Η Thomas Cook δεσμεύτηκε, σήμερα, για τη συνέχιση των επενδύσεών της στην Ελλάδα, ανακοινώνοντας ότι αναμένεται να φέρει τρία εκατομμύρια επισκέπτες στη χώρα το 2018, σημειώνοντας αύξηση πάνω από ένα τρίτο, συγκριτικά με τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Thomas Cook, κ. Peter Fankhauser και η Υπουργός Τουρισμού, κα Έλενα Κουντουρά, μίλησαν σε ειδική εκδήλωση στην Κρήτη, με αφορμή τα επίσημα εγκαίνια της νέας, καινοτόμου αλυσίδας ξενοδοχείων της εταιρείας, με την επωνυμία Cook’s Club.

Ο κος Fankhauser τόνισε ότι η εταιρεία έχει επεκταθεί σε τέσσερις νέους προορισμούς στη χώρα, ενώ πρόσθεσε περισσότερα από 34 νέα αεροπορικά δρομολόγια μόνο τα τελευταία δύο χρόνια, καθιστώντας την Thomas Cook, σήμερα, τον μεγαλύτερο οργανισμό διακοπών, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.

Το νέο Cook’s Club στη Χερσόνησο της Κρήτης, είναι η τελευταία προσθήκη στις 188 δυνατές ξενοδοχειακές μονάδες που ανήκουν στην εταιρεία παγκοσμίως, καθώς και ένα από τα 47 ξενοδοχεία που της ανήκουν και φέρουν το σήμα της στην Ελλάδα.

Με τα εγκαίνια του πρώτου ξενοδοχείου Cook’s Club στην Ελλάδα, η Thomas Cook επιδιώκει να επεκταθεί, προσθέτοντας επιπλέον 10 έως και 15 ξενοδοχεία, μέχρι το καλοκαίρι του 2019.

Η «άφιξη» των ξενοδοχείων Cook’s Club ακολουθεί την επιτυχία της boutique lifestyle αλυσίδας ξενοδοχείων της εταιρείας, Casa Cook, η οποία, επίσης, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2016, στη Ρόδο, με τη δεύτερη ξενοδοχειακή μονάδα της αλυσίδας να προστίθεται το καλοκαίρι του 2017, στην Κω, και την τρίτη να είναι προγραμματισμένη να ανοίξει προς το τέλος του καλοκαιριού, στα Χανιά.

Ο κος Peter Fankhauser, δήλωσε:

«Η Ελλάδα έχει αναπτυχθεί γρήγορα στη διάρκεια των δύο τελευταίων χρόνων, ώστε πλέον να είναι ο δεύτερος ισχυρότερος προορισμός για την Thomas Cook.

Από το 2016, έχουμε διευρύνει τις επιλογές των προορισμών και των περιοχών που προσφέρουμε στους πελάτες μας, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Ελλάδας, έχουμε προσθέσει πτήσεις σε νέους προορισμούς συνολικά στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και σε πολλά από τα όμορφα νησιά της χώρας, ενώ έχουμε φέρει καινοτόμες ιδέες και υπηρεσίες, εγκαινιάζοντας δύο νέες αλυσίδες ξενοδοχείων υπό την επωνυμία μας, τα Casa Cook και Cook’s Club.

Oι σχέσεις μας με τους τοπικούς συνεργάτες μας στην Ελλάδα, στα ξενοδοχεία υπό την επωνυμία μας, είναι υψίστης σημασίας και φιλοδοξούμε να επιταχύνουμε το ρυθμό ανάπτυξης των ιδιόκτητων ξενοδοχειακών μονάδων στην χώρα, παρουσιάζοντας ήδη από αυτήν την άνοιξη, ένα νέο επενδυτικό κεφάλαιο για την ανάπτυξη ξενοδοχείων.

Έχουμε την πρόθεση να μιλήσουμε με υποψήφιους συνεργάτες, που αναζητούν συμφωνίες για την διαχείριση ξενοδοχείων και franchise, καθώς και ιδιοκτήτες ξενοδοχείων σε κορυφαίους προορισμούς δίπλα στη θάλασσα, τα οποία μπορούμε να αποκτήσουμε για να ανακαινίσουμε και να επανα-λανσάρουμε, ώστε να αποτελέσουν μέρος μιας από τις 8 ξενοδοχειακές μας αλυσίδες.

