Δοκιμάσαμε στην Ελλάδα το νέο «κτήνος» με τον κωδικό R8, προσπαθούμε απεγνωσμένα έως μάταια, μέρες μετά, να το αποβάλλουμε από το υποσυνείδητο, η οδηγική λίμπιντο σε απροσδόκητα φρενήρη πάρτι, τα καλύτερα έρχονται εκεί που δεν το περιμένεις…

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ

Ηλιόλουστο μεσημέρι στο Τατόι. Η πρόσκληση της Audi, πέρα από την παρουσίαση του νέου Α4, πουθενά δεν προϊδέαζε πως στο παρκινγκ με τα γυαλισμένα Α4, τα οποία περίμεναν καρτερικά την πρώτη επαφή επί ελληνικού εδάφους με τους δημοσιογράφους, θα υπήρχε διαθέσιμο το όνειρο σε τροχούς! Δεν ξέρω πόσοι συνάδελφοι το αντιλήφθηκαν, ο στόλος των Α4 σε οπτική προφίλ το έκρυβε με επιτυχία. Εμείς είμαστε εκεί, την ώρα που έπρεπε και βάλαμε στο χέρι το υπερόλπλο της Audi, την τελευταία γενιά του R8 με τον «θεϊκό» V10 κινητήρα των 5,2 λίτρων και τους 540 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. παρακαλώ! Σημειώστε για την ιστορία: Μόλις 3,5 δεύτερα για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα στο ταχύμετρο και 323 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας!

Κεραυνοβόλος έρωτας με την πρώτη ματιά, η πρώτη γνωριμία είναι τόσο έντονη που δεν θέλεις να ξεκολλήσεις τα μάτια σου από πάνω του. Με “ψαρωτικό” ματ χρώμα, χαμηλό ρύγχος, τεράστια κυψελώδη μάσκα και αγριεμένα φωτιστικά, είναι σαν τον βασιλιά των αρπακτικών. Χαμηλό ύψος και κέντρο βάρους, τεράστιοι τροχοί 20 ιντσών και υπερπαραγωγή στο πίσω τμήμα, με το εργαστήρι τεχνολογίας να βρίσκεται σαν πολύτιμο έκθεμα σε κοινή θέα, αφού η γυάλινη επιφάνεια που το καλύπτει, θα προσελκύσει ακόμη και…αόματους. Με μήκος 4,42 μέτρα, πλάτος 1,94 μέτρα, ύψος 1,24 μέτρα, μεταξόνιο 2,65 μέτρα, το νέο R8 ζυγίζει 1.454 κιλά, 50 λιγότερα από ότι η προηγούμενη γενιά. Διαθέτει πλέον κατά 40% ισχυρότερη στρεπτική ακαμψία, χάρη στο carbon-αλουμινένιο monocoque πλαίσιο, (η αναλογία είναι 23% από carbon και 77% από αλουμίνιο), το οποίο ζυγίζει μόλις 198 κιλά (σε αυτό βασίζεται και η αδελφή Lamborghini Huracan).

Τα 55 κιλά ροπής στις 6.500 σ.α.λ, συνδυάζονται τώρα με το νέο 7άρι αυτόματο κιβώτιο S Tronic διπλού συμπλέκτη που προσφέρει αστραπιαίες αλλαγές και διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός ηλεκτρουδραυλικού πολύδισκου συμπλέκτη, που δύναται να μεταφέρει το 100% της ροπής από τον εμπρός άξονα στον αντίστοιχο πίσω και το αντίστροφο. Η ροπή υπό κανονικές συνθήκες μεταφέρεται σε ποσοστό 100% στον πίσω άξονα (σαν καθαρόαιμο supercar), εκεί όπου φωλιάζει ένα σοφιστικέ μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.

