Το αυξανόμενο κόστος ζωής δεν έχει περιορίσει καθόλου τα ταξιδιωτικά σχέδια των Αυστραλών για το επόμενο έτος.
Αυτό αποκαλύπτει ο παγκόσμιος ταξιδιωτικός ιστότοπος Skyscanner στην έκθεσή του Travel Trends 2024.
- Οι Αυστραλοί (75%) θα κάνουν τον ίδιο αριθμό, αν όχι περισσότερα, ταξίδια στο εξωτερικό το 2024 σε σύγκριση με το 2023.
- Το 42% λέει ότι το κόστος των πτήσεων καθορίζει κυρίως την επιλογή του προορισμού του.
- Το 29% βαθμολογεί τη συνολική «vibe» ενός προορισμού ως σημαντική όταν επιλέγει πού θα ταξιδέψει το 2024.
Ταυτόχρονα, η έκθεση της Skyscanner αποκαλύπτει ότι περισσότερο από ποτέ, η πολιτιστική εξερεύνηση θα αποτελέσει προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες το 2024.
Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα πολιτιστικής περιέργειας, από ταξιδιώτες με ενδιαφέρον για συναυλίες, που πετάνε για να δουν τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες, μέχρι οικονομικούς καλοφαγάδες που αναζητούν την καλύτερη εμπειρία φαγητού.
- Οι Αυστραλοί ταξιδιώτες προτιμούν να ταξιδεύουν σε προορισμούς όπου το δολάριο τους έχει αξία.
- Η σχέση ποιότητας/τιμής παραμένει βασικός παράγοντας τους.
- Το κόστος πτήσης (42%) και ξενοδοχείου (12%) είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που καθορίζουν τον προορισμό.
Τάσεις προορισμοί
Είναι ξεκάθαρο ότι οι Αυστραλοί ταξιδιώτες λαχταρούν τη βουή της ζωής στην πόλη, με προορισμούς όπως το Τσενγκντού, το Πεκίνο και η Ταϊπέι να βρίσκονται στο top 10.
Η ηλιοφάνεια και οι όμορφες παραλίες βρίσκονται επίσης ψηλά στην ατζέντα των διακοπών τους, με αναζητήσεις σε Κράμπι, τη Νέα Καληδονία και το Κεμπού.
Οι 10 προορισμοί για Αυστραλούς με τη μεγαλύτερη αύξηση σε αναζητήσεις από έτος σε έτος
- Οζάκα, Ιαπωνία 455%
- Τσενγκντού, Κίνα 425%
- Σαπόρο, Ιαπωνία 234%
- Πεκίνο, Κίνα 296%
- Τόκιο, Ιαπωνία 284%
- Kράμπι, Ταϊλάνδη 278%
- Ταϊπέι, Ταϊβάν 273%
- Νέα Καληδονία 254%
- Κεμπού, Φιλιππίνες 252%
- Πόλη Χο Τσι Μινχ, Βιετνάμ 246%
Τι καθορίζει τον προορισμό που επιλέγουν το 2024
- Καιρός (65%).
- Αξιοθέατα (65%).
- Φαγητό (56%).
Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες για διακοπές
- Τοπική κουζίνα (56%).
- Ιστορικές περιηγήσεις (50%).
- Ψώνια (49%).
Οικονομικοί καλοφαγάδες
Το φαγητό και τα ταξίδια ήταν πάντα άρρηκτα συνδεδεμένα. Στην πραγματικότητα, το 14% των Αυστραλών ταξιδιωτών έχουν κάνει κράτηση για έναν προορισμό αποκλειστικά σε ένα συγκεκριμένο εστιατόριο που θέλουν να επισκεφτούν. Ενώ ένα επιπλέον 39% λέει ότι είναι κάτι που θα ήθελε να κάνει.
Η κατανάλωση της τοπικής κουζίνας και η δοκιμή αυθεντικού φαγητού είναι η πιο δημοφιλής δραστηριότητα για τους Αυστραλούς ταξιδιώτες όταν βρίσκονται στο εξωτερικό, με το 56% να το προτιμά από οτιδήποτε άλλο.
Υπολογίζουν ότι μια εξαιρετική γευστική εμπειρία κοστίζει 80 δολάρια ανά άτομο κατά μέσο όρο, ενώ σχεδιάζουν να ξοδέψουν 56 δολάρια ανά γεύμα ανά άτομο στις διακοπές.
Προορισμός Ζζζ
Ο τουρισμός ύπνου είναι μια αυξανόμενη τάση σε έναν κόσμο που αισθάνεται πιο απασχολημένος και πιο δύσκολο να απομακρυνθεί κανείς. Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των ατόμων που ψάχνουν στο διαδίκτυο για καταφύγια ύπνου (και ρωτούν τι είναι) έχει αυξηθεί.
Ταυτόχρονα, οι άνθρωποι ενδιαφέρονται περισσότερο για την υγεία του ύπνου τους. Στην πραγματικότητα, πάνω από το 60% των Αυστραλών προσέχουν περισσότερο τον ύπνο τους σήμερα σε σύγκριση με πριν από μερικά χρόνια.
