Η Star Alliance θέλει περίπου τα μισά από τα 26 μέλη της να χρησιμοποιούν βιομετρική τεχνολογία έως το 2025, καθώς αυξάνεται η ζήτηση των επιβατών για ανεπαφικά ταξίδια και λιγότερη συμφόρηση στα αεροδρόμια μετά τον COVID-19.
Αυξάνοντας τον αριθμό των σημείων επαφής αεροδρομίων όπου οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν βιομετρική τεχνολογία, όπως σύγκριση προσώπων που επιτρέπει σε κάποιον να χρησιμοποιεί το πρόσωπό του ως κάρτα επιβίβασης, η Star Alliance ελπίζει να μειώσει τον χρόνο διεκπεραίωσης μέσω της ασφάλειας του αεροδρομίου, της πτώσης αποσκευών, των πυλών αναχώρησης και των σαλονιών.
Ο όμιλος θέλει 12 έως 15 αεροπορικές εταιρείες, ή περίπου διπλάσιο από τον τρέχοντα αριθμό, είτε για να χρησιμοποιήσει τη βιομετρική στρατηγική του είτε να διασφαλίσει τη συμβατότητα, δήλωσε ο Christian Draeger, αντιπρόεδρος εμπειρίας πελατών.
Εκτός από τις αεροπορικές εταιρείες, η Star Alliance ελπίζει επίσης ότι τα τέσσερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που συμμετέχουν στο βιομετρικό της πρόγραμμα θα προσθέσουν επιπλέον σημεία επαφής, καθώς και θα αυξήσουν τον αριθμό των συμμετεχόντων αεροδρομίων.
Αν και δεν είναι δεσμευτικός, ο στόχος απηχεί τις προσπάθειες του ιδιωτικού τομέα να επικυρώσει τις ταυτότητες σε αποκλειστικές λωρίδες πριν από τα σημεία ελέγχου ασφαλείας.
Εταιρείες όπως η Clear Secure (YOU.N) επιτρέπουν στους επιβάτες με συνδρομές αεροδρομίων επί πληρωμή να χρησιμοποιούν την βιομετρική τεχνολογία τους αντί για ταξιδιωτικά αναγνωριστικά.
Τα επόμενα τρία χρόνια, το 38% των αεροδρομίων σχεδιάζει να εφαρμόσει ένα βιομετρικό διακριτικό σαν ένα πρόσωπο που οδηγεί τους επιβάτες σε όλα τα σημεία ελέγχου, από 3% πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με μια έκθεση του 2021 από τον ειδικό στον τομέα των αεροπορικών επικοινωνιών και πληροφορικής SITA.
Άλλες χρήσεις βιομετρικών στοιχείων για τη διευκόλυνση των ταξιδιών έχουν αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου. Περίπου το 80% των κρατών του ICAO εκδίδουν τώρα ηλεκτρονικά διαβατήρια, τα οποία κυκλοφόρησαν το 2004 και διαθέτουν ασφαλή τσιπ με φωτογραφίες ταξιδιωτών.