Μία νέα start up, με έδρα τα Χανιά, ήρθε για να… ταράξει τα -μάλλον λιμνάζοντα, εδώ και καιρό- νερά στον χώρο των διαδικτυακών κρατήσεων καθώς, σε αντίθεση με ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες -κάποιες εκ των οποίων είναι παγκοσμίως γνωστές και χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια χρήστες- προσφέρει αυτό που σήμερα αποκαλείται το… «άγιο δισκοπότηρο» της τουριστικής βιομηχανίας: προσωποποιημένη εξυπηρέτηση (personalization) και προώθηση της αγοράς των υπηρεσιών, μια αγορά διόλου ευκαταφρόνητη, αλλά, προς το παρόν, εντελώς κατακερματισμένη.
Πρόκειται για την εταιρεία Vervendo.com, που ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 2013 και, πλέον, τέσσερα χρόνια μετά, είναι από χθες, Δευτέρα 31 Ιουλίου 2017, «στον αέρα», συνεργαζόμενη ήδη με περισσότερες από 500 επιχειρήσεις της Κρήτης, οι οποίες έδωσαν… «ψήφο εμπιστοσύνης» σε αυτή τη νέα, καλόγουστη σχεδιαστικά, καινοτόμα και ομολογουμένως πρωτοποριακή πλατφόρμα.
Η κρητική εταιρεία Vervendo.com, με έδρα τα Χανιά, ιδρύθηκε από δύο φυσικούς και επιχειρηματίες του τουρισμού, τον Γιάννη Κουτράκη (Χανιά) και τον Δημήτρη Ανδριώτη (Αθήνα) και από έναν μηχανικό υπολογιστών τον Γιώργο Τζουρμπάκη (Χανιά). Παράλληλα, η Vervendo.com έχει την τύχη να συνεργάζεται με μία από τις κορυφαίες web, UI/UX designers στην Ελλάδα, τη Λυδία Αμπαστάδο, με πολυετή εμπειρία σε πολυεθνικές εταιρείες σε Λονδίνο, Σίδνεϊ και Χονγκ Κονγκ!
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 η Vervendo ήταν μια από τις 300 εταιρείες παγκοσμίως που πήραν υποτροφία (από 26.000 αιτήσεις) για το μεγαλύτερο tech event του πλανήτη, το Web Summit, στο Δουβλίνο.
Ισχυρά επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την εταιρεία (παρά το γεγονός ότι βρίσκονταν σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης), με σημαντικότερα το Balderton Capital (το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό fund για startups), το Mithril Capital (ο ιδρυτής του είναι εκ των ιδρυτών της Paypal και από τους πρώτους ανθρώπους που επένδυσαν στη Facebook), η Atcon Capital, HR Ventures κ.λπ.
Τι σημαίνει το όνομα Vervendo; Η λέξη αποτελεί μία «σύνθεση» των λέξεων verum και vendere (verum vendunt), που σημαίνει «καλή συμφωνία» σε ελεύθερη μετάφραση…
ΓΙΑΤΙ Η VERVENDO ΕΙΝΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ
Ο κ. Γιάννης Κουτράκης, ένας εκ των τριών ιδρυτών της εταιρείας Vervendo.com, μιλώντας στο HANIA.news, επεσήμανε ότι «η Vervendo είναι μια πρωτοποριακή πλατφόρμα κρατήσεων διαμονής, υπηρεσιών και προϊόντων, που παρέχονται με κόμβο το ξενοδοχείο. Οι υπηρεσίες και τα προϊόντα αποφασίζονται και παραμετροποιούνται από τον ξενοδόχο και μπορούν να αφορούν είτε σε inhouse είτε σε outsourced υπηρεσίες».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η Vervendo.com σπάει για πρώτη φορά την εκκωφαντική σιωπή που υπάρχει μεταξύ δυνητικών πελατών και ξενοδοχείων πριν την κράτηση, αλλάζοντας τους όρους επικοινωνίας και διάδρασης, με τα όποια αμοιβαία θετικά αποτελέσματα μπορεί να προσφέρει ο τρόπος αυτός».
Ο κ. Κουτράκης εξήγησε ότι «η φιλοσοφία στην οποία στηρίζεται είναι η εκπομπή πρόθεσης (“broadcasting intention”), δηλαδή η διοχέτευση του προφίλ του ταξιδιώτη και της επιθυμητής εμπειρίας σε ακροατήριο ξενοδοχείων, το οποίο πληροί τα πρωτογενή κριτήρια (τιμή, διαθεσιμότητα και τόπος), που ο ίδιος ο πελάτης έχει θέσει. Για παράδειγμα, η αναζήτηση μιας babysitter σε συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα κατά τη διαμονή σε ένα κατάλυμα με τις δυνατότητες που παρέχονται από τις υφιστάμενες λύσεις και πλατφόρμες είναι πάρα πολύ δύσκολη έως αδύνατη ή θα απαιτούσε πάρα πολύ μεγάλο κόπο εκ μέρους του πελάτη. Με τη Vervendo.com απλά δηλώνεις την ανάγκη σου και οι ξενοδόχοι που πληρούν τα πρωτογενή κριτήρια που μπορούν να ανταποκριθούν στο αίτημα, επιστρέφουν με μια καλή απάντηση ή αντιπροσφορά. Και όλα αυτά πριν την κράτηση. Δηλαδή μέσω της πλατφόρμας της Vervendo.com μπορεί να παρασχεθεί προσωποποιημένη εξυπηρέτηση μέσω των συνεργαζόμενων ξενοδοχείων της σε όλους τους δυνητικούς πελάτης αυτών σε όλον τον κόσμο».