Με περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους και πολλούς πολύτιμους συνεργάτες στην Ελλάδα, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε μία βιώσιμη ανάπτυξη, προς όφελος τόσο της Thomas Cook όσο και της τοπικής κοινωνίας στην οποία ζούμε και εργαζόμαστε».

Η κα Έλενα Κουντουρά, Υπουργός Τουρισμού, δήλωσε: «H Ελλάδα είναι ένας παγκόσμιος ελκυστικός προορισμός για τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο, που στις διεθνείς τάσεις αναδεικνύεται ως εξαιρετική επιλογή για μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες διακοπών στη Μεσόγειο και την Ευρώπη.

Η Thomas Cook είναι βασικός συνεργάτης στην συνεχιζόμενη ανάπτυξη της ελληνικής τουριστικής αγοράς.

Υποστηρίζουμε και καλωσορίζουμε νέες επενδύσεις στον δυναμικά αναπτυσσόμενο τουριστικό τομέα που ενισχύουν την εμπειρία και την υψηλή ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος.

Η στρατηγική συνεργασία συμβάλλει ώστε να προωθήσουμε νέους ελληνικούς τουρισμούς και να διευρύνουμε την τουριστική προσφορά μας όλο το χρόνο, με επίκεντρο τα οφέλη που δημιουργούνται για τις τοπικές κοινωνίες από τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.»

Ο τουριστικός οργανισμός Thomas Cook Group, πρόκειται να επενδύσει περίπου €150 εκατομμύρια στην ελληνική τουριστική βιομηχανία το 2018, σημειώνοντας αύξηση ύψους 22% από το 2016.

Η εταιρεία απασχολεί 1.050 εργαζομένους, σε τοπικό επίπεδο, στις τρεις ιδιόκτητες ξενοδοχειακές μονάδες της, στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης εισερχόμενου τουρισμού και τις εμπορικές ομάδες.

Επιπλέον, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των ενεργειών της Thomas Cook για την βιωσιμότητα.

Το πρόγραμμα πιστοποίησης Travelife – ένα εργαλείο που απευθύνεται σε ξενοδόχους, για να βελτιώνουν τον κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο – είναι μεγαλύτερο στην Ελλάδα από ότι σε οποιονδήποτε άλλο προορισμό, στον οποίο δραστηριοποιείται η Thomas Cook.

Ο κος Fankhauser, πρόσθεσε: «Το Travelife βοηθά να διασφαλίσουμε ότι τα περισσότερα από τα οφέλη της οικονομικής μας δραστηριότητας στους προορισμούς, γίνονται αισθητά εδώ στην Ελλάδα, γι’ αυτό εργαζόμαστε σκληρά για την 100% πιστοποίηση όλων των ξενοδοχειακών μονάδων που βρίσκονται υπό το δικό μας εμπορικό σήμα.

Τα τρία ξενοδοχεία μας στην Ελλάδα συνεχίζουν να λαμβάνουν την πιστοποίηση Travelife Gold τα τελευταία οκτώ χρόνια και είμαστε στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσουμε ότι η πρώτη μας ιδιοκτησία Casa Cook στη Ρόδο βραβεύτηκε, επίσης, με πιστοποίηση Gold Travelife τον Ιούνιο.»

Πραγματοποιήθηκε Συνέντευξη Τύπου μετά την μηνιαία συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της εταιρείας στο SENTIDO Blue Sea Beach, ένα από τα ξενοδοχεία υπό το εμπορικό σήμα της Thomas Cook, όπου φιλοξένησε τα ανώτερα στελέχη της εταιρείας για δύο ημέρες στην Κρήτη, τα οποία πραγματοποίησαν διάφορες συναντήσεις και περιοδείες στους προορισμούς.

Σε βραδινή εκδήλωση με οικοδεσπότες τον κ. Peter Fankhauser και την Υπουργό Τουρισμού, κα Έλενα Κουντούρα, δόθηκε η ευκαιρία σε εκπροσώπους τραπεζών, επενδυτές και συνεργάτες ξενοδόχους από όλη την Ελλάδα να πάρουν μια γεύση από την εμπειρία που προσφέρουν τα ξενοδοχεία Cook’s Club και να ενημερωθούν για τα σχέδια συνεχούς ανάπτυξης της Thomas Cook.

