Οι αποτυχίες του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και οι ελλείψεις προσωπικού πρέπει να επιλυθούν παράλληλα με ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, εάν πρόκειται να διατηρηθεί η παγκόσμια ανάκαμψη των αεροπορικών εταιρειών μέχρι το 2024.

Η προειδοποίηση ήρθε από τον επικεφαλής της Iata, Willie Walsh, καθώς ο εμπορικός οργανισμός ανέφερε ότι ο αριθμός των επιβατών είχε επιστρέψει σε περισσότερο από το 97% των επιπέδων πριν από την Covid τον Σεπτέμβριο.

Η διεθνής κίνηση αυξήθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο (31,2%) σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, ενώ τα εγχώρια επίπεδα έφθασαν σε νέο υψηλό καθώς οι αριθμοί αυξήθηκαν 28% σε ετήσια βάση για να ξεπεράσουν τον Σεπτέμβριο του 2019 κατά 5%.

Ο Walsh είπε ότι το θερινό τρίμηνο του έτους έληξε με ρεκόρ εγχώριας ζήτησης επιβατών για τον Σεπτέμβριο και συνεχιζόμενη ισχυρή διεθνή κίνηση.

Είπε: «Με το τέλος του 2023 να πλησιάζει , μπορούμε να ανατρέξουμε σε ένα έτος ισχυρής ανάκαμψης της ζήτησης καθώς οι επιβάτες εκμεταλλεύτηκαν πλήρως την ελευθερία τους να ταξιδεύουν.

«Υπάρχουν λόγοι να πιστεύουμε ότι αυτή η δυναμική μπορεί να διατηρηθεί και το νέο έτος, παρά τις οικονομικές και πολιτικές αβεβαιότητες σε μέρη του κόσμου.

«Αλλά χρειαζόμαστε όλη την αλυσίδα αξίας για να είναι έτοιμη. Τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών είναι απαράδεκτα. Έχουν καθυστερήσει την ανάκαμψη και πρέπει να βρεθούν λύσεις.

«Το ίδιο ισχύει για τους παρόχους υποδομών, ιδιαίτερα τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας.

«Αστοχίες εξοπλισμού, ελλείψεις προσωπικού και εργατικές αναταραχές κατέστησαν αδύνατη την παροχή της πτητικής εμπειρίας που περιμένουν οι πελάτες μας.

«Ένα επιτυχημένο 2024 χρειάζεται ολόκληρη η αλυσίδα αξίας να είναι πλήρως προετοιμασμένη για να χειριστεί τη ζήτηση που έρχεται».

Οι αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού σημείωσαν ετήσια ανάπτυξη τον Σεπτέμβριο σε επίπεδο σχεδόν 93%, ενώ η κίνηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων αυξήθηκε κατά 15,7%.