internetΠάνω από τους μισούς (55%) διαδικτυακούς καταναλωτές σε όλο τον κόσμο πλέον πραγματοποιούν τις αγορές τους online επειδή πετυχαίνουν καλύτερες προσφορές από τα φυσικά καταστήματα, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της PwC.


Ταυτόχρονα, όλο και περισσότεροι πραγματοποιούν αγορές μέσω ταμπλέτας και κινητών.

Η έρευνα «Επιτυγχάνοντας την απόλυτη λιανική πώληση: Οι προσδοκίες των καταναλωτών διαμορφώνουν το νέο επιχειρηματικό μοντέλο λιανικών πωλήσεων» δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι λιανέμποροι μπορούν να αναπτύξουν ένα νέο, πελατοκεντρικό επιχειρηματικό μοντέλο που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των καταναλωτών για το κατάστημα του μέλλοντος.

Οι επιχειρήσεις λιανικής συρρικνώνονται
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 15.000 διαδικτυακούς αγοραστές σε 15 χώρες, παρουσιάζει μια ενιαία εικόνα παγκοσμίως, με τις online αγορές να γίνονται όλο και περισσότερες σε καθημερινή βάση. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι Κινέζοι είναι οι πιο ενθουσιώδεις online καταναλωτές, καθώς ένας στους δύο αγοράζει προϊόντα μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές από όλο και λιγότερες μάρκες λιανικής. Για παράδειγμα, όταν τους ζητήθηκε να υποδείξουν τον αριθμό των επιχειρήσεων από τις οποίες πραγματοποίησαν αγορές τους κατά τους τελευταίους 12 μήνες, μέσα από μια λίστα 30 γνωστών επιχειρήσεων λιανικής πώλησης της χώρας τους, το 15% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έκαναν τις αγορές τους από έναν μόνο προμηθευτή, ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με το 2012.

Η επίδραση των social media
Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν τον σημαντικό ρόλο των social media στην εκπαίδευση των καταναλωτών, τόσο για τους λιανέμπορους όσο και για τους παραγωγούς. Το 59% των ερωτηθέντων ακολουθούν ‘follow’ τα αγαπημένα τους brand ή εταιρείες λιανικής στα social media. Ο ίδιος αριθμός ερωτηθέντων υποστήριξε ότι στο παρελθόν έχουν ανακαλύψει και στη συνέχεια αγαπήσει ένα brand μέσα από τα social media, αποδεικνύοντας τη μεγάλη σημασία της επικοινωνίας μεταξύ λιανεμπόρων και καταναλωτών μέσω των social media.

Τα social media δίνουν την ευκαιρία στους καταναλωτές να απευθυνθούν απευθείας στις εταιρείες και να εκφράσουν δημοσίως τις απόψεις τους. Πάνω από ένας στους δύο διαδικτυακούς αγοραστές σε όλο τον κόσμο δήλωσαν ότι έκαναν θετικά σχόλια σε social media όταν είχαν καλή εμπειρία από ένα προϊόν ή ένα brand.

Τα social media γίνονται οι ‘νέες βιτρίνες’. Σχεδόν οι μισοί (48%) από τους ερωτηθέντες ανέφεραν ότι έχουν αγοράσει προϊόντα μέσω social media, ενώ πριν ένα χρόνο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις ένας στους δέκα (10%).

Οκτώ πράγματα που ζητούν οι καταναλωτές

1. Brands που συναρπάζουν και υπόσχονται μοναδικές εμπειρίες
2. Να βρίσκουν παντού τα αγαπημένα τους μαγαζιά
3. Προσφορές διαμορφωμένες σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, σε ένα εντελώς ασφαλές περιβάλλον
4. Να βελτιώνονται οι ηλεκτρονικές εφαρμογές (store apps) για την καλύτερη ποιότητα των online αγορών
5. Ίδιο ή παρόμοιο περιβάλλον και διαδικασίες σε όλες τις συσκευές
6. Να μπορούν να επικοινωνούν αμφίδρομα με τις εταιρείες λιανικής μέσω social media
7. Να έχουν πρόσβαση στο στοκ των καταστημάτων σε πραγματικό χρόνο
8. Καθώς τα brands συμπεριφέρονται όπως τα καταστήματα, να μπορούν να τα αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο

www.capital.gr