 

Ακολουθεί συνέντευξη του Dr Peter Fankhauser:

Αποτελεί μια από τις κορυφαίες προσωπικότητες του παγκόσμιου τουρισμού. Αναρριχήθηκε στην κονίστρα του Thomas Cook, ενός εκ των κορυφαίων Tour Operator στον κόσμο, έχοντας ήδη παρακαταθήκες από την κραταιά κάποτε ελβετική Kuoni και από το βραχύβιο πέρασμα του στον γερμανικό LTU.

Ο Dr Peter Fankhauser όντας 3 έτη επικεφαλής του Thomas Cook ταύτισε τη διαδρομή του με την επαύξηση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας του και επαναπροσδιόρισε το ρόλο της στη νέα ψηφιακή εποχή που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και με την ανάπτυξη των νέων αγορών της Άπω Ανατολής.

Άλλωστε δεύτερος μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος στον Thomas Cook είναι η κινεζική FOSUN που έχει ήδη βάλει στο μικροσκόπιο της την ελληνική αγορά.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Thomas Cook βρέθηκε για λίγες ημέρες στην Ελλάδα στο πλαίσιο των εγκαινίων του νέου ξενοδοχειακού προϊόντος Cook Club, Στη συνέντευξη του στον ΕΤ της Κυριακής ο κ. Fankhauser δηλώνει ότι ο Thomas Cook θα υπερβεί το φράγμα των 3 εκατ. τουριστών το 2018, δηλώνει ότι θα υπάρχει και νέα αύξηση το 2019, ενώ ως χρονιά ορόσημο θεωρεί το 2021 όπου και ενδέχεται η χώρα μας να αποτελεί τον πρώτο προορισμό του βάζοντας στη δεύτερη θέση την Ισπανία !

Προϋπόθεση βέβαια είναι η Ελλάδα να βελτιώσει τις υποδομές της πετώντας ευθέως το μπαλάκι στην πολιτεία μολονότι πλέκει το εγκώμιο της σημερινής υπουργού Τουρισμού για τη συνεργασία τους.

Στο πλαίσιο βελτιστοποίησης των υποδομών δίνει αυτός το παράδειγμα στην Ελλάδα αιμοδοτώντας με το ποσό των 150 εκατ. ευρώ τις 48 μονάδες που ήδη έχει στενή συνεργασία μαζί τους. Ταυτόχρονα απευθύνει πρόταση συνεργασίας σε Έλληνες παίκτες «τουρισμού» στην κατεύθυνση δημιουργίας τουλάχιστον 5-6 ιδιόκτητων ξενοδοχείων έως το 2019.
Ποιες οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού υπό το πρίσμα του έντονου ανταγωνισμού στη Μεσόγειο ?

Θεωρώ πως η Ελλάδα δεν πρέπει να ανησυχεί από τους ανερχόμενους για φέτος προορισμούς όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία καθώς διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά που την κάνουν έναν εξαιρετικό προορισμό για διακοπές.

Για τον Thomas Cook η Ελλάδα αποτελεί το νούμερο 2 προορισμό. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε στείλει στην Ελλάδα 3 εκατ. επισκέπτες. Πολλά ξενοδοχεία στην Ελλάδα ανακαινίζονται και αναβαθμίζουν το ξενοδοχειακό τους προϊόν.

Πρέπει να αναπτύσσουν νέα προϊόντα όπως εμείς στην Κρήτη με το Cook Club. Αυτή την ευκαιρία πρέπει να αρπάξουν τα ξενοδοχεία. Αφήστε τις ξένες επενδύσεις να έρθουν στην Ελλάδα να αναπτύξουν περαιτέρω τον προορισμό.

Πως μπορεί η Ελλάδα να αποτελέσει το νούμερο ένα προορισμό για τον Thomas Cook ?

Εάν η ξενοδοχειακή υποδομή και η υποδομή των αεροδρομίων αναπτυχθεί με τον ίδιο τρόπο όπως στην Ισπανία ίσως το 2020-2021.

Επενδύετε στην Ελλάδα μόνο στα νέα σας προϊόντα ? Σε πιο κοινό απευθύνονται τα Cooks Club ?

