Για “παραπλανητικές” πρακτικές τιμολόγησης από την Expedia και την Hotels.com ανησυχεί η Which?, καθώς έχει γίνει αναφορά στον Οργανισμό Διαφημιστικών Προτύπων (ASA), όσο και στην Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) στο Ην. Βασίλειο.
Ο οργανισμός προστασίας των καταναλωτών ισχυρίστηκε ότι η τελευταία του έρευνα σχετικά με τις προσφορές διαμονής “αποκλειστικά για κινητά” διαπίστωσε διαφορές μεταξύ των κρατήσεων για φορητούς υπολογιστές και για κινητά τηλέφωνα.
Οι OTA ήταν μεταξύ εκείνων που βρέθηκαν αντιμέτωποι με την επιβολή μέτρων από την CMA για παραπλανητικούς ισχυρισμούς περί εκπτώσεων το 2019.
Η Which? εξέφρασε τις ανησυχίες της, καθώς σύμφωνα με την τελευταία έρευνά της, μπορεί να εξακολουθούν να εφαρμόζονται “δυνητικά παραπλανητικές” εκπτωτικές τακτικές.
Ισχυρίστηκε, επίσης, ότι οι περιπτώσεις που διαπίστωσε μπορεί να παραβιάζουν τους κανονισμούς για την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες συναλλαγές.
“Παρόλο που ορισμένες από τις προσφορές που εντοπίσαμε ήταν δυνητικά παραπλανητικές, εντούτοις διαπιστώσαμε ότι μερικές φορές μπορεί να επιτευχθεί εξοικονόμηση χρημάτων με την κράτηση μέσω κινητού”, ανέφερε η Which?.
Καμία από τις δύο εταιρίες δεν ανταποκρίθηκε στα αιτήματα της Which? για σχολιασμό.
Ο ταξιδιωτικός συντάκτης της Which?, Rory Boland, δήλωσε: “Πολλοί από εμάς θα χρησιμοποιήσουμε ένα φορητό υπολογιστή για να κάνουμε μεγάλες αγορές, όπως διακοπές, αλλά θα μπορούσαμε άθελά μας να χάσουμε σημαντικές εξοικονομήσεις που προσφέρονται από τις “αποκλειστικές τιμές για κινητά””.
Ο ίδιος προέτρεψε τους καταναλωτές, την επόμενη φορά που θα αναζητήσουν κατάλυμα, να αφιερώσουν πέντε λεπτά για να διασταυρώσουν τις τιμές, τόσο στο κινητό, όσο και στον φορητό τους υπολογιστή, ελέγχοντας αν υπάρχει φθηνότερη τιμή. Και τους συμβούλευσε να τηλεφωνούν πάντα απευθείας στο κατάλυμα, καθώς αυτός είναι συχνά ο καλύτερος τρόπος για να επιτύχουν την πιο οικονομική τιμή.
Ο κ. Boland θεωρεί άδικο εκατομμύρια άνθρωποι να αναγκάζονται εν αγνοία τους να πληρώνουν υψηλότερες τιμές για δωμάτια ξενοδοχείων, απλώς και μόνο επειδή χρησιμοποιούν φορητό υπολογιστή.
“Ανησυχούμε επίσης ότι ορισμένες από τις λεγόμενες προσφορές που παρέχονται από την Expedia και την Hotels.com μπορεί να παραπλανούν τους καταναλωτές -και εκφράζουμε τις ανησυχίες μας στον Οργανισμό Διαφημιστικών Προτύπων και στην Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών”, συμπλήρωσε ο ταξιδιωτικός συντάκτης της Which?.