
British Airways και Ryanair στην «ουρά» της κατάταξης των αεροπορικών εταιρειών – Πρωτιά για Jet2.com και Singapore Airlines
Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η νέα έρευνα της Which?, στην οποία η British Airways αναδεικνύεται ως η χειρότερη αεροπορική εταιρεία στις μακρινές πτήσεις (long-haul), ενώ οι Ryanair και Wizz Air καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις στις κοντινές πτήσεις (short-haul).
Στην αντίπερα όχθη, την κορυφή στις αντίστοιχες κατηγορίες καταλαμβάνουν η Singapore Airlines και η Jet2.com, που για τέταρτη συνεχή χρονιά αναδείχθηκε ως η κορυφαία επιλογή για τους ταξιδιώτες στις πτήσεις εντός Ευρώπης.
Πρωτιά για Jet2.com και Singapore Airlines – «Βυθίστηκε» η British Airways
Στην κατηγορία των long-haul πτήσεων, η Singapore Airlines κατέκτησε την κορυφή με 81% βαθμολογία, ξεπερνώντας τις Etihad και Emirates. Στον αντίποδα, η British Airways και η Air Canada βρέθηκαν στις τελευταίες θέσεις με 62%, χάνοντας την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών λόγω χαμηλής βαθμολογίας σε βασικές κατηγορίες, όπως άνεση καθισμάτων, καθαριότητα και σχέση ποιότητας-τιμής.
Στην κατηγορία των short-haul πτήσεων, η Jet2.com εξασφάλισε 80% συνολική βαθμολογία, λαμβάνοντας υψηλές βαθμολογίες σε εξυπηρέτηση πελατών, διαδικασία κράτησης, καθαριότητα και ακυρώσεις. Αντίθετα, η Ryanair και η Wizz Air βρέθηκαν στις δύο τελευταίες θέσεις, με τη Ryanair να καταγράφει υψηλό αριθμό ακυρώσεων της τελευταίας στιγμής και χαμηλή αξιολόγηση στην εξυπηρέτηση επιβατών.
Η British Airways «απαντά» στις αρνητικές κριτικές
Αντιδρώντας στην αρνητική αξιολόγηση, η British Airways χαρακτήρισε την έρευνα «αντίθετη» με τα σχόλια εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών που συνεχίζουν να ταξιδεύουν με την εταιρεία. Εκπρόσωπος της BA σημείωσε:
«Η επένδυση των 7 δισεκατομμυρίων λιρών έχει οδηγήσει σε βελτίωση 18% στην απόδοση μας το τελευταίο έτος, ενώ έχουμε εισαγάγει νέα αεροσκάφη, αναβαθμίσεις στις premium καμπίνες και δωρεάν Wi-Fi μηνύματα στις πτήσεις μας.»
Παρόλα αυτά, η εταιρεία δεν κατάφερε να βελτιώσει την εικόνα της στη συγκεκριμένη έρευνα, με τους ταξιδιώτες να της καταλογίζουν υψηλές τιμές και χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών.
Ryanair και Wizz Air: «Μη αντιπροσωπευτική η έρευνα»
Από την πλευρά της, η Ryanair χαρακτήρισε «παραπλανητική» την έρευνα της Which?, υποστηρίζοντας ότι δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, καθώς το 2025 θα μεταφέρει πάνω από 200 εκατομμύρια επιβάτες.
Η Wizz Air, από την άλλη, έκανε λόγο για «δείγμα-σταγόνα στον ωκεανό», επισημαίνοντας ότι μόλις 109 επιβάτες απάντησαν για τις υπηρεσίες της στην έρευνα, κάτι που δεν θεωρείται αντιπροσωπευτικό, δεδομένου ότι η εταιρεία εξυπηρέτησε πάνω από 12 εκατομμύρια επιβάτες μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο το τελευταίο έτος.
Jet2.com: «Η εμπιστοσύνη των επιβατών μάς δικαιώνει»
Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η Jet2.com γιορτάζει μια ακόμη νίκη, με τον CEO της, Steve Heapy, να δηλώνει:
«Οι επαναλαμβανόμενες διακρίσεις μας αποδεικνύουν ότι οι επιβάτες και οι τουριστικοί πράκτορες μπορούν να μας εμπιστεύονται. Η αφοσίωσή μας στην εξυπηρέτηση πελατών και η αξιοπιστία μας στις πτήσεις κάνουν τη διαφορά.»
Με εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό ακυρώσεων (μόλις 0,1%) και υψηλά επίπεδα ικανοποίησης, η Jet2.com εδραιώνει τη θέση της ως η κορυφαία επιλογή για πτήσεις εντός Ευρώπης.
Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν τη μάχη της ικανοποίησης επιβατών
Η έρευνα της Which? έφερε ξανά στο προσκήνιο τη διαφορά στην ποιότητα των αεροπορικών υπηρεσιών μεταξύ των κορυφαίων και των ουραγών της βιομηχανίας. Η Jet2.com και η Singapore Airlines επιβεβαίωσαν τη φήμη τους ως οι καλύτερες επιλογές για τους ταξιδιώτες, ενώ η British Airways, Ryanair και Wizz Air καλούνται να αναθεωρήσουν τις υπηρεσίες τους για να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη των επιβατών.