Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες (OTA) κατηγορούνται από το Which? ότι χρεώνουν υψηλότερες τιμές για πτήσεις από τους ναύλους που προσφέρουν απευθείας οι αεροπορικές εταιρείες.

Σύμφωνα με τo Which? οι OTA είναι συχνά πιο ακριβοί από τις αεροπορικές λόγω των πρόσθετων χρεώσεων, σε αποσκευές και επιλογή θέσης.

Η ομάδα καταναλωτών έκανε δειγματοληπτικό έλεγχο σύγκρισης του ποσού που θα πλήρωναν οι ταξιδιώτες σε δημοφιλή δρομολόγια αυτόν τον μήνα όταν κάνουν απευθείας κράτηση με αεροπορική εταιρεία ή με OTA, όπως π.χ. eDreams, Gotogate, Kiwi και Opodo.
Όπως αποκαλύπτει οι ευνοϊκές τιμές πτήσεων που διαφημίζονται από ορισμένους OTA διαφέρουν από την πραγματικότητα.

Διαπιστώθηκε ότι σε όλες τις περιπτώσεις είναι φθηνότερη η απευθείας κράτηση με την αεροπορική εταιρεία και με πρόσθετα, όπως αποσκευές ή επιλογή θέσης.
Επίσης διαπιστώθηκε ότι συχνά οι ταξιδιώτες αγνοούν το ασφάλιστρο που μπορεί να πληρώνουν με OTA.

Which?: Πόσο πιο ακριβά χρεώνουν τις πτήσεις οι OTA σχέση με τις αεροπορικές εταιρείες

  • Η eDreams (μέλος του ίδιου ομίλου με την Opodo) χρεώνει 556 λίρες για μια πτήση μετ’ επιστροφής της British Airways από το Γκατγουικ στο Ορλάντο.
    Αυτή ήταν η φθηνότερη τιμή που προσφέρθηκε για τη διαδρομή, μόλις 2 λίρες λιγότερο από ό,τι αν ένας ταξιδιώτης έκανε απευθείας κράτηση με την British Airways.
    Προσθέτοντας παραδοτέες αποσκευές και επιλογή θέσης, η τιμή της eDreams αυξήθηκε κατά 258 λίρες, σε 814 λίρες.
    Η ίδια πτήση που έγινε απευθείας με την British Airways, με τις ίδιες επιπλέον χρεώσεις, θα ήταν 712 λίρες, δηλαδή εξοικονόμηση 102 λίρες.
  • Μια πτήση της Ryanair από το Στάνστεντ στην Αθήνα είχε τιμή 104 λίρες μέσω Opodo, 3 λίρες φθηνότερα από την αεροπορική εταιρεία.
    Αλλά η τιμή της Opodo υπερδιπλασιάστηκε σε 261 λίρες όταν προστέθηκε μια βαλίτσα 20 κιλών, μια τσάντα καμπίνας 10 κιλών με προτεραιότητα επιβίβασης και επιλογή θέσης, σε σύγκριση με 195 λίρες, σε σχέση με κράτηση στην Ryanair και με τις ίδιες επιλογές.

Η Ryanair έχει επανειλημμένα διαμαρτυρηθεί για τις OTA που πωλούν τις πτήσεις της. Υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει εμπορική συμφωνία και πώς τέτοιες πωλήσεις παραβιάζουν τους όρους της ιστοσελίδας της.

Η αεροπορική εταιρεία πρόσθεσε πώς «οι OTA παραβιάζουν ξεκάθαρα τους όρους χρήσης του ιστότοπου της Ryanair χρησιμοποιώντας τεχνολογία scraper οθόνης για να πουλήσουν λάθος τις πτήσεις μας.

Η Ryanair υποχρεούται να διασφαλίζει ότι οι επιβάτες ενημερώνονται σχετικά με τους σχετικούς κανονισμούς ασφάλειας και ασφάλειας πτήσεων.

Αυτό το κάνουμε απαιτώντας από τους επιβάτες να επιβεβαιώσουν τη συμμόρφωσή τους με αυτούς τους κανονισμούς κατά το check-in. Η επαλήθευση μας δίνει τη δυνατότητα να διασφαλίσουμε ότι ένας επιβάτης στην κράτηση και όχι ένας ταξιδιωτικός πράκτορας τρίτου μέρους έχει ολοκληρώσει το check-in.

Οι πελάτες μπορούν να επαληθεύσουν με διάφορους τρόπους, μεταξύ άλλων πληρώνοντας 35 σεντς για να χρησιμοποιήσουν το διαδικτυακό εργαλείο αναγνώρισης προσώπου. Λάβετε υπόψη ότι η Ryanair δεν επωφελείται εμπορικά από αυτό.»

Στις απαντήσεις τους στο Which?, πολλοί OTA εξήγησαν ότι επιτρέπουν στους επιβάτες να βλέπουν πτήσεις από διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες ταυτόχρονα, καθώς και να προσθέτουν κρατήσεις ξενοδοχείων ή άλλες υπηρεσίες.

Ωστόσο, εκτός από τη χρέωση διογκωμένων τιμών, υπάρχουν «αμέτρητες αναφορές» για OTA που προσφέρουν κατώτερη εξυπηρέτηση πελατών. Σύμφωνα με το Which? πολλοί ταξιδιώτες αντιμετώπισαν προβλήματα πρόσβασης σε βοήθεια όταν τα πράγματα πήγαν στραβά.

«Είναι εύκολο να δελεάζεσαι από τους φθηνούς αεροπορικούς ναύλους των OTA που εξοικονομούν μερικές λίρες. Αλλά είναι πάντα καλύτερο να κάνεις κράτηση απευθείας με την αεροπορική εταιρεία, τονίζει ο Rory Boland ταξιδιωτικός συντάκτης του Which?

Όχι μόνο είναι πιθανό να λειτουργήσει φθηνότερα στο τέλος, αλλά σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά, θα σαφές πού βρίσκεται η ευθύνη».

Εκπρόσωπος του Opodo/eDreams δήλωσε στο Which? ότι «η διαφορά μεταξύ απευθείας κράτησης και με OTA είναι σαφής.

Οι πελάτες που χρησιμοποιούν το Opodo έχουν πολλές διαφορετικές επιλογές τιμών για το ταξίδι τους. Μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα συνδυάζοντας διαφορετικούς παρόχους στην ίδια κράτηση, σε αντίθεση με την κράτηση μοναδικής επιλογής που δίνεται από έναν μόνο πάροχο».

Από την πλευρά της η Kiwi δήλωσε πώς «στο Kiwi.com, η πρόθεση των μεταβλητών επιπέδων εξυπηρέτησης προέρχεται από ένα σημείο κατανόησης των πελατών μας και επιλογής.
Έχουμε μια κυρίως νεαρή πελατειακή βάση που είναι ψηφιακά γνώστες και διαχειρίζονται τη ζωή τους μέσω εφαρμογών. Εξετάζουμε όλους τους τρόπους για να μειώσουμε το κόστος για αυτούς τους πελάτες».