Στη δημιουργία του πρώτου υβριδικού-ηλεκτρικού αεροσκάφους σκέφτεται να προχωρήσει η Airbus. Η εταιρεία επανασχεδιάζει τη στρατηγική της για την αντικατάσταση του A320neo μέσα στην επόμενη δεκαπενταετία.
Η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών είναι κάτι παραπάνω από βέβαιη ότι το επαναστατικό σύστημα ώθησης που έχει σχεδιάσει θα τη βοηθήσει να έχει κατασκευάσει ως το 2035 ένα νέο αεροσκάφος τζετ.
Ακόμη, δεν υπάρχουν καθορισμένα χρονοδιαγράμματα και προβλέπεται να υπάρξουν και αρκετές μεταβολές καθώς στο συγκεκριμένο σχέδιο εμπλέκονται πολλές και διαφορετικές διαδικασίες.
Η Airbus θα ξεκινήσει με την κατασκευή ενός μικρότερου τύπου τζετ, όπως το A321neo, το οποίο μπορεί να μεταφέρει ως 240 επιβάτες.
Οποιαδήποτε άλλη απόφαση για περαιτέρω αλλαγές του σχεδιασμού θα εξαρτηθεί από την δυναμική της αγοράς αλλά και από τον ανταγωνισμό σε παγκόσμιο επίπεδο, κυρίως από την Boeing.
Η Airbus συνεργάζεται με την Rolls Royce και την Siemens στον σχεδιασμό υβριδικού κινητήρα. Οι δοκιμές έχουν προγραμματισθεί στα επόμενα δυο χρόνια. Πρόκειται για μια συσκευή παραγωγής ενέργειας 2 μεγαβάτ, αρκετά μικρότερη από ότι χρειάζεται για να πετάξει ένα τυπικό μοντέλο αεροσκάφους μικρών – μεσαίων αποστάσεων.
Μια από τις ιδέες σχεδιασμού ενός υβριδικού τζετ είναι να χρησιμοποιείται ένας συμβατικός κινητήρας στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, ο οποίος θα φορτώνει την μπαταρία και ταυτόχρονα θα δημιουργεί και τη δική του ώση.
Η μπαταρία θα τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς κινητήρες που θα βρίσκονται στις πτέρυγες. Η ταυτόχρονη λειτουργία των ηλεκτρικών κινητήρων και του συμβατικού θα γίνεται στις φάσεις της πτήσης που απαιτείται μεγάλη ισχύς, δηλαδή στην απογείωση και την προσγείωση.
Οι φάσεις αυτές έχουν και την μεγαλύτερη κατανάλωση σε καύσιμα. Κατά τη διάρκεια της πτήσης το υβριδικό αεροσκάφος θα επιχειρεί με λίγο μικρότερη ταχύτητα.
Δηλαδή μια τυπική πτήση μεταξύ προορισμών εντός Ευρώπης που διαρκεί γύρω στη μιάμιση με δυο ώρες, θα διαρκεί περίπου τριάντα λεπτά παραπάνω.