Καθώς οι περιορισμοί στα ταξίδια αρχίζουν να διευκολύνονται παγκοσμίως, οι προορισμοί σε όλο τον κόσμο επικεντρώνονται στην ανάπτυξη του εγχώριου τουρισμού, με πολλά να προσφέρουν κίνητρα για να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να εξερευνήσουν τις χώρες τους.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO), με τον εγχώριο τουρισμό να επιστρέφει γρηγορότερα από τα διεθνή ταξίδια, αυτό αποτελεί ευκαιρία τόσο για τις ανεπτυγμένες όσο και για τις αναπτυσσόμενες χώρες να ανακάμψουν από τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19.
Αναγνωρίζοντας τη σημασία του εσωτερικού τουρισμού, η εξειδικευμένη υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών κυκλοφόρησε το τρίτο μέρος των ενημερωτικών σημειώσεων για τον τουρισμό και τον COVID-19, «Κατανόηση του εσωτερικού τουρισμού και αξιοποίηση των ευκαιριών του».
Τα δεδομένα του UNWTO δείχνουν ότι το 2018, περίπου 9 δισεκατομμύρια ταξίδια εσωτερικού πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως – έξι φορές τον αριθμό των διεθνών τουριστικών αφίξεων (1,4 δισεκατομμύρια το 2018). Η δημοσίευση προσδιορίζει τρόπους με τους οποίους οι προορισμοί σε όλο τον κόσμο λαμβάνουν προληπτικά μέτρα για την ανάπτυξη του εγχώριου τουρισμού , από την προσφορά μπόνους διακοπών για τους εργαζόμενους έως την παροχή κουπονιών και άλλων κινήτρων σε άτομα που ταξιδεύουν στις χώρες τους.
Ο εγχώριος τουρισμός για την ανάκαμψη
Ο Γενικός Γραμματέας του UNWTO Zurab Pololikashvili είπε: «Ο UNWTO αναμένει ότι ο εγχώριος τουρισμός θα επιστρέψει γρηγορότερα και ισχυρότερος από τα διεθνή ταξίδια. Δεδομένου του μεγέθους του εγχώριου τουρισμού, αυτό θα βοηθήσει πολλούς προορισμούς να ανακάμψουν από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, ενώ ταυτόχρονα θα διαφυλάξει τις θέσεις εργασίας, θα προστατεύσει τα προς το ζην και θα επιτρέψει να επιστρέψουν και οι κοινωνικές παροχές που προσφέρει ο τουρισμός. ”
Το ενημερωτικό σημείωμα δείχνει επίσης ότι, στους περισσότερους προορισμούς, ο εγχώριος τουρισμός παράγει υψηλότερα έσοδα από τον διεθνή τουρισμό. Στις χώρες του ΟΟΣΑ, ο εγχώριος τουρισμός αντιπροσωπεύει το 75% των συνολικών τουριστικών δαπανών , ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εγχώριες τουριστικές δαπάνες είναι 1,8 φορές υψηλότερες από τις εισερχόμενες τουριστικές δαπάνες.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι μεγαλύτερες εγχώριες τουριστικές αγορές όσον αφορά τις δαπάνες είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες με σχεδόν 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, η Γερμανία με 249 δισεκατομμύρια δολάρια, η Ιαπωνία 201 δισεκατομμύρια δολάρια, το Ηνωμένο Βασίλειο με 154 δισεκατομμύρια δολάρια και το Μεξικό με 139 δισεκατομμύρια δολάρια .