Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το Time for DMOcracy, είναι ένα νέο συλλογικό έργο το οποίο στηρίζουν 17 κορυφαίοι αστικοί προορισμοί που θα υλοποιηθεί σε Ευρώπη, Ασία και Βόρεια Αμερική.

Πρόκειται για ένα περίεργο ταξίδι στην ενεργοποίηση των πολιτών, τις προκλήσεις και τις επιταγές του διαλόγου, της κατανομής της εξουσίας και των νέων τρόπων διακυβέρνησης στην τουριστική ανάπτυξη.

Το έργο δίνει τη δυνατότητα στους προορισμούς να ενδυναμώσουν την τοπική τους κοινότητα στο μέλλον του τουρισμού.
Να δώσουν αξία στη μετάβαση από τον τουρισμό ως στόχο από μόνος του στον τουρισμό ως μέσο για την οικοδόμηση καλύτερων πόλεων, κοινοτήτων. Καθώς και την αύξηση της βιωσιμότητας των ντόπιων.

Όπως επισημαίνεται “είναι καιρός να ξεκινήσουμε μια νέα συζήτηση σχετικά με το πώς μπορούμε να ενδυναμώσουμε μια πιο περιεκτική και δημοκρατική διακυβέρνηση προορισμού”.

Το Μάρκετινγκ Ευρωπαϊκών Πόλεων (ECM) αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας που αναπτύχθηκε από το Group NAO.
Ξεκίνησε σε συνεργασία με το Global Destination Sustainability Movement, το Travel Foundation και την TCI Research.

Τους επόμενους 12 μήνες, οι εταίροι και οι μέχρι στιγμής, 17 προορισμοί που συμμετέχουν θα αναπτύξουν ένα ευρύ φάσμα έρευνας, master classes, εργαστηρίων εκμάθησης, boot camping και διασκέψεων προτού παραδώσουν μια λευκή βίβλο για τη συμμετοχή του κοινού στον τουρισμό στην καλοκαίρι του 2022.

Ταυτόχρονα, το Group NAO συνεργάστηκε με την Miles Partnership για τη λειτουργία του έργου στη Βόρεια Αμερική και την Ασία-Ειρηνικό, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2021.

Οι στόχοι του Time for DMOcracy

  • Να ξεδιπλωθεί το νόημα και η πρακτική του τουρισμού με βάση τους ανθρώπους στην πόλη. Πολλοί φορείς της πόλης και DMO μιλούν για τη συμμετοχή της κοινότητας. Κι  αυτό το έργο θα διερευνήσει τις βέλτιστες πρακτικές και μεθοδολογίες για να βάλει δράση πίσω από τα λόγια. Καθώς και να προσελκύσει τους πολίτες για καλύτερο τουρισμό.
  • Να χαρτογραφήσει τη συμμετοχή των πολιτών στον τουρισμό. Το έργο θα χαρτογραφήσει υπάρχοντα μοντέλα συμμετοχής πολιτών σε σχέση με τον τουρισμό. Θα αναπτύξει μια τυπολογία των τρεχουσών προσεγγίσεων και θα συζητήσει τον ρόλο του DMO και τις σχετικές προκλήσεις.
  • Κατανόηση της δημοκρατικής εντολής και συμμετοχής. Το έργο θα εντοπίσει νέους τρόπους ενδυνάμωσης με βάση τους ανθρώπους, δημοκρατικής τουριστικής ανάπτυξης και διακυβέρνησης προορισμών. Συμπεριλαμβανομένων μεθόδων που διαφοροποιούν τη συμμετοχή και ενισχύουν την πραγματική επιρροή και τη λήψη αποφάσεων. Έτσι θα προετοιμάσει και θα αναβαθμίσει τους DMO για νέους τρόπους διακυβέρνησης όσον αφορά στις λειτουργίες, τις δεξιότητες και την υπευθυνότητα.

Με το Time for DMOcracy, επιχειρείται να εντοπιστούν μοντέλα διακυβέρνησης που οικοδομούν εμπιστοσύνη και νόμιμες πρακτικές. Μοντέλα που αντικατοπτρίζουν και σέβονται την πραγματική ιδιοκτησία του προορισμού.