές αεροπορικών δρομολογίων και υψηλότερη συχνότητα πτήσεων ανοίγουν προορισμούς όπως το Σαράγεβο, πρωτεύουσα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης.

Το κόστος πτήσεων μειώθηκε επίσης στον νομό Οκινάουα της νότιας Ιαπωνίας, την αλβανική πρωτεύουσα Τίρανα, το Σαπόρο, το Μαρακές, το Βελιγράδι, το Γκέτεμποργκ, την Πράγα, το Χάλιφαξ στον Καναδά και την Τζακάρτα στην Ινδονησία.

Η αντιπρόεδρος στρατηγικής Naomi Hahn δήλωσε: «Η έκθεση ταξιδιωτικών τάσεων της Skyscanner αποκαλύπτει ότι το 2025 θα είναι η χρονιά των συλλογικών ταξιδιωτικών εμπειριών.

«Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο ταξιδιωτικές εμπειρίες που ευνοούν την κοινότητα και τη συλλογική ανακάλυψη.

«Βλέπουμε μια σειρά από εμπειρίες και ενδιαφέροντα από τον αθλητισμό μέχρι την αστρολογία, καθώς και την τέχνη και τον πολιτισμό, που φέρνουν τους ανθρώπους κοντά για μια κοινή περιπέτεια.

«Βλέπουμε επίσης ότι, παρά το οικονομικό κλίμα, τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα και η αγάπη για τα ταξίδια είναι τόσο δυνατή όσο ποτέ.

«Στην πραγματικότητα, ορισμένοι ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο μας είπαν ότι σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα για τις διακοπές τους το επόμενο έτος από ό,τι το 2024 – συνεχίζοντας μια τάση που είδαμε τα τελευταία χρόνια στις ταξιδιωτικές δαπάνες να έχουν προτεραιότητα».

Και πρόσθεσε: «Το κόστος ζωής, ωστόσο, παραμένει στο επίκεντρο και τα εργαλεία εξοικονόμησης χρημάτων μας συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα.

“Η αναζήτησή μας “παντού”, που δείχνει τιμές από τις χαμηλότερες έως τις υψηλότερες από αεροδρόμια σε παγκόσμιους προορισμούς, εξακολουθεί να είναι ένας από τους κορυφαίους προορισμούς αναζήτησης για ταξιδιώτες παγκοσμίως φέτος.”

Γράφοντας στην έκθεση, ο chief product officer Piero Sierra δήλωσε: «Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή αναζήτησης ταξιδιών. Οι ραγδαίες εξελίξεις στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, το λιανικό εμπόριο ταξιδιών και τις κοινωνικές αγορές αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες βρίσκουν έμπνευση και συγκρίνουν επιλογές ενοικίασης πτήσεων, ξενοδοχείων και αυτοκινήτων».

Αντανακλώντας την τάση απομάκρυνσης από τις τουριστικές παγίδες, μια έρευνα για την έκθεση διαπίστωσε ότι περισσότερο από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων παγκοσμίως αναμένουν ότι τα ταξίδια τους θα αλλάξουν στο μέλλον.

Ο επικεφαλής νομικός διευθυντής Μάρτιν Νόλαν δήλωσε: «Το 2025 οι ταξιδιώτες λαμβάνουν πιο συνειδητές αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιωτικές τους συμπεριφορές επηρεάζουν τη ζωή τους και τις ζωές των άλλων.

«Τα ταξίδια μπορούν να αποφέρουν μυριάδες οφέλη, αλλά αυτά τα οφέλη πρέπει να διαδοθούν καλύτερα σε κοινότητες και οικονομίες. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που ο κλάδος πρέπει να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην αντιμετώπιση του.

«Περισσότερο από το ένα τρίτο που συμμετείχαν στην έρευνα λένε ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο για να επισκεφθούν έναν προορισμό χωρίς τουρισμό είναι να κατανοήσουν πού να πάτε και να έχουν τη σιγουριά ότι θα υπήρχαν αρκετά να κάνουν εκεί.

«Έτσι, εμπνέοντας τους ταξιδιώτες να αναζητήσουν εναλλακτικές σε μεγάλες πρωτεύουσες εισιτηρίων και δημοφιλείς προορισμούς, μπορούμε όχι μόνο να τους βοηθήσουμε να υποστηρίξουν τις τοπικές κοινότητες, αλλά και να συμβάλουμε στη μείωση του υπερβολικού τουρισμού και να ενθαρρύνουμε τη διασπορά του τουρισμού».