Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τις τάσεις που σημειώνουν μεγάλη άνοδο δημοτικότητας μεταξύ των ταξιδιωτών φέτος, αποκαλύπτει η πρώτη έκθεση Trendcast 2025 του Tripadvisor.
Για να τις εντοπίσει ανέλυσε τα δεδομένα αναζήτησης, κρατήσεων και συμπεριφοράς από την πλατφόρμα του τα τελευταία δύο χρόνια.
Ανάμεσα σε αυτές οι τάσεις που χαρτογραφούν τους προορισμούς, τις εμπειρίες και τα κίνητρα που επαναπροσδιορίζουν την τέχνη του ταξιδιού, είναι το Costa Navarino Mandarin Oriental.
«Το Trendcast 2025 δεν είναι η τυπική ετήσια αναφορά τάσεων, είναι μια ματιά στο μέλλον των ταξιδιών και στις συμπεριφορές των καταναλωτών που πιστεύουμε ότι θα διαμορφώσουν τον κλάδο μας τα επόμενα χρόνια, δήλωσε η Hilary Fischer-Groban, Επικεφαλής Έρευνας στο Tripadvisor.
Η εξερεύνηση από πρώτο χέρι πληροφορίες από εκατομμύρια ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο έχει αποκαλύψει ενδιαφέρουσες τάσεις και τεράστιες πολιτιστικές αλλαγές που διαμορφώνουν τα ταξίδια.
Βουτώντας στις αναδυόμενες τάσεις και τις πολιτιστικές αλλαγές μέσω των δεδομένων πρώτου μέρους μας, το Tripadvisor Trendcast χρησιμεύει ως οδικός χάρτης για ταξιδιώτες και ηγέτες του κλάδου, εμπνέοντας τα ταξίδια του αύριο».
Ταξιδιώτες ομορφιάς
Πρόκειται για ταξιδιώτες που θέλουν να εξερευνήσουν τον κόσμο μέσω των περιποιήσεων ομορφιάς, από ιστορικά τελετουργικά ομορφιάς έως πιο σύγχρονη τεχνολογία.
Το Tripadvisor έχει δει τις κρατήσεις ομορφιάς να αυξάνονται 400%, ενώ οι αναφορές σε θεραπείες περιποίησης δέρματος στα φόρουμ είναι στο +87%.
Πού: Αγιουρβεδικό καταφύγιο στη Σρι Λάνκα στα ιαματικά λουτρά της Νότιας Κορέας όπου η βλεννίνη σαλιγκαριού είναι τόσο κοινή όσο το αντηλιακό.
Ταξίδι στο χρόνο
Η απομακρυσμένη και υβριδική εργασία έχει επαναπροσδιορίσει τα ταξίδια. Με τις «επαγγελματικές διακοπές» να έχουν επικρατήσει, οι ταξιδιώτες αναζητούν να μεγιστοποιήσουν τις εμπειρίες έξω από το 9-5.
Σκεφτείτε τις πρωινές ξεναγήσεις σε εμβληματικά αξιοθέατα όπως το Βατικανό, ή την εμπειρία μιας πόλης όπως το Κιότο μετά τις ώρες σε μια ξενάγηση με ποδήλατο αργά το βράδυ.
Οι αναζητήσεις στο Tripadvisor για τις λέξεις «ανοιχτά αργά» και «24 ώρες» έχουν υπερδιπλασιαστεί (110%) τον τελευταίο χρόνο.
Πού: Το Nautilus Maldives έχει σπάσει το ρολόι -χωρίς χρονοδιαγράμματα, χωρίς ώρες κλεισίματος- προσφέρει από μασάζ στις 2 π.μ. μέχρι φαγητό στο 24ωρο εστιατόριο του.
Γραμμένο στα άστρα
Με την άνοδο τάσεων όπως το «WitchTok» και με το ανοδικό ενδιαφέρον για τα μυστικιστικά και κοσμικά πεδία, οι πνευματικές εμπειρίες έχουν ζήτηση και οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν γι’ αυτές.
