Σύνταξη: tourismtoday.gr
Μικρότεροι και λιγότερο mainstream προορισμοί βλέπουν σημαντική αύξηση στη δημοτικότητα μεταξύ των Αμερικανών ταξιδιωτών, σύμφωνα με μελέτη της Skyscanner των ΗΠΑ.
Είτε αναζητούν χαλάρωση, περιπέτεια ή πολιτιστική βύθιση, οι Αμερικανοί απομακρύνονται από τα τυπικά τουριστικά σημεία και κατευθύνονται σε τοποθεσίες που προσφέρουν ηρεμία και βύθιση στη φύση.
Η έξοδος στη φύση είναι το είδος της απόδρασης που αναζητούν οι Αμερικανοί το 2025, είτε πρόκειται για αποδράσεις στην παραλία, πεζοπορίες στο βουνό ή παρατήρηση αστεριών κάτω από ουρανούς.
Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές και να διαθέτουν χρήματα για ταξίδια.
Το 2025, γίνονται πιο στρατηγικοί στον ταξιδιωτικό τους προγραμματισμό, με το κόστος να είναι το κύριο μέλημα τους περισσότερους. Τα βασικά έξοδα που επηρεάζουν τις αποφάσεις τους είναι:
- Τιμές πτήσεων (51%)
- Κόστος διαμονής (50%)
- Κόστος τροφίμων και ποτών (34%)
Οι πιο φθηνοί διεθνείς προορισμοί από ΗΠΑ
Με το κόστος να παίζει σημαντικό ρόλο στα ταξίδια των Αμερικανών η Skyscanner επισημαίνει τους κορυφαίους προορισμούς όπου οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έχουν μειωθεί περισσότερο, παρέχοντας την καλύτερη αξία για τους παραθεριστές.
- Νίκαια, Γαλλία: 27% πτώση τιμών
- Καστρίς, Αγία Λουκία: 25% πτώση τιμών
- Μπριτζτάουν, Μπαρμπάντος: 24% πτώση τιμών
- Ραμπάτ, Μαρόκο: 24% πτώση τιμών
- Φάργκο, Βόρεια Ντακότα: 24% πτώση τιμών
- Σαν Χοσέ, Καλιφόρνια: 23% πτώση τιμών
- Σάρλοτ, Βόρεια Καρολίνα: 22% πτώση τιμών
- Σολτ Λέικ Σίτι, Γιούτα: 19% πτώση τιμών
- Άμστερνταμ, Ολλανδία: 19% πτώση τιμών
- Μπαρρανκίγια, Κολομβία: 19% πτώση τιμών
Κορυφαίες τάσεις Αμερικανών ταξιδιωτών για το 2025
- Sport Mode: Το πάθος για τον αθλητισμό τροφοδοτεί τα ταξίδια, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών, οι οποίοι σχεδιάζουν όλο και περισσότερο ταξίδια στα αγαπημένα τους αθλητικά γεγονότα. Το 40% ταξιδιωτών ηλικίας 25 έως 34 ετών (και το 29% όλων των Αμερικανών) σχεδιάζουν είτε εγχώριες είτε διεθνείς αποδράσεις για να παρακολουθήσουν ένα αθλητικό γεγονός το 2025.
Εκπομπές “Behind-the-scenes” όπως το Drive to Survive του Netflix, το Break Point και το Full Swing ωθούν νέο κοινό προς προορισμούς που συνδέονται με τα αγαπημένα τους αθλήματα, είτε πρόκειται για αγώνα Formula 1 είτε για αγώνα τένις. - Astro Adventurers: Η αυξανόμενη γοητεία με τα ουράνια φαινόμενα και η αίσθηση που μας δίνει να είμαστε μέρος κάτι μεγαλύτερο από εμάς επηρεάζει επίσης τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών.
Οι άνθρωποι σχεδιάζουν περισσότερα ταξίδια γύρω από ουράνια γεγονότα, με προορισμούς όπως το Tromsø να βλέπουν άνοδο αναζήτησης καθώς οι ταξιδιώτες συρρέουν για να γίνουν μάρτυρες φυσικών θαυμάτων όπως το Βόρειο Σέλας. - Reset-Jettes: Για το 75% των Αμερικανών, οι διακοπές θεωρούνται ένας τρόπος για να χτιστεί η ανθεκτικότητα και να χειριστούν καλύτερα τα άγχη της καθημερινής ζωής.
Αναζητούν εμπειρίες που τους βοηθούν να ζουν πιο υγιείς και χαρούμενοι, είτε σε καταφύγια ευεξίας είτε σε χαλαρωτικές αποδράσεις στη φύση. - Art-Venture: Ο καλλιτεχνικός τουρισμός κερδίζει έδαφος, με το 24% Αμερικανών ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ να σχεδιάζει καθηλωτικές εμπειρίες τέχνης το 2025.