Το target group του Cook Club είναι η γενιά των millennials δηλαδή από 25 έως 40 ετών. Κυρίως εστιάζουμε στις νέες γενιές οι οποίες ταξιδεύουν με τον Thomas Cook μέσω πακέτων διακοπών των tour operators.

Στη Ρόδο το 95% των επισκεπτών επισκέπτονται το Casa Cook για πρώτη φορά και το αντίστοιχο ποσοστό στην Κω είναι 75%. Επομένως εστιάζουμε επιτυχώς sto νέο κομμάτι.
To Casa Cook στη Ρόδο είναι για ζευγάρια και το δεύτερο στην Κω μπορεί κανείς να πάρει τα παιδιά του μαζί από 14 ετών και άνω.

Αυτό που ετοιμάζουμε στην Κρήτη έχει ως target group τις οικογένειες. Περιλαμβάνει εκπαιδευτικά ψυχαγωγικά παιχνίδια για την απασχόληση των παιδιών.

Είναι ακριβός προορισμός η Ελλάδα, την θεωρείται value for money destination ?

Φυσικά και θα έλεγα ότι έχετε ακίνητα που είναι value for money αλλά η Ελλάδα είναι ανταγωνιστική στην τιμή.

Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι ξενοδόχοι πρέπει να πουν ότι έχουμε δωμάτια και μπορούμε να αυξήσουμε τις τιμές μαζικά.

Η Ελλάδα πρέπει να κρατήσει την καλή τιμολογιακή της πολιτική στον τουρισμό δεδομένου όπως προείπα του ανταγωνισμού από προορισμούς όπως η Τουρκία ή η Τυνησία. Θα ήταν εξαιρετικό να γίνουν μειώσεις στους φόρους από του χρόνου για να δοθεί νέα ώθηση στον προορισμό.

Ποια τα επόμενα επιχειρηματικά σας σχέδια στην Ελλάδα ?

Έχουμε δημιουργήσει ένα επενδυτικό fund για ξενοδοχεία με την εταιρεία LMS από την Ελβετία και έχουμε εντάξει 5 ακίνητα σε αυτό.

Τρία εκείνοι και εμείς 2 ακίνητα. Ένα στη Ρόδο και ένα στην Κρήτη στο Μακρύ Γυαλό. Αυτά τα 5 ακίνητα που έχουν αξία 50 εκατ. ευρώ.

Σκοπεύουμε να εντάξουμε άλλα 10 έως 15 ακίνητα σε Ελλάδα και Ισπανία μέχρι το τέλος του 2019. Όμως δεν επενδύουμε μόνο στα δικά μας προϊόντα αλλά πραγματοποιούμε φέτος 150 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις, και ανακαινίσεις και βοηθάμε τους ξενοδόχους να αναβαθμίσουν το προϊόν τους. Δίνουμε deposits, εγγυήσεις.

Φέτος αναπτύξαμε 34 νέες διαδρομές από διαφορετικά αεροδρόμια στην Ευρώπη προς την Ελλάδα. Τα τελευταία 2 χρόνια ο ρυθμός ανάπτυξής μας ήταν στο 35%.

Δεν υπολογίζω το ίδιο για φέτος αλλά η πορεία μας θα είναι ανοδική φυσικά. Θέλουμε να έχουμε μεγαλύτερη παρουσία στην Ελλάδα.

Πως μεταλλάσσεται ο ρόλος των tour operators ? Ποιες οι νέες τάσεις στην αγορά ?

Η τάση είναι ότι το ξενοδοχεία πλέον αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα για τον επισκέπτη περισσότερο από τον προορισμό τον ίδιο. Τα ξενοδοχεία που είναι στο instagram πολύ είναι πιο δημοφιλή.

Επίσης τάση είναι το γεγονός ότι εάν η κριτική στο tripadvise δεν είναι καλή τότε χάνονται οι πελάτες. Προσφέρουμε στους πελάτες μας online reputation management σύστημα για να τους εκπαιδεύσουμε για το πως μπορούν να αντιδράσουν σε άσχημες κριτικές και βαθμολογία. Η Airbnb έχει μια πολύ καλή πλατφόρμα. Αλλά δεν έχει να κάνει με τη δική μας δουλειά.