Οι αναζητήσεις στο Tripadvisor για κρατήσεις που περιέχουν λέξεις όπως «αστρολογία», «ταρώ» και «πανσέληνος» έχουν εκτοξευθεί πάνω από 500% τα τελευταία δύο χρόνια.
Πού: Το Standard στο Λονδίνο πραγματοποιεί ζωδιακά retreats, ταιριάζοντας τους ταξιδιώτες με εμπειρίες προσαρμοσμένες στο ζώδιο τους, ενώ το Mandarin Oriental του Costa Navarino προσφέρει θεραπείας κρυστάλλων στο σπα.
Έρευνα προέλυεσης φαγητού
Οι συζητήσεις γύρω από τη βιωσιμότητα των τροφίμων έχουν αυξηθεί 65% σε κριτικές και φόρουμ, καθώς οι άνθρωποι αναζητούν ηθικά προερχόμενες επιλογές φαγητού στα ταξίδια τους.
Τα αξιοθέατα όπως οι φάρμες και οι αγορές αγροτών αυξάνονται 1.400% ταχύτερα από την ευρύτερη κατηγορία εμπειριών φαγητού και ποτού, καθώς οι τουρίστες ενδιαφέρονται περισσότερο για το από πού προέρχεται το φαγητό τους και πώς παρασκευάζεται.
Πού: Από steak-cations σε εστιατόρια προορισμού όπως το Don Julio στην Αργεντινή έως επισκέψεις σε αγρόκτημα για εποχιακές εκδηλώσεις όπως το σιρόπι σφενδάμου στο Βερμόντ, οι ταξιδιώτες θέλουν να έρθουν πιο κοντά στη διαδικασία.
Εξερεύνηση σε γειτονιές
Οι ταξιδιώτες έχουν κουραστεί από την τουριστική διαδρομή και την προσπάθεια να χωρέσουν πολλούς προορισμούς σε ένα ταξίδι.
Αντ’ αυτού, αφιερώνουν χρόνο για να βυθιστούν σε συγκεκριμένες γειτονιές, έναν δρόμο τη φορά, με τις σελίδες αξιοθέατων γειτονιάς στο Tripadvisor να αυξάνονται 134% ταχύτερα από τον μέσο όρο των αξιοθέατων.
Πού: Το Centro Histórico της Σεβίλλης είδε την επισκεψιμότητα να αυξάνεται κατά 97% από έτος σε έτος (+1.145% ταχύτερα από τη μέση άνοδο στο Tripadvisor). Το Wrigleyville του Σικάγο σημείωσε αύξηση 72% από έτος σε έτος (824% ταχύτερη από τον μέσο όρο).
Solo ταξίδια και γνωριμίες
Στα solo ταξίδια δεν είναι κανόνας ότι εξερευνείτε μόνοι σας τον προορισμό. Μετατρέποντας τις ανεξάρτητες περιπέτειες σε κοινές εμπειρίες, πάνω από το ένα τρίτο (36%) των solo ταξιδιωτών δήλωσαν ότι η «γνωριμία με νέους ανθρώπους» ήταν το κύριο κίνητρο για τα ταξίδια τους και είναι 60% πιο πιθανό να αναφέρουν στις κριτικές τους ότι «έκαναν φίλους».
Η βιομηχανία ανταποκρίνεται στις ανάγκες των solo ταξιδιωτών, με καμπίνες στα κρουαζιερόπλοια και μενού σε νέα hot εστιατόρια.
Πού: Δοκιμάστε μία μικρή ομαδική περιήγηση στις ιστορικές παμπ του Λονδίνου ή κάντε νέους φίλους σε μακρινά μέρη όπως η Ισλανδία σε ολοήμερη περιήγηση στη νότια ακτή.