Για τους νέους 18–24 ετών, αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 52%. Μεγαλύτερες εγκαταστάσεις τέχνης επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να ασχοληθούν απευθείας με έργα τέχνης, παίζοντας και μοιράζοντας την εμπειρία με άλλους. - Cowboy Core: Το 44% είναι λάτρεις του Cowboy Core. Το ενδιαφέρον της κοινωνίας για την κουλτούρα και την αισθητική των καουμπόηδων αυξάνεται, τροφοδοτούμενο από τη γοητεία της λαϊκής κουλτούρας με όλα τα δυτικά πράγματα, από τη μουσική της κάντρι μέχρι τη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά Yellowstone.
Στην πραγματικότητα, το 29% θέλει να πάει για line dancing στις επόμενες διακοπές του. - Horticulture: Στον σημερινό κόσμο των τεχνητών και εικονικών πάντων, οι άνθρωποι αναζητούν γείωση με εμπειρίες εξαιρετικών φυσικών συμβάντων.
Για άλλη μια φορά στρέφονται στη φύση για έμπνευση. Ανναζητούν φαινόμενα όπως το ζωηρό φθινοπωρινό φύλλωμα (57%), τα χωράφια με τουλίπες (45%) και τα άνθη κερασιάς (25%). - Gami-Vacation: Με το 35% των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ να εμπνέονται πλέον από τα αγαπημένα τους βιντεοπαιχνίδια, οι εικονικοί κόσμοι περνούν στην πραγματικότητα καθώς οι παίκτες προγραμματίζουν ταξίδια στα μέρη που έχουν δει στους ψηφιακούς κόσμους που συχνάζουν.
Τι εμπνέει τα ταξίδια
Η ταξιδιωτική έμπνευση το 2025 επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό, τις κοινωνικές πλατφόρμες και τις δημοφιλείς ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές.
Η Skyscanner σημειώνει ότι σχεδόν οι μισοί (49%) Αμερικανοί εμπνέονται μέσω συστάσεων από στόμα σε στόμα, ενώ το 41% στρέφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το 31% αναζητά διαδικτυακά.
Διασημότητες και εκπομπές όπως το The White Lotus του HBO έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις ταξιδιωτικές τάσεις, αυξάνοντας το ενδιαφέρον για προορισμούς όπως η Ταϊλάνδη, καθώς οι ταξιδιώτες προσπαθούν να αναδημιουργήσουν τις τέλειες στιγμές που έχουν δει στη μεγάλη οθόνη ή στις φορητές οθόνες τους.
Οι ειδυλλιακές τοποθεσίες όπως το Turks Caicos στην Καραϊβική έχουν επίσης αυξηθεί από τότε που συχνάζουν διασημότητες όπως οι Kardashians, οι Biebers και ο Drake.
Το μέλλον στα ταξίδια
Το 2025 υπόσχεται να είναι μια εποχή μετασχηματισμού για την ταξιδιωτική βιομηχανία, καθώς ο κλάδος επηρεάζεται από τις τεχνολογικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης και των δυναμικών μοντέλων τιμολόγησης.
«Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή ταξιδιωτικής αναζήτησης, δήλωσε ο Piero Sierra, Επικεφαλής Διευθυντής Προϊόντων της Skyscanner.
Οι ραγδαίες εξελίξεις στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, το λιανικό εμπόριο ταξιδιών και τις κοινωνικές αγορές αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες βρίσκουν έμπνευση και συγκρίνουν επιλογές ενοικίασης πτήσεων, ξενοδοχείων και αυτοκινήτων. Οι ευκαιρίες, οι προκλήσεις και η ανάγκη των ταξιδιωτών για πληροφορίες εξελίσσονται».
Η αειφορία παραμένει επίσης κρίσιμος στόχος. Με περισσότερους ταξιδιώτες να έχουν οικολογική συνείδηση και να επιδιώκουν να έχουν θετικό αντίκτυπο στους προορισμούς που επισκέπτονται, υπάρχει μια αξιοσημείωτη στροφή προς τις λιγότερο γνωστές περιοχές, συμβάλλοντας στην υποστήριξη των τοπικών κοινοτήτων, ενώ παράλληλα μειώνεται ο υπερτουρισμός.
Συνολικά, το μέλλον των ταξιδιών φαίνεται πολλά υποσχόμενο, με τους Αμερικανούς ταξιδιώτες να παραμένουν αφοσιωμένοι στο να δίνουν προτεραιότητα στον ρόλο του ταξιδιού στη ζωή τους.
Παρά τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, το 29% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα για πτήσεις και το 24% σκοπεύει να αυξήσει τους προϋπολογισμούς διαμονής του το 2025 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.