Στο πλαίσιο της 118ης συνόδου του Εκτελεστικού Συμβουλίου του στην Πούντα Κάνα, ο UNWTO φιλοξένησε μια ειδική Θεματική Συνεδρία.

Παράλληλα με την αξιολόγηση της εξέλιξης των τουριστικών επικοινωνιών, η Συνεδρία είδε κορυφαίους εμπειρογνώμονες να διερευνούν τις τρέχουσες και μελλοντικές ευκαιρίες για πιο αποτελεσματική απεικόνιση του τουρισμού ως βασικό μοχλό ανάπτυξης, τόσο στα παραδοσιακά μέσα όσο και στις πλατφόρμες περιεχομένου.

Με τον τουρισμό ψηλά στην πολιτική ατζέντα όπως ποτέ άλλοτε, ο UNWTO ηγείται της αλλαγής στις τουριστικές επικοινωνίες, με μεγαλύτερη εστίαση στη μοναδική δύναμη του κλάδου ως μοχλού ανάπτυξης και ευκαιριών.

Ο Γενικός Γραμματέας Zurab Pololikashvili δήλωσε: «Έχουμε σημειώσει τεράστια πρόοδο τα τελευταία χρόνια στο να κάνουμε τη συνάφεια του τουρισμού πιο ορατή και πιο εκτιμημένη, από τις κυβερνήσεις και από τους ίδιους τους τουρίστες. Αλλά πρέπει να το καταστήσουμε ακόμη πιο ξεκάθαρο. Για το λόγο αυτό, ο UNWTO εργάζεται για να οικοδομήσει μια νέα αφήγηση γύρω από τον τουρισμό ως δύναμη ανάπτυξης και μετασχηματισμού».

Η Θεματική Συνεδρία πρόσφερε μια πλατφόρμα σύνδεσης δημιουργών περιεχομένου με συντάκτες και πλατφόρμες νέων μέσων, με τον UNWTO ως τη γέφυρα μεταξύ των δύο.

Εκπροσωπώντας τον παγκόσμιο ηγέτη Interbrand, ο Pedro Zarzalejos, Associate Director, Strategy και ο Borja Borrero, Executive Director Iberia, EMEA & Latam χάραξαν την εξέλιξη του branding και ανέλυσαν πώς αυτό επηρέασε τον τουριστικό τομέα.

Ο Michael Collins, Ιδρυτής και Διευθυντής της Travel Media έδωσε γνώσεις από ειδικούς σχετικά με τη μεταβαλλόμενη σχέση μεταξύ των Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών (DMOs) και των συντακτών, δημοσιογράφων και δημιουργών περιεχομένου.

Instagram και Meta: Διατήρηση σχετικού περιεχομένου

Ο UNWTO συνεργάστηκε για πρώτη φορά με το Instagram το 2021, αρχικά για να βοηθήσει στην ανάκαμψη από τις επιπτώσεις της πανδημίας και στη συνέχεια να ενδυναμώσει τους προορισμούς να αγκαλιάσουν την ψηφιακή αφήγηση.

Από το Instagram, ο Ernest Voyard, Διευθυντής Δημόσιας Πολιτικής, σημείωσε πώς οι δημιουργοί κινούνται όλο και περισσότερο πέρα από φιλόδοξο περιεχόμενο που σχετίζεται με ταξίδια και αντ’ αυτού εστιάζουν σε ζητήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα και την πλήρη εμβάπτιση σε προορισμούς.

Από τη Meta, η Sharon Yang, Διευθύντρια Εξωτερικών Υποθέσεων, σημείωσε πώς η πλατφόρμα έχει δει μια στροφή προς τους δημιουργούς που παρέχουν ενημερωτικό τουρισμό και περιεχόμενο που σχετίζεται με ταξίδια, απομακρυνόμενοι και πάλι από πιο φιλόδοξες εικόνες και ταινίες.

Ο τουρισμός στην ατζέντα: Η περίπτωση της Δομινικανής Δημοκρατίας

Κορυφαίοι δημοσιογράφοι και συντάκτες από τη Δομινικανή Δημοκρατία αξιολόγησαν τον τρόπο τοποθέτησης του τουρισμού στην εκδοτική ατζέντα σε κάθε επίπεδο.

Επικεφαλής της συζήτησης ήταν ο Διευθυντής του Diario Libre, ο Inés Aizpún, ο Διευθυντής του El Día José Monegro και ο Πρέσβης της μόνιμης αποστολής της Δομινικανής Δημοκρατίας στον UNWTO Aníbal de Castro

Το πάνελ τόνισε τη σημασία της διαφοροποίησης των κύριων μηνυμάτων, με έμφαση σε τα πάντα, από τον κινηματογραφικό και τηλεοπτικό τουρισμό μέχρι τον γαστρονομικό τουρισμό

Δημιουργοί περιεχομένου: Ευαισθητοποίηση

Για την ολοκλήρωση της συνεδρίας, ο UNWTO καλωσόρισε κορυφαίους δημιουργούς περιεχομένου για να δώσουν τις ειδικές γνώσεις τους σχετικά με τις μεταβαλλόμενες τάσεις στο περιεχόμενο που σχετίζεται με τον τουρισμό: Οι δημιουργοί του Instagram Chloé Léger και Marion Payr, παρείχαν τις εμπειρίες τους από τη Δομινικανή Δημοκρατία από την άποψη του τουρισμού και ταξιδιωτικοί δημιουργοί. Σημείωσαν:

Ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για περιεχόμενο που συνδέει τον τουρισμό με θέματα όπως η ενδυνάμωση των γυναικών, η κοινοτική ανάπτυξη και η διατήρηση της άγριας ζωής.
Μια ευκαιρία για τους δημιουργούς να επηρεάσουν τις ταξιδιωτικές επιλογές και τις συμπεριφορές των τουριστών, ιδίως για να επηρεάσουν τους νεότερους καταναλωτές να ταξιδεύουν πιο υπεύθυνα και ηθικά.