Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τους δημοφιλείς προορισμούς σε όλο τον κόσμο για τουρισμό, εγκατάσταση και επενδύσεις, αποκαλύπτει η ετήσια μελέτη Nation Brands Index (NBI) του Anholt-Ipsos που μετρά τις αντιλήψεις για 60 έθνη σε όλο τον κόσμο.
- Το 2023 η Ιαπωνία ξεπερνά τη Γερμανία και γίνεται η πρώτη χώρα εκτός των ΗΠΑ και της Ευρώπης που καταλαμβάνει την πρώτη θέση.
- Το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ και η Αυστραλία ανεβαίνουν στην κατάταξη ενώ η Ιταλία, η Γαλλία και η Σουηδία πέφτουν.
- Η Γερμανία πέφτει στη δεύτερη θέση για πρώτη φορά από το 2016.
- Η Γαλλία πέφτει από την 5η στην 8η, την χαμηλότερη κατάταξη της που έχει καταγραφεί ποτέ.
- Η Ελλάδα βρίσκεται στην 21η θέση, με σκορ 63,59.
Η επιθυμία για ταξίδια και επενδύσεις στο υψηλό όλων των εποχών
Η συνολική επιθυμία για ταξίδια σε όλο τον κόσμο έχει φτάσει σε υψηλό όλων των εποχών το 2023. Ο μέσος όρος έχει αυξηθεί συνολικά και τα περισσότερα έθνη έχουν άνοδο σε αυτήν τη μέτρηση, αλλά αξιοσημείωτες μειώσεις παρατηρούνται στη Γαλλία, την Ουκρανία και τον Καναδά.
Φέτος, η ελκυστικότητα των επενδύσεων επανέρχεται, παρά τις ανησυχίες για τον πληθωρισμό σε όλο τον κόσμο.
Οι 10 δημοφιλείς παγκόσμιοι προορισμοί για τουρισμό και εγκατάσταση
- Ιαπωνία 69.85
- Γερμανία 69.43
- Καναδάς 68.91
- Ηνωμένο Βασίλειο 68.80
- Ιταλία 68.69
- ΗΠΑ 68.43
- Ελβετία 68.24
- Γαλλία 67.95
- Αυστρία 67.80
- Σουηδία 67.75
Η Ιαπωνία παίρνει το προβάδισμα για πρώτη φορά στην ιστορία του NBI
Η Ιαπωνία έχει ξεπεράσει τη Γερμανία και κατατάσσεται στην 1η θέση στα 60 έθνη στο NBI γίνεται η πρώτη χώρα από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού που βρίσκεται στην κορυφή.
Ενώ η Γερμανία κατέχει την 1η θέση για ρεκόρ έξι συνεχόμενων ετών, η Ιαπωνία ανεβαίνει σταθερά καταλαμβάνοντας την 5η το 2019, την 4η το 2020, την 3η το 2021, τη 2η το 2022 και τελικά την 1η το 2023.
Η θέση της Ιαπωνίας βελτιώθηκε σε γενικές γραμμές φέτος και μπήκε στην πρώτη δεκάδα και στους έξι δείκτες.
Η φήμη της παραμένει ισχυρότερη στον Δείκτη Εξαγωγών, όπου πλέον κατέχει την 1η θέση και στα τρία χαρακτηριστικά. Την συνεισφορά στην επιστήμη και την τεχνολογία, ως δημιουργικός τόπος και ελκυστικότητα προϊόντων.
Έχει επίσης ισχυρή φήμη στους Δείκτες Ανθρώπινου Δυναμικού και Τουρισμού, όπου το έθνος λαμβάνει υψηλές βαθμίδες για την απασχολησιμότητα των ανθρώπων του και τη ζωντάνια των πόλεων του.
Η Γερμανία περνά στη δεύτερη θέση, ο Καναδάς στην τρίτη
Για πρώτη φορά από το 2016, η Γερμανία πέφτει στη 2η θέση του NBI. Η θέση της Γερμανίας σε κάθε έναν από τους δείκτες παραμένει σχετικά σταθερή, αλλά με την κατάταξη της Ιαπωνίας να κινείται σε πιο θετική κατεύθυνση, η Γερμανία έχει ξεπεραστεί. Ωστόσο, η φήμη της Γερμανίας συνεχίζει να είναι ισχυρή το 2023.
Κερδίζει πέντε κορυφαίες θέσεις στους Δείκτες Εξαγωγών, Μετανάστευσης και Επενδύσεων, Διακυβέρνησης και Πολιτισμού με θετικές αντιλήψεις για την αθλητική της αριστεία, την απήχηση των προϊόντων της και τη συμβολή της στη μείωση της παγκόσμιας φτώχειας.
Σε συμφωνία με το 2022, ο Καναδάς ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα της κατάταξης. Οι παγκόσμιες αντιλήψεις για τον Καναδά παραμένουν ισχυρές και η χώρα διατηρεί το προβάδισμά της στους Δείκτες Ανθρώπινου Δυναμικού και Μετανάστευσης και Επενδύσεων με την 1η θέση κατάταξης.
Το Ηνωμένο Βασίλειο επανέρχεται στην πρώτη πεντάδα
Πέρυσι, το Ηνωμένο Βασίλειο έπεσε από την πρώτη πεντάδα για πρώτη φορά στην ιστορία του NBI και έφτασε στην 6η συνολικά.
