Μονόδρομος για τον τουρισμό αποτελεί η βιώσιμη ανάπτυξη τάση που ελκύει την μεγάλη πλειοψηφία των σκεπτόμενων τουριστών. Η TUI, ο μεγαλύτερος Tour Operator στον κόσμο, εισέρχεται δυναμικά στη νέα τάση. Λιγότερο από 50 μ. από την πύλη του Βραδεμβούργου βρίσκεται το στρατηγείο τη TUI στο Βερολίνο. Εκεί συναντήσαμε τον επικεφαλής του ιδρύματος TUI Care Foundation και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου TUI κ. Τόμας Έλλερμπεκ, ο οποίος επιδαψίλευσε τις δράσεις του Ιδρύματος ακτινογραφώντας ταυτόχρονα και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.
Πόσο σημαντική είναι η βιώσιμη ανάπτυξης για τον όμιλο της TUI ;
Στους προορισμούς που δραστηριοποιούμαστε η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της εταιρικής στρατηγικής μας. Προβάλλουμε και φροντίζουμε τη φυσική και πολιτισμική κληρονομιά των προορισμών. Στην TUI πιστεύουμε ότι η περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα των τοπικών κοινοτήτων είναι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Με τη στρατηγική «Καλύτερες Διακοπές, Καλύτερος Κόσμος 2015-2020» διαθέτουμε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο και δεσμευόμαστε σε συγκεκριμένους στόχους για την προώθηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Πρόσφατα ανακοινώσαμε την ίδρυση ειδικού φορέα για την αειφόρο ανάπτυξη στους τουριστικούς προορισμούς. Με το ίδρυμα “TUI Care Foundation” συγκεντρώνουμε τις σχετικές μας δράσεις και πρωτοβουλίες. Μέχρι το 2020 στοχεύουμε να προσφέρουμε 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως σε κοινά προγράμματα δράσεων και έργων στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Πως αντιμετωπίζει ο όμιλος σας το πρόβλημα τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα να τηρούν προγράμματα Βιώσιμης Ανάπτυξης αλλά ο προορισμός να μην ακολουθεί αυτή την πολιτική ;
Πολλά ξενοδοχεία σε πολλούς προορισμούς έχουν προχωρήσει στην προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης και την υιοθέτηση σύγχρονων, βιώσιμων πρακτικών στις μονάδες τους. Ως TUI υποστηρίζουμε τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργαζόμαστε σε αυτή την προσπάθεια. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε και στην επέκταση αειφόρων πρακτικών πέρα από τα ξενοδοχεία, σε άλλους τομείς της τουριστικής αγοράς. Έτσι, δημιουργήσαμε και προσφέρουμε τους πελάτες μας τη σειρά εκδρομών “TUI Collection”. Όλες οι εκδρομές TUI Collection ενσωματώνουν τις αρχές της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, προστατεύουν τη φυσική και πολιτισμική κληρονομιά των προορισμών και προσφέρουν στους πελάτες αυθεντικές και διαφοροποιημένες εμπειρίες. Τώρα πηγαίνουμε και ένα βήμα πιο πέρα: ανακοινώσαμε την έναρξη ενός φιλόδοξου τριετές έργου της TUI Care Foundation στην Κρήτη, το project «TUI cares for Crete», στο οποίο έχουμε αρχίσει, σε συνεργασία με τον Γερμανικό φορέα για την αειφόρο ανάπτυξη Futouris, την οργάνωση ενός δικτύου στην Κρήτη, που θα συνδέει 47 οινοπαραγωγούς, δύο αμπελώνες 25 ελαιοπαραγωγούς και ένα ελαιοτριβείο με τον τουριστικό κλάδο. Η Κρήτη έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει προορισμό-πρότυπο στον τομέα των καινοτόμων και βιώσιμων μορφών ανάπτυξης. Η στενότερη διασύνδεση του αγροτικού τομέα με τον τουρισμό μπορεί να συμβάλλει στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη μιας ολόκληρης περιοχής.
