Η δυνατότητα παροχής voucher διάρκειας 18 μηνών αντί επιστροφής των προκαταβολών από τουριστικές επιχειρήσεις περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με θέμα “Μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις”.

Η διάταξη αφορά στην καταγγελία συμβάσεων μεταξύ τουριστικών επιχειρήσεων και των πελατών τους για την παροχή τουριστικών υπηρεσιών μεμονωμένα ή με τη μορφή οργανωμένου ταξιδιού (πακέτου), και οι οποίες καταγγέλλονται από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.

 

Η τουριστική επιχείρηση ενημερώνει εγγράφως σε σταθερό μέσο τον πελάτη για την προσφορά του πιστωτικού σημειώματος εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης ή, σε περίπτωση που η σύμβαση έχει καταγγελθεί πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, εντός τριάντα ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Σε περίπτωση που η τουριστική επιχείρηση δεν ενημερώνει εγγράφως τον πελάτη για την προσφορά του πιστωτικού σημειώματος εντός της προθεσμίας 30  ημερών η τουριστική επιχείρηση υποχρεούται να επιστρέψει στον πελάτη, το οφειλόμενο χρηματικό ποσό.

Στην ίδια ΠΝΠ με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Τουρισμού χορηγείται έκτακτη οικονομική ενίσχυση στα τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας που παραμένουν ανοιχτά κατ’ εξαίρεση, όπως αναφέρει το υπουργείο Τουρισμού.

Τέλος δίνεται η δυνατότητα στο Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ και β’ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυξιακών εταιρειών αυτών  να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την  “Marketing Greece”  με απευθείας ανάθεση και, πάντως, τηρουμένης κανονικά της διαδικασίας ανάρτησης στη Διαύγεια, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης.

Οι συμβάσεις αφορούν αποκλειστικά στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τόσο της χώρας συνολικά, όσο και μεμονωμένων περιοχών της, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών στον ελληνικό τουρισμό από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, με παράλληλη ενίσχυση της εικόνας της χώρας και της τουριστικής αγοράς.