Με εφαλτήριο το αεροδρόμιο Μακεδονία η Fraport Greece σχεδιάζει την άμεση βελτιστοποίηση της εικόνας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που έχει αναλάβει προς διαχείριση. Μολονότι η σχετική παράδοση από το ΤΑΙΠΕΔ προς την ανάδοχο εταιρεία προβλέπεται να λάβει χώρα έως τα τέλη του Ιανουαρίου του 2017, ήδη η Fraport Greece ολοκλήρωσε το master plan (Κύριο Σχέδιο) του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, του οποίου τα βασικά σημεία παρουσιάζει σήμερα ο ΕΤ της Κυριακής.
Σύμφωνα με αυτό το αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί περίπου 8 εκατ. επιβάτες το 2026, έναντι 5,35 που εξυπηρετούσε το 2015 δηλαδή αύξηση κατά 48%. Με την ολοκλήρωση των έργων θα διαθέτει 57.907 τ.μ. έναντι των 26.600 τ.μ. που διαθέτει σήμερα. Θα έχει 44 counters για check in (από 30), 12 γραμμές ελέγχου από 6 που έχει σήμερα, 28 θύρες από 16 που διαθέτει σήμερα, 7 σημεία παραλαβής αποσκευών από 4 που είναι σήμερα και 22 θέσεις παρκαρίσματος αεροσκαφών, εκ των οποίων οι 20 είναι για μεγάλα αεροσκάφη. Η ανέλιξη των τετραγωνικών του αεροδρομίου θα προέλθει ουσιαστικά από το νέο Terminal (αεροσταθμό) που θα ανεγερθεί προς την πλευρά που έρχονται σήμερα τα αυτοκίνητα (χώρος στάθμευσης ταξί).
Κατά το master plan το Αεροδρόμιο Μακεδονία εν συνόλω θα διαθέτει : 2.500 τμ για χώρους φαγητού και καφέ, 2.000 τμ για καταστήματα, 3.500 τμ. ως Duty free, νέο πυροσβεστικό σταθμό, δεν προβλέπεται η δημιουργία φυσουνών λόγω της πρότερης κατασκευής του αεροδρομίου, ενώ σχεδιάστηκε η αλλαγή του τρόπου στάθμευσης των αεροσκαφών.
Με την παραλαβή των 14 αεροδρομίων η Fraport ειδικά για το Μακεδονία, έχει προγραμματίσει εντός 10 ημερών την άμεση βελτίωση της εικόνας του αεροδρομίου. Όπως υπολογίζει η διοίκηση της Fraport σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα θα ξεκινήσουν τα έργα για το νέο terminal μετά τις σχετικές άδεις και περιβαλλοντικές μελέτες που απαιτούνται.
Η Fraport Greece προχωρά, επίσης, σε σύναψη νέων συμφωνιών με αεροπορικές εταιρίες και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, συμφωνίες οι οποίες αποσκοπούν στη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στην αύξηση της συνολικής τουριστικής αγοράς δίνοντας έμφαση στις αγορές που έχουν ήδη ισχυρή παρουσία στη Θεσσαλονίκη.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Fraport Greece «με έμφαση στην άνεση, στην ασφάλεια και στη λειτουργικότητα, η εταιρεία θα προχωρήσει στην αναβάθμιση των ήδη υπαρχουσών υποδομών του Aεροδρομίου «Μακεδονία», καθώς και σε έργα με στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου περιβάλλοντος που θα βασίζεται στις ανάγκες των επιβατών. Οι σημαντικές βελτιώσεις που θα πραγματοποιηθούν για την αύξηση τόσο της χωρητικότητας του αεροδρομίου όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών περιλαμβάνουν όπως σημειώθηκαν παραπάνω: 47% αύξηση των σταθμών Check-in, 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών, 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών και διπλασιασμό των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου. Ταυτόχρονα, όλες οι λειτουργίες του αεροδρομίου θα πραγματοποιούνται με βάση τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα ασφαλείας. Τα έργα που θα πραγματοποιηθούν περιλαμβάνουν την αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών με τη δημιουργία θέσεων power-in/push-back και την ανακαίνιση του οδοστρώματος. Όπως τόνισε η διοίκηση της Fraport Greece, σε πρόσφατη εκδήλωση του Εμπορικού και Bιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της περιοχής της Μακεδονίας ως ένας ιδιαίτερα ελκυστικός προορισμός, καθώς και η ενδυνάμωση της θέσης της πόλης ως σημαντικό εμπορικό, επιχειρηματικό και τουριστικό κέντρο–κόμβο που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη Νότια Ευρώπη.
Σύνολο επενδύσεων
Η Fraport Greece δηλώνει ότι θα επενδύσει περισσότερα από 400 εκατ. ευρώ στα 14 ελληνικά αεροδρόμια την πρώτη 4ετία από την ανάληψη της διαχείρισής τους. Όπως επισήμανε ο Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece κ. Γιώργος Βήλος στο 15ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ.
Οι επενδύσεις θα αφορούν κυρίως στην αναβάθμιση και επέκταση των εγκαταστάσεων των 14 αεροδρομίων. Ο κ. Βήλος, σημείωσε ότι από περίπου 200.000 τ.μ. που είναι η συνολική επιφάνεια των 14 αεροδρομίων στο τέλος της 4ετίας θα έχουν γίνει 300.000 έως 320.000 τ.μ.
Ενδεικτικά ανέφερε ότι το αεροδρόμιο της Σαντορίνης θα επεκταθεί στα 15.000 τ.μ. από 5.000 τ.μ. σήμερα, της Κέρκυρας θα επεκταθεί κατά 1.000 τ.μ. και ανάλογες επεκτάσεις θα γίνουν και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Έμφαση επίσης θα δοθεί στη δημιουργία εμπορικών κέντρων μέσα στα αεροδρόμια, με τη φιλοδοξία να είναι εφάμιλλα του αεροδρομίου της Αθήνας και άλλων διεθνών αεροδρομίων.
Όπως πρόσθεσε ο Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία προσλήψεων. Ήδη έχουν προληφθεί 75 άτομα και μέχρι την άνοιξη οι προσλήψεις θα φτάσουν στα 550 άτομα. Από αυτά, τα 120-130 άτομα θα είναι στην κεντρική διοίκηση στην Αθήνα και οι υπόλοιποι θα κατανεμηθούν στα 14 αεροδρόμια. Αυτή τη στιγμή, όπως είπε ο κ. Βήλος, έχουν κατατεθεί στην εταιρεία 50.000 βιογραφικά για πρόσληψη και καθημερινά προστίθενται και άλλο ενδιαφερόμενοι.
Στην επόμενη δεκαετία η Fraport Greece εκτιμά ότι τα 14 αεροδρόμια θα εξυπηρετούν τουλάχιστον 31 εκατ. επιβάτες, χάρη στη διασύνδεσή τους, τη συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες και την προσθήκη νέων προορισμών.
Τέλος ως προς τις χρεώσεις που θα επιβληθούν ο κ. Βήλος υπενθύμισε ότι το πλαίσιο αναφέρεται ρητά στη σύμβαση που έχει υπογραφεί και επικυρώθηκε στη Βουλή,η οποία και προβλέπει: 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη έως την ολοκλήρωση των επενδύσεων και μετά οι χρεώσεις μπορούν να ανέλθουν κατ’ ανώτερο στα 18,5 ευρώ.