Φέτος, πηδά στην 4η θέση και ανακτά μια θέση κοντά στην κορυφή.
Οι αντιλήψεις για τη χώρα είναι σχετικά σταθερές. Σύμφωνα με πέρυσι, το Ηνωμένο Βασίλειο κατατάσσεται συνολικά στην 4η θέση στον Δείκτη Εξαγωγών, στην 5η στη Μετανάστευση και στις Επενδύσεις και στην 6η στον Τουρισμό.
Οι απόψεις για τη διακυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν βελτιωθεί, ιδίως όσον αφορά την ικανότητα της κυβέρνησης του και την προστασία του περιβάλλοντος.
Οι ΗΠΑ συνεχίζουν την ανάκαμψη τους, η Γαλλία την πτώση της
Οι ΗΠΑ και η Γαλλία κατέχουν θέσεις στην πρώτη δεκάδα του Nation Brands Index από το 2008. Ωστόσο, οι τοποθετήσεις τους δεν είναι στατικές. Και οι δύο χώρες έχουν δει σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη με τα χρόνια.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες απόλαυσαν μια μακρά κυριαρχία στην 1η θέση από το 2009 έως το 2013 και ξανά το 2015 και το 2016. Το 2017, οι αντιλήψεις για τη χώρα σχετικά με τους δείκτες Διακυβέρνησης, Ανθρώπων, Τουρισμού και Μετανάστευσης και Επενδύσεων μειώθηκαν, προκαλώντας πτώση των ΗΠΑ από 1η έως 6η.
Παρέμεινε στην 6η θέση μέχρι το 2020 -την πρώτη χρονιά που πραγματοποιήθηκε η έρευνα μετά την έναρξη της πανδημίας COVID-19- όταν οι περαιτέρω μειώσεις στους Δείκτες Διακυβέρνησης, Τουρισμού και Μετανάστευσης και Επενδύσεων ώθησαν τις ΗΠΑ στη 10η θέση. Μετά από αυτή την ιστορική πτώση, η χώρα άρχισε έκτοτε να ανεβαίνει ξανά τις τάξεις.
Το 2023, η άνοδος των ΗΠΑ στην κατάταξη ενισχύεται από τις δέκα πρώτες θέσεις σε τέσσερις από τους έξι δείκτες. Σε εξαγωγές, πολιτισμό, μετανάστευση, επενδύσεις και Τουρισμό.
Οι ερωτηθέντες εκτιμούν ιδιαίτερα τη συμβολή της στην επιστήμη και την τεχνολογία, τις ζωντανές πόλεις, την αθλητική αριστεία, τα εκπαιδευτικά προσόντα, τη σύγχρονη κουλτούρα και την ελκυστικότητα των επενδύσεων.
Η Γαλλία γνώρισε επίσης αξιοσημείωτες αλλαγές. αφού διατήρησε την 4η θέση συνολικά από το 2011 έως το 2015, η κατάταξη της έπεσε στην 5η το 2016, στη συνέχεια ανέβηκε στη 2η το 2017.
Η χώρα ανέβηκε ξανά στη 2η το 2019 αφού έπεσε στην 4η το 2018 και από τότε ξεκίνησε μια σταθερότερη πτώση. Φέτος, η λαμβάνει τη χαμηλότερη κατάταξη της και βρίσκεται στην 8η θέση.
Ενώ η χώρα παραμένει υγιής από άποψη φήμης σε πολλούς δείκτες και θέσεις εντός της πρώτης δεκάδας για τον Πολιτισμό, τον Τουρισμό, τις Εξαγωγές και τη Μετανάστευση και τις Επενδύσεις, οι αδυναμίες της φαίνονται στους Δείκτες Ανθρώπου και Διακυβέρνησης.
Οι αντιλήψεις περί δίκαιης μεταχείρισης και σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των πολιτών της, η υπεύθυνη συμπεριφορά στους τομείς της ειρήνης και της ασφάλειας και η φιλόξενη φύση υποχώρησαν το 2023 και συμβάλλουν στην πτώση της γενικής κατάταξης.
Η Ουκρανία μπαίνει στην τελευταία πεντάδα
Καθώς ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας συνεχίζεται, η επίδραση που μπορεί να έχει η σύγκρουση στη φήμη μιας χώρας αρχίζει να φαίνεται στην Ουκρανία.
Η Ουκρανία απολάμβανε μια σχετικά σταθερή φήμη μεταξύ 2017 και 2022, με σταθερή προσγείωση στην τέταρτη βαθμίδα των μετρούμενων χωρών NBI.
Ωστόσο, καθώς η φήμη άλλων χωρών έχει βελτιωθεί τον τελευταίο χρόνο, η δική της παρέμεινε ως επί το πλείστον στάσιμη.
Η Ουκρανία διαπιστώνει μεταβολή της συνολικής βαθμολογίας NBI κατά -0,07 μονάδες, σε σύγκριση με την παγκόσμια μέση αλλαγή βαθμολογίας +0,90 μονάδες.
Με αυτή τη μικρή μείωση βαθμολογίας, η συνολική κατάταξη του NBI της Ουκρανίας πέφτει από την 47η στην 57η το 2023, τοποθετώντας την στην τελευταία πεντάδα με τη Μποτσουάνα, τη Ρωσία, την Τανζανία και την Κένυα.