Το 2022, το Tripadvisor διεξήγαγε μια ανάλυση πολλαπλών τμημάτων, ερευνώντας 4.959 καταναλωτές σε έξι χώρες (ΗΠΑ, Η.Β., Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Ινδία και Αυστραλία), για να κατανοήσει την τρέχουσα ταξιδιωτική ζήτηση και τι σημαίνει για τις επιχειρήσεις.

Βασικά ευρήματα της μελέτης «A Economic Portrait of the Traveler»:

Τα ταξίδια είναι αδιαπραγμάτευτα έξοδα

Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα ταξίδια αναψυχής αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο του ετήσιου προαιρετικού προϋπολογισμού των καταναλωτών, με τους ταξιδιώτες να διαθέτουν σχεδόν ένα στα πέντε δολάρια (19%) σε ταξίδια αναψυχής, σε συνδυασμό μόνο με φαγητό (19%). Αυτό είναι υψηλότερο από τα ψώνια (18%), τη βελτίωση του σπιτιού (14%) ή την ψυχαγωγία (13%).

Ενόψει της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας, οι ερωτηθέντες φαίνονται έτοιμοι να απορροφήσουν υψηλότερα κόστη για να συνεχίσουν να ταξιδεύουν, με το 78% να σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα ή τουλάχιστον τα ίδια για ταξίδια όπως πέρυσι.

Η εξοικονόμηση κόστους φαίνεται πιθανό να πέσει σε άλλες κατηγορίες, με τα τρία τέταρτα εκείνων που σχεδιάζουν να μειώσουν τις διακριτικές δαπάνες αποφεύγοντας περικοπές σε τυχόν ταξιδιωτικά σχέδια.

Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες (95%) δήλωσαν ότι προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες σε άλλες κατηγορίες για να εξοικονομήσουν χρήματα για μελλοντικές διακοπές.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών πραγματοποιεί αγορές από μια σειρά κατηγοριών όταν προετοιμάζονται για ένα ταξίδι, από ρούχα (89%), αποσκευές (72%), ηλεκτρονικά (62%). Είναι σημαντικό ότι δεν πρόκειται για εφάπαξ αγορές, με τους ερωτηθέντες να αγοράζουν αυτά τα αντικείμενα τουλάχιστον 2-3 φορές τα τελευταία τρία χρόνια πριν ταξιδέψουν.

Αυτή η νοοτροπία συνεχίζεται στον προορισμό, με το 63% να ισχυρίζεται ότι τα ψώνια αποτελούν σημαντικό μέρος του ταξιδιωτικού τους προϋπολογισμού και το 62% να συμφωνεί ότι τα ψώνια είναι ένας σημαντικός τρόπος για να ξοδέψουν χρόνο ενώ ταξιδεύουν.

Μόνο το 4% των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δεν ψωνίζει συνήθως κατά τη διάρκεια ταξιδιών αναψυχής, ενώ το 20% κατέταξε τα ψώνια ως τη δραστηριότητα στην οποία ξοδεύουν περισσότερο ενώ ταξιδεύουν.