Η Wizz Air υπέστη διπλασιασμό των καθαρών ζημιών στα 241 εκατομμύρια ευρώ το τελευταίο τρίμηνο του 2024, καθώς το 20% του στόλου της παρέμεινε ακινητοποιημένο λόγω συνεχιζόμενων προβλημάτων στον κινητήρα.

Ο αερομεταφορέας χαμηλού προϋπολογισμού της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης προειδοποίησε ότι δεν υπήρξε καμία αλλαγή στις προβλέψεις αφαίρεσης κινητήρα Pratt & Whitney GTF με περίπου 40 αεροσκάφη να προβλέπονται να καθηλωθούν κατά μέσο όρο για το οικονομικό έτος 2025-26.

«Ωστόσο, αυτό μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις τρέχουσες διαπραγματεύσεις για την επιλογή του κινητήρα για το 177 [Airbus] A321neos», δήλωσε η αεροπορική εταιρεία.

Οι αυξημένες απώλειες από 105,4 εκατ. ευρώ το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους προήλθαν παρά τις μεταφορές ρεκόρ 15,5 εκατ. επιβατών και την αύξηση των εσόδων κατά 10,5% στα 1,1 δισ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος Jozsef Varadi δήλωσε: «Η Wizz Air συνέχισε να πλοηγείται στην πολυπλοκότητα που επιβάλλεται στις δραστηριότητές της από τη συνεχιζόμενη προσάραξη του 20% περίπου του στόλου της, λόγω του καλά τεκμηριωμένου προβλήματος του κινητήρα GTF.

«Αυτό αντικατοπτρίζεται στην απόδοση κόστους μονάδας μας, με το CASK του τρίτου τριμήνου ex-fuel [κόστος διαθέσιμου χιλιομέτρου θέσεων] να αυξάνεται κατά 17% από έτος σε έτος, δεδομένων των πολλαπλών αναποτελεσματικών που δημιουργούν αυτές οι γείωση σε μια σειρά από τις γραμμές κόστους μας».

Πρόσθεσε: «Απογοητευτικά, τα οφέλη από το ισχυρότερο περιβάλλον ζήτησης δεν κατέληξαν στο αναφερόμενο επίπεδο κέρδους λόγω αυτών των αντίθετων ανέμων κόστους και της σημαντικής αρνητικής χρέωσης συναλλάγματος 160 εκατομμυρίων ευρώ που αναγνωρίστηκε το τρίτο τρίμηνο.

«Δεδομένης της τρέχουσας αστάθειας στο FX, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε ένα πρόγραμμα αντιστάθμισης κινδύνου για να μετριαστεί αυτό στο μέλλον, το χρονοδιάγραμμα του οποίου δεν έχει ακόμη καθοριστεί με βάση τις τρέχουσες ισχύουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες».

Ο Varadi περιέγραψε την υποκείμενη ζήτηση ως θετική στην αρχή του τρέχοντος τριμήνου, με δεσμευμένο το 62% της παραγωγικής ικανότητας.

«Οι συναλλαγές για το υπόλοιπο του τρέχοντος οικονομικού έτους παραμένουν στο επίκεντρο της ομάδας διαχείρισης της Wizz, από τη μεγιστοποίηση των καθημερινών εσόδων έως την αναζήτηση περαιτέρω βραχυπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης εξοικονόμησης κόστους», είπε.

«Καθώς προσβλέπουμε στο [όλο το έτος] ’26, πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε σε ένα σημαντικό σημείο καμπής για την επιχείρηση καθώς μεταβαίνουμε σε μια σταθερή περίοδο ανάπτυξης για την υπόλοιπη δεκαετία.

«Αυτή είναι μια επιστροφή στο DNA της Wizz και η βάση για τη μακροπρόθεσμη δημιουργία αξίας για τους μετόχους.

«Οι επιβεβαιωμένες παραγγελίες αεροσκαφών μας παρέχουν ένα σαφές μονοπάτι για βιώσιμη ανάπτυξη, δίνοντάς μας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μεσοπρόθεσμα. Αυτή τη φιλοδοξία στηρίζει το πρόσφατα προσαρμοσμένο μας πρόγραμμα παράδοσης Airbus, ειδικά όταν συνυπολογίζουμε την επιστροφή του απογειωμένου στόλου μας στον αέρα τα επόμενα δύο χρόνια.

«Η ετήσια αύξηση της χωρητικότητας κατά 15%-20% τα επόμενα πέντε χρόνια θα διευκολύνει την πυκνότητα του δικτύου της Wizz και θα της επιτρέψει να προστατεύει και να επεκτείνει κορυφαίες θέσεις στις ταχέως αναπτυσσόμενες βασικές αγορές της και, με αυτόν τον τρόπο, να προσφέρει κέρδη».