- Το 41% των Αυστραλών δεν κοιμάται τις συνιστώμενες 7-8 ώρες τη νύχτα.
- Το 24% αισθάνεται την ανάγκη για μια θεραπεία ύπνου το 2024.
- Το 31% λέει ότι κοιμάται καλύτερα στις διακοπές.
Αναλογικές περιπέτειες
Σε μια εποχή συνεχούς και διαρκούς διαφημιστικής εκστρατείας, η Gen Z λαχταρά αναλογικές περιπέτειες της παλιάς σχολής που “θυσιάζουν” την ψηφιακή συσκευή υπέρ του πώς γινόταν παλιά.
- Το 21% των Αυστραλών 18 έως 24 ετών φέρνουν μαζί τους φωτογραφική μηχανή μιας χρήσης στις διακοπές.
- Το 20% παίρνει μια κάμερα Polaroid.
- Το 12% φέρνει μια φωτογραφική μηχανή φιλμ 35 mm και περιμένει να εκτυπώσει τις φωτογραφίες όταν επιστρέψει στο σπίτι.
Παραθεριστές γιορτής
Σχεδόν οι μισοί (46%) Αυστραλοί τουρίστες έχουν κάνει ένα ομαδικό ταξίδι για να γιορτάσουν γενέθλια ή επέτειο, με ένα επιπλέον 28% να λέει ότι είναι κάτι που θα ήθελαν να κάνουν.
Σύμφωνα με στοιχεία της Skyscanner, η Νέα Ζηλανδία, η Ινδονησία και η Ιαπωνία είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για ομαδικά ταξίδια το 2024.
Τι εμποδίζει τους Αυστραλούς ταξιδιώτες να οργανώσουν ένα μεγάλο ομαδικό ταξίδι
- Το κόστος 48%.
- Δεν γνωρίζουν πώς να επικοινωνήσουν με την ομάδα τους 29%.
- Δυσκολεύεται να αποφασίσει για ημερομηνίες 28%.
- Λίστα καλεσμένων μεταξύ οικογένειας και φίλων 26%.
Πολυτέλεια εντός του προϋπολογισμού
Αν και το κόστος ζωής παραμένει υψηλό για πολλούς, βλέπουμε μια προθυμία από τους ταξιδιώτες να βρουν πολυτέλεια όπου μπορούν, εντός του προϋπολογισμού.
- Το 15% θα αναβαθμίσει την πτήση του σε business ή πρώτης θέσης.
- Το 16% θα αγοράσει πρόσβαση στο σαλόνι του αεροδρομίου.
Ποπ κουλτούρα
Είναι ενδιαφέρον ότι η ποπ κουλτούρα οδηγεί επίσης τις ταξιδιωτικές τάσεις των Αυστραλών. Η Skyscanner διαπίστωσε ότι, μία εβδομάδα μετά την κυκλοφορία της 3ης σεζόν του Emily in Paris τον Δεκέμβριο του 2022, σημειώθηκε αύξηση 65% στις αναζητήσεις από την Αυστραλία στο Παρίσι.
Αν και το 68% των Αυστραλών ταξιδιωτών εμπνέεται να κάνει ένα ταξίδι σε έναν προορισμό που έχει δει στη μεγάλη ή μικρή οθόνη, μόνο το 26% συνεχίζει να κάνει κράτηση.
Ο κινηματογράφος και η τηλεόραση είναι η τρίτη πιο δημοφιλής πηγή ταξιδιωτικών πληροφοριών για τους Αυστραλούς, που ξεπερνούν μόνο τις συστάσεις από στόμα σε στόμα και το YouTube.
Συναυλίες και ταξίδια
Το ένα τρίτο (32%) –ας τους πούμε superfans– θα πετούσαν σε κοντινές αποστάσεις για να δουν ζωντανά τον αγαπημένο τους καλλιτέχνη, με το 16% να λέει ότι θα πετάξει μεγάλες αποστάσεις.
- Το 24% σχεδιάζει να παρακολουθήσει μια συναυλία, μουσική συναυλία ή φεστιβάλ στο σπίτι το 2024.
- Αυτό αυξάνεται στο 46% των ατόμων ηλικίας 25 έως 34 ετών.
Η βιωσιμότητα και η τεχνητή νοημοσύνη
Η βιωσιμότητα και η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι δύο από τους μεγαλύτερους παράγοντες που θα επηρεάσουν την ταξιδιωτική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη αρχίσει να βοηθά στον προγραμματισμό ταξιδιών: παγκοσμίως, το 44% των ταξιδιωτών τη χρησιμοποιούν για να σχεδιάσουν και να ερευνήσουν ταξίδια, αλλά η χρήση της ποικίλλει πάρα πολύ ανάλογα με την αγορά.
Για παράδειγμα, το 63% των Αμερικανών ταξιδιωτών χρησιμοποιούν ήδη τεχνητή νοημοσύνη στα τηλέφωνα τους σε σύγκριση με μόλις 10% στην Αυστραλία.