Τις τελευταίες τάσεις στα παγκόσμια ταξίδια αναλύει έρευνα της Skyscanner με τίτλο “Skyscanner Horizons: 2023/4 – Destination and Booking Insights”.

Η αναφορά αναλύει και διερευνά δεδομένα αναζήτησης και κρατήσεων για να δώσει μια μοναδική εικόνα του του πως σκέφτονται οι ταξιδιώτες τους επόμενους 12 μήνες.

Δεδομένα έρευνας από 18.000 καταναλωτές σε 15 αγορές αποκαλύπτουν πληροφορίες σχετικά με βασικούς δείκτες, όπως η τάση ταξιδιού, οι δαπάνες, ο τύπος ταξιδιού, οι ενέργειες μέσω κινητής συσκευής και η διαδικασία σχεδιασμού ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένων των πηγών έμπνευσης ενός ταξιδιού σε προορισμό.

Τα δεδομένα αναζήτησης και κρατήσεων της Skyscanner παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τα χρονικά “παράθυρα” κρατήσεων, τους ανερχόμενους προορισμούς καθώς και στοιχεία από τρεις σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές – την Ινδία, τη Σαουδική Αραβία και τις ΗΠΑ.

Τα βασικά ευρύματα της έρευνας:

Σχεδιασμός ταξιδιού

Θετικές οι προοπτικές για το 2024 όσον αφορά στη ζήτηση ταξιδιών, με το 42% των ταξιδιωτών να σχεδιάζει να ταξιδέψει περισσότερο και το 39% να σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο αναμενόμενος αριθμός ταξιδιών αναμένεται να αυξηθεί σε 2,7 από 2,3.

Η ασφάλιση, η επιλογή θέσεων, το φαγητό, οι αποσκευές και τα σαλόνια των αεροδρομίων είναι τα πλέον περιζήτητες απαιτήσεις στο αεροπορικό ταξίδι. Το 20% των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν επίσης προθυμία να αναβαθμιστούν σε business ή σε Α΄θέση.

Τα αεροπορικά εισιτήρια (30%) και τα έξοδα ξενοδοχείων (21%) είναι οι μεγαλύτεροι παράγοντες λήψης αποφάσεων στον προγραμματισμό ταξιδιών.

Οι ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα εμφανίζονται ιδιαίτερα εμπλεκόμενοι με κινητές συσκευές όσον αφορά στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό και τη διαδικασία κράτησης, την έρευνα προορισμών (48%), τη σύγκριση επιλογών πτήσεων και ξενοδοχείων (47%) και τις κρατήσεις (40%), με το 1/5 (22%) να έχει χρησιμοποιήσει ένα chatbot AI.

Σχεδιασμός προορισμού

Οι πολιτιστικές εμπειρίες βρίσκονται στην κορυφή της ταξιδιωτικής ατζέντας του 2024, με την επιλογή προορισμού να επηρεάζεται όχι μόνο από τον καιρό (60%), το φαγητό (58%) και τον πολιτισμό (54%), αλλά από τη συνολική ατμόσφαιρα (vibe) που εκπέμπει ο προορισμός (41%).

Οι δραστηριότητες στον προορισμό διαδραματίζουν επίσης ρόλο, ιδίως η τοπική κουζίνα (46%), η περιήγηση στα αξιοθέατα (42%) και οι παραλίες (40%).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το YouTube είναι η κορυφαία πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης, ακολουθούμενο από τις προτάσεις που μαθαίνονται από στόμα σε στόμα (35%) και το Instagram (33%), ωστόσο υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις ανά αγορά. Άλλες πηγές είναι επίσης τα βιβλία-οδηγοί (27%) και το TikTok (21%).
Κρατήσεις

Οι ταξιδιώτες της περιοχής EMEA κάνουν κράτηση πτήσεων εκ των προτέρων, με τις περισσότερες κρατήσεις πάνω από 90 ημέρες νωρίτερα για ταξίδια μικρών και μεγάλων αποστάσεων.

Οι ταξιδιώτες της AMER κάνουν κράτηση για μακρινές αποστάσεις, με παράθυρα κρατήσεων 90+ ημερών που υπερβαίνουν τα επίπεδα του 2022.

Οι ταξιδιώτες APAC παρουσιάζουν μεγαλύτερη αστάθεια στα παράθυρα κρατήσεων σε κοντινές αποστάσεις, σε σύγκριση με άλλες περιοχές. Για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, σημειώθηκε αύξηση στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

Ποιοι προορισμοί είναι “hip”

Οι ταξιδιώτες της περιοχής EMEA αναζητούν μικρότερους προορισμούς, μακριά από τις μεγαλύτερες πόλεις. Οι κορυφαίοι προορισμοί περιλαμβάνουν το Rayong (Ταϊλάνδη), το Ouarzazate (Μαρόκο), την Πρίστινα (Κόσοβο) και το Klagenfurt (Αυστρία).
Οι ταξιδιώτες της AMER κοιτάζουν προς την Ασία και τις νησιωτικές αποδράσεις. Οι κορυφαίοι προορισμοί περιλαμβάνουν τα νησιά Cayman, τη Γαλλική Πολυνησία, την Οσάκα (Ιαπωνία) και το Τόκιο (Ιαπωνία).

Οι ιαπωνικοί προορισμοί κυριαρχούν στη λίστα των 10 κορυφαίων ταξιδιωτών της APAC με έξι πόλεις, κάτι μάλλον προφανές λόγω της πρόσφατης ανάκαμψης της Ιαπωνίας μετά την άρση των περιορισμών της για τον COVID.