Πως και επιλέξατε την Ελλάδα και ειδικότερα την Κρήτη για να ξεκινήσετε το πρόγραμμα σας ;
Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις τρεις σημαντικότερες αγορές της TUI παγκοσμίως, η δε Κρήτη είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς των πελατών της TUI στη Μεσόγειο. Διατηρούμε πολύ καλές σχέσεις με τους τοπικούς επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού και πιστεύουμε στις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η Κρήτη. Με την πρωτοβουλία του προγράμματος «TUI cares for Crete», ενισχύουμε περαιτέρω την Κρήτη ως τουριστικό προορισμό και ανοίγουμε νέες δυνατότητες στους τοπικούς οινοπαραγωγούς και ελαιοπαραγωγούς. Το μεγαλύτερο ελληνικό νησί μπορεί να γίνει πρότυπο για τη βιώσιμη γεωργία και την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη, κάτι που θα βοηθήσει την Ελλάδα στο να γίνει ένας ακόμα πιο ελκυστικός τουριστικός προορισμός, με σεβασμό στο περιβάλλον, την τοπική παραγωγή και την τοπική κοινωνία.
Ποιος είναι ο επόμενος προορισμός μετά την Κρήτη ;
Εστιάζουμε πρώτα στην επιτυχή υλοποίηση του εν λόγω πιλοτικού προγράμματος στην Κρήτη. Μέσω της TUI Care Foundation υλοποιούμε 30 έργα σε 25 χώρες και είμαστε συνεχώς σε αναζήτηση νέων δράσεων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε
Ποια είναι η εικόνα των προκρατήσεων της TUI για το 2017 ;
Η Ελλάδα εξελίσσεται πολύ θετικά τα τελευταία χρόνια και η ζήτηση των πελατών μας αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Το 2017 βλέπουμε και πάλι μεγάλη αύξηση των κρατήσεων για την Ελλάδα από όλες σχεδόν της ευρωπαϊκές αγορές προέλευσης πελατών με διψήφια ποσοστά, ενώ από τη Γερμανία η αύξηση προσεγγίζει το 30% σε σχέση με πέρυσι. Όλοι σχεδόν οι tour operator της TUI έχουν αυξήσει το πρόγραμμα τους στην Ελλάδα. Η TUI Γερμανίας διαθέτει εφέτος στην Ελλάδα το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο όλων των εποχών.
Πιστεύετε ότι η Ελλάδα δύναται να γίνει τουριστικός προορισμός 365 ημέρες το χρόνο ;
Η Ελλάδα έχει της δυνατότητες να προσφέρει στους ξένους επισκέπτες εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Πιστεύω ότι η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίσει να ενισχύει τον τομέα «Ήλιος και Θάλασσα», καθώς εκεί διαθέτει ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, και ταυτόχρονα να συνεχίσει να κάνει συστηματικά βήματα στην δημιουργία προϋποθέσεων και υποδομών για την προσέλκυση επισκεπτών εκτός περιόδου αιχμής, κυρίως σε τομείς θεματικού τουρισμού (π.χ. δράσεις στη φύση κ.λπ). Η Ελλάδα διαθέτει πολύ καλό κλίμα, φιλοξενία, εντυπωσιακή φυσική ομορφιά, νησιά, θάλασσα αλλά και βουνά, καθώς και εξαιρετική κουζίνα και πολιτισμό.
Ποια τα επενδυτικά σχέδια της TUI για την Ελλάδα ;
Θέλουμε να ενισχύσουμε περαιτέρω την παρουσία μας στην Ελλάδα και είμαστε συνεχώς σε αναζήτηση νέων ευκαιριών. Γενικά, στην επενδυτική μας στρατηγική στον τομέα τον ξενοδοχείων εστιάζουμε στα δικά μας ξενοδοχειακά brands, όπως είναι η Robinson Club, το νέο brand TUI Blue, TUI Magic Life, TUI Family Life, Sensatori, Sensimar κ.λπ. Στην Ελλάδα διαθέτουμε αυτή τη στιγμή περίπου 30 δικά μας ξενοδοχεία σε όλους του μεγάλους ελληνικούς προορισμούς.