Αρκετά με τα διαδικαστικά. Αλλού είναι το ζουμί. Ψάχνεις μανιωδώς την κρυμμένη χειρολαβή που απασφαλίζει τη θηριώδη πόρτα. Είσοδος. Απαγορευτική για κλειστοφοβικούς. Το κοκπιτ είναι βγαλμένο απευθείας από τις παιδικές αυτοκινητικές ονειρώξεις σου. Αγωνιστικό βολάν και από πίσω ένα άκρως εντυπωσιακό ψηφιακό καντράν με έντονο άρωμα από formula 1. Πατάς το κόκκινο μπουτόν και το «ατμοσφαιρικό τέρας» έρχεται στη ζωή, έτοιμο με τη μελωδία του να στείλει τις ενδορφίνες σου στα κόκκινα. Επιλέγεις αμέσως το πρόγραμμα Dynamic και βγαίνεις στη μεγάλη ευθεία του Τατοίου. Το «μεγάλη» είναι πλέον σχετικός όρος, μιας και το μόνο που θυμάμαι μετά να περιγράψω, είναι η λύσσα του V10 που έχει το όριο των 8.500 στροφών κυριολεκτικά «για πρωινό». Εκεί ψηλά, το κιβώτιο ανεβάζει αυτόματα σαν πυροβόλο τις σχέσεις, ενώ εσύ πιάνεις τον εαυτό σου να πανηγυρίζει σαν παιδί προσχολικής ηλικίας, αφού πρώτα έχεις γίνει ένα με το bucket κάθισμα. Μπορείς αν το επιθυμείς, να αλλάζεις εσύ σχέσεις με τα paddles, ακούγοντας τα εκπληκτικά «σκασίματα» του μοτέρ. Η ευθεία που λέγαμε πριν, μοιάζει πια με στενό της Κυψέλης, τα τοπία εναλλάσσονται ακαριαία, λες και παίζεις ηλεκτρονικό παιχνίδι σε fast forward, εμπρός από ηλεκτρονική κονσόλα. Είναι τέτοια η έξαψη που δεν θέλεις να αφήσεις το δεξί πόδι να χαλαρώσει. Το ανατριχιαστικό ουρλιαχτό του V10 στέλνει την αδρεναλίνη στο… «τρενάκι του τρόμου», αλλά εσύ εκεί απτόητος…

Οι ευθείες τελειώνουν, τα στροφιλίκια του Μερκούρη έπονται, διαδρομή που σαφώς δυσχεραίνει τις κινήσεις του θηριώδους R8, με τα τεράστια μετατρόχια και το σεβαστό πλάτος να σε αναγκάζουν να σημαδεύεις για να χωρέσεις στη λωρίδα σου. Κάτι που δεν καταφέρνεις εύκολα, το πληθωρικό R8 καλύπτει σχεδόν τη διάμετρο του δρόμου. Ας είναι. Εδώ το βρήκαμε, εδώ θα το απολαύσουμε. Δεν έχουμε επιλογή, ούτε χρόνο. Στρίβει βιδωμένο στην άσφαλτο και σε προκαλεί να πιέσεις κι άλλο, αν έχεις φυσικά τα κότσια… Πρόκειται για ένα ανόθευτο supercar με ατόφια αίσθηση προικισμένου αγωνιστικού, που διαγράφει τις τροχιές σαν να διαβάζει την πιο τολμηρή σκέψη σου. Ζυγισμένο σαν «τραπέζι», με πρόσφυση και φρένα που στέλνουν το στομάχι σου για αλλαγή λογισμικού.

Το R8 είναι η απανταχού εκδίκηση της «ανδρικής» αυτοκίνησης, απέναντι σε όλες τις ξενέρωτες εξαγγελίες της εποχής περί αυτόνομης οδήγησης και παρεμβατικών συστημάτων που ακρωτηριάζουν την οδηγική ηδονή. Η πανάκριβη (235.000 ευρώ) «ερωμένη» με τους τέσσερις κύκλους στη «μύτη», μας έδωσε εκ νέου κίνητρο να συνεχίσουμε να αγαπάμε το χόμπι που μετατρέψαμε σε επάγγελμα πριν από δυο και βάλε δεκαετίες…