Ο Όμιλος Tui ανέφερε ότι οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2025 είναι αυξημένες, καθώς και τα ετήσια κέρδη αυξήθηκαν κατά ένα τρίτο σε 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ λόγω «καλής συνεργασίας» με ταξιδιωτικά γραφεία.

Η ζήτηση για προορισμούς μικρών και μεσαίων αποστάσεων συνεχίζει να αυξάνει τις κρατήσεις για το επόμενο καλοκαίρι, με την Ελλάδα, την Τουρκία και τις Βαλεαρίδες «να αποδεικνύονται για άλλη μια φορά οι πιο δημοφιλείς» προορισμοί.

Η βόρεια περιοχή της Tui, η οποία περιλαμβάνει το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, σημείωσε ετήσια κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) υπερδιπλασιασμένα από 71 εκατομμύρια ευρώ σε 165 εκατομμύρια ευρώ τους 12 μήνες έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Η μεγαλύτερη ταξιδιωτική εταιρεία της Ευρώπης περιέγραψε την έναρξη της σεζόν αιχμής του επόμενου έτους ως «υποσχόμενη σε περιβάλλον υψηλότερου κόστους», με κρατήσεις να αυξάνονται κατά 7% και μέσες τιμές πώλησης (ASP) 3% υψηλότερες. Μέχρι σήμερα έχει πουληθεί το 17% της σεζόν.

Το πρόγραμμα από το Ηνωμένο Βασίλειο πωλείται κατά 27% με κρατήσεις μειωμένες κατά 3% σε αυτήν την περίοδο πέρυσι, ωστόσο, η Tui ανέφερε «ισχυρή δυναμική» τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες.

Τα έσοδα του Ομίλου για το έτος έως τις 30 Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν κατά 12% στα 23,2 δισεκατομμύρια ευρώ, καθώς ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 7% στα 20,3 εκατομμύρια σε σχέση με την ίδια περίοδο τους προηγούμενους 12 μήνες.

Τα αποτελέσματα ρεκόρ επιτεύχθηκαν από τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα και τα τμήματα κρουαζιέρας της Tui, υπογραμμίζοντας την «ισχυρή» ζήτηση των πελατών.

Το μερίδιο των πωλήσεων εφαρμογών αυξήθηκε σε όλες τις αγορές συνολικά κατά 40% σε 7,3%. Οι πωλήσεις εφαρμογών στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν υψηλότερες στο 12%, αυξημένες κατά 35%.

Η συνολική διαδικτυακή διανομή 50% ήταν ουσιαστικά σύμφωνη με τους προηγούμενους 12 μήνες, ενώ η άμεση διανομή μειώθηκε οριακά στο 74% από 76%.

Η Tui πρόσθεσε: «Η προσφορά μας για μικρές και μεσαίες αποστάσεις γνώρισε τη μεγαλύτερη ζήτηση, με τις Κανάριες Νήσους, την ηπειρωτική Ισπανία, την Αίγυπτο και το Πράσινο Ακρωτήριο να είναι οι πιο δημοφιλείς κατά τη χειμερινή περίοδο, ακολουθούμενες από την Ελλάδα, την Τουρκία και τις Βαλεαρίδες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

«Βασικό ταξίδι μεγάλων αποστάσεων ήταν στους προορισμούς του Μεξικού, της Δομινικανής Δημοκρατίας και της Ταϊλάνδης όλο το χρόνο».

Οι κρατήσεις για το χειμώνα 2024-2025 αυξήθηκαν κατά 4% και «συνεχίζουν να είναι ισχυρές» με το 62% του προγράμματος να πωλείται με ASP σε όλες τις αγορές κατά 5%.

«Η υψηλότερη ASP οφείλεται εν μέρει από ένα αυξημένο μείγμα πωλήσεων χονδρικής και δυναμικών πακέτων που συμβάλλει στον μετριασμό του περιβάλλοντος υψηλότερου κόστους», είπε.

Ο όμιλος αναμένει ότι τα υποκείμενα EBIT για το τρέχον οικονομικό έτος θα αυξηθούν κατά 7%-10% «καθοδηγούμενη ιδίως από τις προσδοκίες για το καλοκαίρι του 2025».

Ο διευθύνων σύμβουλος Σεμπάστιαν Έμπελ δήλωσε: «Φυσικά, θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στα πακέτα διακοπών και στην καλή συνεργασία μας με ταξιδιωτικά γραφεία.

«Σε όλες τις δραστηριότητές μας, η ικανοποίηση και η ποιότητα των πελατών είναι οι κορυφαίες προτεραιότητές μας. Σε αυτό που παραμένει ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς, ολόκληρη η ομάδα της Tui έχει δείξει ότι έχουμε τη σωστή στρατηγική, το σωστό επιχειρηματικό μοντέλο και τους σωστούς ανθρώπους, που εργάζονται για τους επισκέπτες μας καθημερινά με αφοσίωση, δημιουργικότητα και πάθος.

«Στόχος μας παραμένει να γίνουμε πιο κερδοφόροι, πιο αποτελεσματικοί και ισχυρότεροι σε όλους τους τομείς με την Tui – και να το κάνουμε παγκοσμίως.

«Βλέπουμε ευκαιρίες για νέα ανάπτυξη μέσω πρόσθετων πελατών σε αγορές που μέχρι στιγμής έχουν επικεντρωθεί μόνο ως προορισμοί διακοπών.

«Σε αυτές τις χώρες, γινόμαστε πάροχος ταξιδιών για τον τοπικό πληθυσμό. Καλά παραδείγματα αυτού είναι η Tui Iberia με τη Λατινική Αμερική, καθώς και οι περιοχές ανάπτυξης ξενοδοχείων μας με τις ομάδες τους στην Αφρική και την Ασία.

«Αυτό μειώνει την περιφερειακή μας εξάρτηση από την Ευρώπη σε μια εποχή που η ευρωπαϊκή οικονομία αναπτύσσεται ελάχιστα ή καθόλου».

Αναλογιζόμενος το περασμένο οικονομικό έτος, είπε: «Πετύχαμε αυτό που υποσχεθήκαμε. Το 2024 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για εμάς.

«Η εστίασή μας στη λειτουργική αριστεία, την ταχεία εφαρμογή των καθορισμένων μέτρων για τη βελτίωση των κερδών και τον μετασχηματισμό θα συνεχίσουν να προσφέρουν σημαντική ανάπτυξη.

«Το Tui του αύριο είναι καλά τοποθετημένο. Κατά το οικονομικό έτος 2024, πετύχαμε σημαντικά ορόσημα: Στον τομέα των εμπειριών διακοπών, αναπτυσσόμαστε με τη στρατηγική μας για τα δικαιώματα περιουσιακών στοιχείων.

«Προστατεύουμε το μέλλον την επιχείρηση τουριστικών πράκτορα στο τμήμα αγορών + αεροπορικών εταιρειών και την τοποθετούμε δυναμικά».

Και πρόσθεσε: «Ένα θέμα που παίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις δραστηριότητές μας είναι η βιωσιμότητα. Ως ένας από τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς ομίλους στον κόσμο, θέλουμε να θέσουμε τα πρότυπα βιωσιμότητας στην αγορά. Συνεχίζουμε τις πρωτοβουλίες σε όλη την επιχείρησή μας για την επίτευξη των στόχων SBTi (Science Based Targets Initiative) για το 2030».