Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το Which? προτρέπει τους ανεξάρτητους ταξιδιώτες να αποφεύγουν τις ιστοσελίδες κρατήσεων και να απευθύνονται απευθείας στις αεροπορικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία “για να πετύχουν μια καλή συμφωνία διακοπών”.

Σε μελέτη του διαπίστωσε ότι ορισμένες ιστοσελίδες προσφέρουν “κακή εξυπηρέτηση πελατών και σπάνια ή ποτέ δεν βρίσκουν τις φθηνότερες τιμές”. Ανέλυσε δεδομένα από τα μέλη του σχετικά με τις εμπειρίες τους από τη χρήση ιστοσελίδων σύγκρισης και κρατήσεων, ενώ διεξήγαγε έρευνα για να αποκαλύψει τις φθηνότερες μεθόδους κράτησης για πτήσεις και ξενοδοχεία.

Μεταξύ των ιστότοπων κρατήσεων για πτήσεις, η Expedia ήταν η πλατφόρμα με την υψηλότερη βαθμολογία πελατών 70%. Ηταν επίσης ο ιστότοπος με τις λιγότερες πιθανότητες να βρουν οι καταναλωτές τις φθηνότερες πτήσεις ίσως επειδή η Expedia δεν προσφέρει πτήσεις από ορισμένες οικονομικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Ryanair και η Wizz Air.

Εν τω μεταξύ, η Opodo, η οποία ήταν ο χαμηλότερος σε κατάταξη ιστότοπος κρατήσεων πτήσεων με βαθμολογία πελατών 28%, επέστρεψε τις φθηνότερες πτήσεις συχνότερα από οποιονδήποτε άλλο ιστότοπο που εξέτασε το Which? 11 στις 30 φορές.

Το Google Flights ήταν ο ιστότοπος με τις καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά την εξυπηρέτηση πελατών, με βαθμολογία 64%, αλλά κατάφερε να βρει τις φθηνότερες πτήσεις μόνο σε έξι από τις 30 περιπτώσεις. Είναι συγκρίσιμη με τις Kayak και Cheapflights, που βρήκαν τις φθηνότερες πτήσεις σε πέντε περιπτώσεις.

Όταν συνέκρινε το κόστος 30 διανυκτερεύσεων σε 10 ξενοδοχεία σε εννέα διαφορετικούς ιστότοπους, διαπίστωσε ότι η απευθείας κράτηση αντί για τη χρήση ενός ιστότοπου κρατήσεων προσέφερε τη φθηνότερη τιμή τις μισές φορές.

“Ωστόσο, οι ιστότοποι σύγκρισης αποδείχθηκαν και πάλι χρήσιμοι, επιστρέφοντας την καλύτερη ή την από κοινού καλύτερη τιμή σε πολλές περιπτώσεις, δήλωσε το Which?.

Η Kayak και η Trivago ήταν πιο συχνά επιτυχείς, βρίσκοντας τη χαμηλότερη ή την από κοινού χαμηλότερη τιμή σε 12 περιπτώσεις, ενώ η Skyscanner ήταν πολύ κοντά με 11 φορές”.

Από την άλλη πλευρά, οι ιστότοποι κρατήσεων ξενοδοχείων ήταν πιο πιθανό να βρουν τις υψηλότερες τιμές.
Η Agoda επέστρεψε την ακριβότερη τιμή σε 14 από τις 30 περιπτώσεις, ενώ η Expedia και η Booking.com είχαν η καθεμία τις ακριβότερες τιμές σε 13 από τις 30 περιπτώσεις.

Οπως δήλωσε η Naomi Leach, αναπληρώτρια συντάκτρια του Which? για ταξίδια ότι “εάν θέλετε να κάνετε κράτηση για πτήση ή ξενοδοχείο, η έρευνά μας δείχνει ότι οι ιστότοποι σύγκρισης μπορούν να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης, καθώς σαρώνουν το διαδίκτυο για να σας απαλλάξουν από τη δύσκολη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Θα σας συμβουλεύαμε να ελέγξετε μερικές διαφορετικές πλατφόρμες, ώστε να έχετε τις καλύτερες δυνατές πιθανότητες να βρείτε τη σωστή επιλογή για εσάς. Μόλις περιορίσετε την επιλογή σας, κάντε απευθείας κράτηση.

Η κράτηση με την αεροπορική εταιρεία συνήθως αποδεικνύεται φθηνότερη από τη χρήση ενός online ταξιδιωτικού πράκτορα και σημαίνει ότι γνωρίζετε ακριβώς ποιος είναι υπεύθυνος σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

Αν καλέσετε απευθείας ένα ξενοδοχείο, συχνά θα σας εξασφαλίσει την καλύτερη τιμή ή τουλάχιστον θα σας προσφέρει ένα δωρεάν δώρο, όπως ένα μπουκάλι κρασί ή μια αναβάθμιση του δωματίου”.

Τι απαντά η Opodo

Ένας εκπρόσωπος της Opodo σχολίασε πώς “αυτό είναι το 0,0002% των 20 εκατομμυρίων ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις μέσω της πλατφόρμας μας κάθε χρόνο.

Νοιαζόμαστε με πάθος για κάθε πελάτη της Opodo και αναζητούμε πάντα πώς μπορούμε να κάνουμε την εξυπηρέτηση των πελατών μας ακόμη καλύτερη, αλλά οι καταναλωτές πρέπει επίσης να γνωρίζουν ότι οι έρευνες που βασίζονται σε τόσο μικροσκοπικά μεγέθη δείγματος δεν είναι αξιόπιστες ή αντιπροσωπευτικές.

Λαμβάνουμε ανατροφοδότηση από τα εκατομμύρια των ανθρώπων που κάνουν κρατήσεις μέσω της Opodo κάθε χρόνο και εννέα στους δέκα μας λένε ότι είναι ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι με την υπηρεσία.

Η βαθμολογία μας στο Trustpilot με 4,1 είναι σημαντικά καλύτερη από οποιαδήποτε άλλη OTA ή/και αεροπορική εταιρεία.

Μετά την πανδημία, μέσω σημαντικών επενδύσεων στην τεχνολογία και την ομάδα εξυπηρέτησης πελατών μας, υποστηρίξαμε 6,4 εκατομμύρια ανθρώπους που αντιμετώπισαν ταξιδιωτική αναστάτωση και μειώσαμε τον μέσο χρόνο απάντησης των κλήσεών μας σε μόλις 60 δευτερόλεπτα, ενώ παράλληλα διευρύναμε το φάσμα των επιλογών που είναι διαθέσιμες στους καταναλωτές για να τους βοηθήσουμε να διατηρήσουν το κόστος χαμηλά, να κάνουν τα ταξίδια πιο βολικά και να ανακαλύψουν νέους προορισμούς και εμπειρίες.

Όπως όλες οι επιχειρήσεις, κάνουμε λάθη μερικές φορές, αλλά οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι καθησυχασμένοι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που κάνουν κρατήσεις μαζί μας έχουν θετική εμπειρία”.