Ο κ. Κουτράκης σημείωσε ότι τα οφέλη και για τα δύο μέρη (ξενοδόχους – πελάτες) είναι προφανή:
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΣ
• Έρχονται σε επαφή με δυνητικούς πελάτες πριν την κράτηση. Πλέον επαφίεται στην επιχειρηματική δεινότητα του κάθε επιχειρηματία αν θα καταφέρει να μετατρέψει τον δυνητικό ταξιδιώτη σε πελάτη του ξενοδοχείου του.
• Μπορεί να εμπλουτίσει το περιεχόμενο του ξενοδοχείου του (content enrichment) με υπηρεσίες ή και προϊόντα που θα μεγαλώσουν τον τζίρο της επιχείρησης, αλλά και θα την κάνουν πιο ανταγωνιστική.
• Μέχρι σήμερα οι υπηρεσίες δεν προπωλούνται αλλά συνήθως προσφέρονται για αγορά κατά την άφιξη ή τη διαμονή. Δεν χρειάζεται να αναφερθεί σε αυτό το σημείο πόσο καλύτερα και ευκολότερα μπορεί να διατεθεί μια υπηρεσία ή ένα προϊόν κατά τη φάση της κράτησης της δωματίου που είναι και η κορύφωση της διαδικασίας των φάσεων του dreaming και planning εκ μέρους του πελάτη.
• Η βελτιστοποίηση της οργάνωσης της επιχείρησης, αφού εκ των προτέρων θα γνωρίζει τον όγκο και χρονικό επιμερισμό των προϊόντων και υπηρεσιών που έχουν προπωληθεί.
• Κατά συνέπεια, η επιχείρηση απολαμβάνει αύξηση των πωλήσεων αλλά και ελαχιστοποίηση της πιθανότητας ακύρωσης μιας κράτησης από έναν πελάτη που έχει ικανοποιηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό.
Ο κ. Κουτράκης υπογράμμισε, ακόμη, ότι «σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι έχει με μεγάλη διαφορά την πιο ανταγωνιστική προμήθεια της αγοράς που ξεκινάει από 10,5% και μάλιστα μπορεί να αποκλιμακωθεί περαιτέρω με βάση κάποιους δείκτες αφοσίωσης. Η πλατφόρμα είναι πλήρως συμβατή με όλους τους channel managers, είναι σχεδιασμένη δε να διευκολύνει το έργο των ξενοδόχων στην καθημερινή του χρήση μέσω του απλοποιημένου περιβάλλοντος του extranet, επιτρέποντας την αποστολή προσφορών μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι και η δυνατότητα παρακολούθησης αιτημάτων φιλοξενίας κάτω από τη χαμηλότερη τιμή του καταλύματος, που σήμερα είναι παράγοντας αποκλεισμού της προβολής ενός καταλύματος στον πελάτη αυτού του αιτήματος, έτσι ώστε η κάθε επιχείριση που ενδιαφέρεται να ανταποκριθεί στο αίτημα να μπορεί να αναδυθεί και να στοχεύσει στον συγκεκριμένο πελάτη χωρίς να ρισκάρει τη φήμη της κάνοντας δημόσια την προσφορά».
ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ
• Το προφανές όφελος ότι βρίσκει χωρίς κόπο ακριβώς αυτό που θέλει.
• Το γεγονός ότι πλέον ως πελάτης αισθάνεται σημαντικός, αφού πλέον τίθεται στο επίκεντρο της αναζήτησης και έχει επαφή με τον ανθρώπινο παράγοντα.
• Πλέον του προσφέρεται ολόκληρη η εμπειρία που μπορεί να ζήσει στην περιοχή του καταλύματος, με τα διαπιστευτήρια, μάλιστα, του ξενοδόχου, που θεωρείται και «αυθεντία» της περιοχής του καταλύματος.
• Το γεγονός ότι μπορεί να έχει τη σιγουριά του καλύτερου δείκτη value for money, αφού έχει διαπραγματευτεί τη διαμονή του.
Η Vervendo.com συνεργάζεται με μία από τις κορυφαίες web, UI/UX designers στην Ελλάδα, τη Λυδία Αμπαστάδο, με πολυετή εμπειρία σε πολυεθνικές εταιρείες σε Λονδίνο, Σίδνεϊ και Χονγκ Κονγκ!
Όπως ανέφερε ο κ. Κουτράκης, στον ιστότοπο της Vervendo.com (www.vervendo.com) μπορούν να εγγράφονται δωρεάν τα ξενοδοχεία χωρίς καμιά άλλη υποχρέωση (συνδρομή ή minimum room allocation), έτσι ώστε να αποκτήσουν κωδικούς πρόσβασης για το δικό τους περιβάλλον παραμετροποίησης και να γίνουν μέλη της οικογένειας της Vervendo.com.
Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι το helpdesk της εταιρείας είναι καθημερινά στη διάθεση των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων για βοήθεια στην εγγραφή και την παραμετροποίηση.
Η ομάδα της Vervendo στο Δουβλίνο, τον Νοέμβριο του 2015. Από αριστερά: Ορέστης Λοϊζίδης, Γιώργος Τζουρμπάκης, Γιάννης Κουτράκης. Οι δύο τελευταίοι είναι εκ των συνιδρυτών της εταιρείας.
Ο Δημήτρης Ανδριώτης, ένας εκ των τριών συνιδρυτών της Vervendo.