
Ο επικεφαλής της βιωσιμότητας του Ομίλου Tui έχει περιγράψει τις διαμαρτυρίες για τον υπερτουρισμό ως «σοκαριστικές» και σημάδι ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει να συνεργαστούν στενά με τους προορισμούς για να «βρουν τις σωστές λύσεις».
Ο Ian Corbett είπε στο Travel Weekly’s Sustainability Summit 2024 ότι ο Όμιλος Tui είχε μακρά ιστορία συνεργασίας με τους εταίρους προορισμού του και περιέγραψε την ανάγκη να συνεχιστεί.
«Αναγνωρίζουμε ότι οι προορισμοί έχουν όρια και εναπόκειται σε αυτούς τους προορισμούς να θέτουν αυτά τα όρια στην ποσότητα και τον τύπο τουρισμού που θέλουν και θα εργαστούμε για αυτό», είπε.
Φέτος, οι κάτοικοι σε ισπανικούς προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων των Καναρίων Νήσων και των Βαλεαρίδων Νήσων, έχουν πραγματοποιήσει μεγάλης κλίμακας διαμαρτυρίες για τον αντίκτυπο του τουρισμού στις κοινότητές τους.
Ερωτηθείς για τις διαδηλώσεις, είπε: «Είναι σοκαριστικό να βλέπεις πολίτες οπουδήποτε να κινούνται για να διαμαρτυρηθούν για ένα θέμα που εργάζεσαι τόσο στενά καθημερινά».
Περιγράφοντας την προσέγγιση του Ομίλου Tui για τη βιωσιμότητα στο χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων του, η Corbett τόνισε τη σημασία των στόχων που βασίζονται στην επιστήμη και εξήγησε τον κρίσιμο ρόλο της ενεργειακής απόδοσης.
«[Συνολικά] 25% των δικών μας ξενοδοχείων παράγουν τη δική τους ηλεκτρική ενέργεια επί τόπου», είπε.
Χαιρέτισε τα παγκόσμια σχέδια για την επίτευξη των καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050, αλλά επεσήμανε ότι η άμεση δράση είναι ζωτικής σημασίας.
«Η [υπόσχεση] του 2050 είναι ένα πραγματικά σημαντικό όραμα και στόχος, αλλά είναι επίσης δυνητικά μια τακτική καθυστέρησης», είπε.
Ο Jose Gonzalez, ανώτερος διευθυντής βιωσιμότητας για την Ευρώπη στην Clia, δήλωσε ότι είχε εντυπωσιαστεί με τις περιβαλλοντικές προσπάθειες της βιομηχανίας κρουαζιέρας από τότε που μετακόμισε στον κλάδο από ένα ευρύτερο ναυτιλιακό υπόβαθρο.
«Έχω δει μια τεράστια προσπάθεια που προέρχεται όχι μόνο από τα μέλη μας αλλά και από τους ενδιαφερόμενους φορείς που εμπλέκονται στη ναυτιλιακή βιομηχανία», είπε, προσθέτοντας: «Ήταν μια όμορφη έκπληξη να δούμε τι κάνει η βιομηχανία κρουαζιέρας».
Είπε ότι οι «παρανοήσεις» σχετικά με τη ρύπανση που προκαλείται από τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τις διορθωτικές της ενέργειες οφείλονται ίσως στην αποτυχία του κλάδου να επικοινωνήσει αποτελεσματικά.
Η «αυστηρή» προσέγγιση του τομέα της κρουαζιέρας για την επιδίωξη εναλλακτικών καυσίμων ήταν μεταξύ των βασικών στοιχείων της περιβαλλοντικής στρατηγικής του, είπε, όπως και η προσπάθεια για αύξηση της χρήσης χερσαίας ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο Patrick Borg Hedley, γενικός διευθυντής για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία στον Όμιλο Lufthansa, δήλωσε ότι ο όμιλος ξοδεύει 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για τον εκσυγχρονισμό του στόλου.