Οι ταξιδιωτικές μνήμες είναι καθοριστικές για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας, αποκαλύπτει έρευνα της Swiss International Air Lines (SWISS) σε συνεργασία με τον καθηγητή νευροψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης Lutz Jαncke.

Η ομάδα του καθηγητή διερεύνησε την έκταση στην οποία οι ταξιδιωτικές εμπειρίες μας είναι ενσωματωμένες στις αναμνήσεις μας, πώς διαφέρουν από άλλες αναμνήσεις και πώς επηρεάζουν τους ανθρώπους.

Στην έρευνα συμμετείχαν 1.000 άτομα ηλικίας 18 έως 55 ετών ανά χώρα από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ελβετία και τις ΗΠΑ.

“Το ταξίδι και οι ταξιδιωτικές αναμνήσεις μας έχουν τη δύναμη να διαμορφώσουμε την προσωπικότητά μας. Είμαστε ό, τι θυμόμαστε ή ακριβέστερα-είμαστε αυτό που θυμόμαστε για τον εαυτό μας, επισημαίνει ο καθηγητής Lutz Jancke.

Οι οπτικές πληροφορίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τον άνθρωπο και έχουν προτεραιότητα όσον αφορά την επεξεργασία. Οι πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στη μνήμη μας καλύπτουν όλο το φάσμα των προσωπικών μας εμπειριών.

Οι αναμνήσεις διακοπών και ταξιδιού λαμβάνουν μια θέση προτεραιότητας σε αυτό το πεδίο εμπειριών, γι ‘αυτό είναι οι κύριοι πυλώνες της προσωπικότητάς μας.

Οι ταξιδιωτικές αναμνήσεις μας, καταλαμβάνουν μια πολύ ιδιαίτερη θέση στη μνήμη μας και τις διατηρούμε συχνά όλη μας τη ζωή.”

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα στους Βρετανούς:

  • Περισσότεροι από το 40% δήλωσαν ότι έχουν αλλάξει μετά από ένα ταξίδι
  • 20% ανακάλυψε ένα νέο χόμπι μετά το ταξίδι
  • Το 46,5% δεν διαγράφει τις φωτογραφίες των διακοπών “για όλα τα χρήματα του κόσμου”
  • 62,1% εμπιστεύεται το smartphone του περισσότερο από την δική του μνήμη για να “κλείσει” τις αναμνήσεις των διακοπών σε φωτογραφίες

“Ως αποτέλεσμα της εντατικής χρήσης των κινητών τηλεφώνων και συνεχή πρόσβαση στο διαδίκτυο, καθίσταται ολοένα και λιγότερο απαραίτητη η ανάκτηση των πληροφοριών που αποθηκεύονται στις μνήμες μας. Αυτό σημαίνει ότι αρχίζουμε να χάνουμε την εμπιστοσύνη στις δικές μας ικανότητες μνήμης », σχολιάζει ο καθηγητής νευροψυχολογίας.

Κι ενώ τα αξιοθέατα αποτελούν συχνά ένα σημαντικό κίνητρο για ταξίδια, τελικά δεν είναι αυτά που παράγουν τις πιο ζωντανές ταξιδιωτικές αναμνήσεις, λένε οι επιστήμονες.

Οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου θυμούνται: 

  • Τις στιγμές που πέρασαν στο ταξίδι με φίλους ή την οικογένεια μας σε ποσοστό 55,9%
  • Τα φαγητά που δοκίμασαν σε ποσοστό 53,21%
  • Τους ανθρώπους που συνάντησαν 47,7%
  • Τις μυρωδιές 22,8%